رپورتاژ آگهی چیست؟

در دنیای امروزی، مسئله روابط عمومی خصوصا روابط عمومی دیجیتال اهمیت بسیار ویژه ای دارد. یکی از مباحث مهم در حوزه روابط عمومی مربوط به رپورتاژ آگهی میشود. احتمالا شما هم شنیده اید که بسیاری از کسب وکارهای فعال در فضای اینترنت که سایت های پربازدیدی دارند؛ از رپورتاژ آگهی بهره میگیرند.

رپورتاژ خبری تنها برای اهداف تبلیغاتی و اهداف بازاریابی نیست و در جذب بک لینک اثر فوق العاده ای دارد. در این مقاله از مجموعه مقالات آموزشی جادوگر سئو به سوال«رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری در سئوی سایت دارد؟» پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) چیست؟

رپورتاژ خبری یا همان رپورتاژ آگهی، یکی از انواع تبلیغات متنی است که در قالب گزارش و خبر منتشر میشود.

میتوان گفت که رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری)، اطلاعیه‌ای از سمت واحد روابط عمومی است. هدف از این اطلاعیه، اطلاع‌رسانی اتفاقات کسب و کار به مردم است. این امر از طریق انتشار در انواع رسانه‌های مختلف و انتشارات مربوطه هدفمند انجام میشود.

رپورتاژ آگهی را یکی از انواع تبلیغات همسان میدانیم که به شکل گزارش یا رپورتاژ خبری نوشته می‌شود. برای اینکه روی این مبحث  از جنبه های تبلیغاتی کار کنیم؛ به یک فرد متخصص و البته کارآزموده نیاز خواهیم داشت. با رپورتاژ آگهی شما قادر خواهید بود که یک مسیر را طراحی کرده و مخاطبتان را در طول این مسیر به سمت اهدافی مشخص، هدایت کنید.

رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی به چه شکل است؟

امروزه فرآیند تبلیغات و بازاریابی دیگر شبیه گذشته نیست و از روشهای کلاسیک آن پیروی نمیکند. در حال حاضر اینترنت، بخش قابل توجهی از مخاطبان را دربرگرفته است و اثرگذاری فوق العاده ای روی آنها دارد. بنابراین ما شاهد استفاده تبلیغات و بازاریابی از ابزارهای نوین آنلاین و دیجیتال هستیم.

باتوجه به مزیتهایی که برشمردیم؛ رپورتاژ آگهی یک اقدام مهم در مبحث روابط عمومی ست. از تاثیرات مهم رپورتاژ آگهی میتوان به اطلاع‌رسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان اشاره کرد.

انتشار رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در بستر سایت های پربازدید که در دید مخاطبان هدف شما هستند؛ به پیاده سازی اطلاع رسانی و برنامه های تبلیغاتی کمک میکند. در مبحث دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی، موضوع سئو بسیار مهم است. رپورتاژ آگهی از این جهت که روی سئو اثرگذار است؛ اهمیت ویژه ای دارد.

مزایای رپورتاژ آگهی کدام است؟

کمپین‌های روابط عمومی به هر شکلی که اجرا شوند؛ از اهمیت زیادی برخوردار هستند. یکی از دلایل این اهمیت زیاد، فراگیر بودن رپورتاژ آگهی است. شما میتوانید  متن را در طیف وسیعی از انواع رسانه‌های آنلاین و آفلاین انتشار دهید.

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری مزیت های زیادی دارد که در این مبحث به اختصار آنها را بررسی خواهیم کرد.

به شما شانس بیشتری برای دیده شدن میدهد

برای اینکه طیف وسیعی از مخاطبان هدف را شناسایی کرده و روی آنها اثرگذار باشید؛ میتوانید از قابلیت های فوق العاده رپورتاژ آگهی بهره بگیرید. رپورتاژ آگهی بسیار فراگیر بوده و جامع است. برای اینکه برند خود را معرفی کرده و محصولات و خدماتتان را با شانس بیشتر دیده شدن مواجه سازید؛ میتوانید از سایت های پرمخاطب که ترافیک بالایی دارند، رسانه های مکتوب، شبکه های اجتماعی مختلف و… استفاده کنید. از مهمترین مزیت های رپورتاژ آگهی، بحث آگاه سازی از برند است.

برای هر کسب وکاری مناسب است

از جمله مزیت های دیگر در بحث رپورتاژ آگهی این است که برای هر نوع کسب وکاری اعم از کسب وکارهای کوچک و بزرگ مناسب است. تفاوتی نمیکند که کسب وکار شما چه هدفی را دنبال میکند؛ در هر صورت با انتشار یک رپورتاژ آگهی حرفه ای، میتوانید یک  ارتباط موثر با مخاطبانتان ایجاد کنید.

در برندسازی و افزایش اعتبار برند نقش دارد

همان طور که در بالا اشاره کردیم؛ از مهمترین اثرات بی چون و چرای رپورتاژ آگهی، اثرگذاری آن در آگهی مخاطبان هدف از برند شما و برندسازی ست.  لازم به ذکر است که تداوم انتشار رپورتاژ در افزایش اعتبار برند کمک کننده است.

هزینه آن مناسب است

در هرصورت تبلیغات هزینه دارد. این روش نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی، هزینه مناسب تری دارد. ضمن اینکه اگر بتوانید آن را به صورت حرفه ای و استاندارد انجام دهید؛ جذب مخاطبان بیشتری خواهید داشت و کانال های توزیع محتوا پرمخاطب، مطالب شما را بازنشر خواهند کرد.

با رپورتاژ خبری استاندارد میتوانید نرخ تبدیل خوبی داشته باشید و وضعیت سئوی سایت خود را بهینه سازی کنید.

به بهبود سئو کمک میکند

یکی از تاثیرگذارترین و  بهترین روش‌ها  در جذب بک لینک و همچنین بهبود سئو خارجی سایت، انتشار رپورتاژ آگهی است.

تاثیری که رپورتاژ آگهی روی سئو دارد به این است که زمانی که شما  رپورتاژ خود را در یک سایت پرمخاطب با ترافیک بالا منتشر می‌کنید و روی کلیدواژه های موردنظرتان لینک می‌دهید، قادر هستید از یک سایت معتبر، لینک فالو (Follow) بگیرید. این امر به بهبود رتبه سایت شما در نتایج گوگل کمک میکند.

نکاتی که هنگام تهیه رپورتاژ آگهی باید به آنها توجه کنیم

آماده‌سازی و تدوین رپورتاژ، مرحله مهمی ست که باید قبل از انتخاب کانال‌های توزیع محتوا برای انتشار رپورتاژ و ابلاغ پیام به مخاطبین هدف به آنها توجه داشته باشیم. در این بخش به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

ساختار مشخصی را رعایت کنید

هر نوع متنی که بخواهید بنویسید؛ به ساختار مشخصی نیاز دارد که باید در این خصوص مجموعه ای از اصول را رعایت کنید. نوشتن رپورتاژ خبری نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این مسیر باید گام به گام پیش رفته و از لحظه شروع تا پایان آن را در نظر داشته باشید.

خبر یا مقاله بنویسید

در رپورتاژ آگهی قرار نیست که مستقیما پیام تبلیغاتی خود را منتشر نماییم. در فرآیند رپورتاژ آگهی به دنبال تبلیغات، اطلاع رسانی و ایجاد رابطه تعامل بخش متنی با مخاطبین خود هستیم. ماهیت متن در رپورتاژ آگهی، خبری و مقاله ای است.

از کپی کردن پرهیز کنید

رپورتاژ آگهی خوب زمانی ارزشمند است که کاملا منحصربه‌فرد بوده و نتیجه خلاقیت خودمان باشد. شباهت به رپورتاژهای دیگر و کپی بودن رپورتاژ آگهی شما، اثرات منفی و معکوسی دارد.

از کلمات کلیدی بهره بگیرید

از کلیدواژه های اصلی و همچنین کلمات کلیدی هم‌خانواده آنها در طول رپورتاژ آگهی خود بهره بگیرید. از این طریق  مخاطبین شما خیلی سریع متوجه میشوند که تمرکز رپورتاژ شما بیشتر  روی چه مواردی است. البته این موضوع، روی بهبود سئوی سایت نیز اثرگذار است.‌

به کاربردی بودن رپورتاژ توجه داشته باشید

در طول رپورتاژ باید مخاطب را بیش از هرچیز دیگری در نظر داشته باشیم. ابتدا مشکلات را بیان میکنیم و سپس که مخاطب را به اندازه کافی ترغیب و کنجکاو کردیم؛ راه حل هایی کاربردی متناسب با برند و محصولات خود ارائه خواهیم داد.

تیترهایی جذاب بنویسید

شاید یکی از ابتدایی ترین نکاتی که میتواند در نگاه اول مخاطب را جذب کرده و به بازکردن لینک رپورتاژ و خواندن تمام آن ترغیب کند؛ نوشتن تیترهایی جذاب است.این مسئله اصلا یک موضوع ساده نیست؛  برای انجام آن باید از تخصص کارشناسان کمک بگیرید.

از المان‌های تصویری، استفاده کنید

همانطور که میدانید، تاثیر استفاده از المان های تصویری در جذب مخاطب بسیار بالاست. بنابراین در مقالات و خبرهای خود از تاثیر آنها غافل نشوید.

مختصر و مفید بنویسید

از نکات دیگری که باید مدنظر داشته باشید؛ توجه به مختصر نویسی و مفید بودن مطالب موجود در رپورتاژ آگهی ست. مخاطبان حوصله دنبال کردن مطالب طولانی را ندارند. بنابراین نباید با مطالبی حوصله سربر، آنها را از دست بدهیم.

چگونه یک رپورتاژ آگهی جذاب بنویسیم؟

در نوشتن رپورتاژ آگهی جذاب، نکات مختلفی وجود دارد که میتوانید در نظربگیرید. علاوه بر نکات بالایی، موارد پایین را هم درنظر داشته باشید.

  • ساده نویسی و روان‌ بودن محتوا
  • انتخاب ادبیات درست و لحنی مناسب با مخاطب
  • تولید محتوای متنی باکیفیت
  • شناسایی صحیح مخاطبان هدف
  • انتخاب درست موضوعات متناسب با مخاطب
  • نتیجه گیری های صحیح
  • رعایت اصول نگارشی در تولیدمحتوا

رپورتاژ آگهی چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

همان طور که بارها در این مقاله اشاره کردیم، یکی از موثرترین روشهای  موثر در سئو سایت، رپورتاژ آگهی است. ریشه واقعی این مسئله، در لینک های فالویی ست که به واسطه توزیع مطالبتان در سایت های پرمخاطب بدست می آورید.

به این دلیل که اعتبار سایت های میزبان بالاست و مطالب شما در صفحه اول گوگل نمایش داده میشود؛ به بهبود وضعیت سئوی سایتتان منجر خواهد شد.

تعرفه و قیمت رپورتاژ آگهی چقدر است؟

قطعا نمایش رپورتاژ در هرسایت معتبری با صرف هزینه همراه است. بطور معمول تعرفه رپورتاژ آگهی در سایت های مختلف، حتی با زمینه کاری مشترک، متفاوت است. علت این امر، عدم وجود یک مرجع تعیین کننده برای مشخص کردن یک قیمت ثابت است. بنابراین هر سایت باتوجه به قوانین داخلی خود، قیمت تعیین میکند.

اشخاص سفارش دهنده رپورتاژ آگهی، پیش از هرچیزی کیفیت سایت، قدرت دامنه، قدرت صفحه و فاکتورهای مختلف سایت میزبان را میسنجند و طبق این پارامترهای موجود سایت مدنظرخود را انتخاب میکنند.

درحال حاضر تعرفه انتشار رپورتاژ در سایت‌های ایرانی، بین ۲۰۰ هزار تومان تا ۲٫۵ میلیون تومان بنابر نوع سایت، متغیر است.

پلتفرم انتشار آگهی

هماهنگی با وب‌سایت‌های مختلف، امری  زمان بر و دشوار است. برای این منظور پلتفرم هایی طراحی شده اند که جهت انتشار رپورتاژ آگهی، لیستی از وبسایت های میزبان با تعرفه قیمت آنها در اختیار کسب وکارهای سفارش دهنده قرار میدهد. شما با استفاده از این پلتفرم ها میتوانید بهترین وبسایت میزبان را انتخاب کرده و رپورتاژهای آگهی دائمی و ارزان خریداری نمایید.

جمع بندی

یکی از برترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های رایج تبلیغات، اطلاع‌رسانی و تعامل با مخاطب، رپورتاژ آگهی است. با رپورتاژ آگهی، دو هدف را همزمان پوشش میدهید؛ یکی رساندن پیام تبلیغاتی خود به طیف عظیمی از مخاطبان و دیگری بهبود سئوی سایت به واسطه درج رپورتاژ در سایت های پرترافیک و معتبر.

شما برای هر کسب وکاری که داشته باشید؛ میتوانید از رپورتاژ خبری بهره بگیرید. برای این امر باید از تخصص کارشناسان در این زمینه استفاده کنید تا بتوانید یک رپورتاژ حرفه ای، استاندارد و اثرگذار داشته باشید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 15 =