اگر به دنبال ترافیک بیشتر و افزایش نرخ تبدیل وبسایتتان هستید،لازم است تا سرعت صفحات وبسایت خود را بهبود دهید.با ما در جادوگرسئو همراه باشید.
امروزه سرعت صفحه یک عامل مهم در دیجیتال مارکتینگ است. سرعت سایت نقش به سزایی در موارد زیر دارد:
- مدت زمانی که بازدیدکنندگان در وبسایت شما میمانند.
- چه تعداد از بازدیدکنندگان به مشتریان شما تبدیل میشوند.
- رتبه شما در جستجوی ارگانیک.
متأسفانه، بیشتر وب سایت ها در مورد سرعت صفحه،عملکرد ضعیفی دارند و این اتفاق تأثیر منفی مستقیمی بر میزان درآمد آنها دارد.
یکی از مواردی که متاسفانه به نظر میرسد توسط مدیران وبسایت ها کم اهمیت تلقی میشود ، بهینه سازی سرعت صفحات وبسایت است. درک این موضوع آسان است زیرا اکثر مردم واقعاً اهمیت این جزئیات را که اغلب نادیده گرفته میشوند درک نمیکنند، بنابراین ارزش سرمایهگذاری زمان و پول برای بهبود آن را درحد چند ثانیه یا کمتر نمیدانند.
راهکارهای بهبود سرعت صفحات وبسایت:
استفاده از هاست مناسب:
متاسفانه یکی از اشتباهاتی که مدیران وبسایت ها درمورد سرعت صفحات سایت خود مرتکب میشوند،استفاده از هاست های اشتراکی ارزان قیمتی است که منابع کافی برای پاسخگویی به حجم نیاز وبسایت را ندارند.این اتفاق منجر به عملکرد ضعیف وبسایت میشود.
مطمئناً، وبسایت شما در اکثر مواقع در دسترس خواهد بود، اما آنقدر سایت شما آهسته بارگذاری میشود که بازدیدکنندگان شما ناامید میشوند و صفحه وبسایت شمارا خواهند بست.
واقعیت این است که مخاطب امروزی فقط می خواهد در سریع ترین زمان ممکن وارد وب سایت شما شده و از آن خارج شود.
شما با تولید محتوا و بهبود عملکرد وبسایت خود سعی میکنید تا پاسخگوی نیاز مخاطبان و مشتریان احتمالی کسب و کار خود باشید،پس در اولین قدم لازم است تا با استفاده از یک هاست مناسب با نیازتان،ساختار لازم را در اختیار مخاطبینتان قرار دهید.باور کنید که کاملا ارزشش را دارد.
واقعا چقدر تفاوت ایجاد می کند؟
بر اساس مطالعه ای که توسط شرکت آمازون انجام شد، کاهش سرعت تنها ۱۰۰ میلی ثانیه، واحد زمانی که انسان حتی نمی تواند آن را درک کند، برای کاهش فروش این شرکت به میزان ۱٪ کافی بود. شرکت والمارت نیز در تحقیقاتی مشابه به نتایج مشابهی دست یافت.
اگر آن واحد کوچک زمان تأثیر مستقیم زیادی بر فروش داشته باشد، فکر میکنید کاهش سرعت بیش از یک ثانیه چه تأثیری در وبسایت شما خواهد داشت؟
اما این مسئله به همین جا ختم نمی شود زیرا سرعت بارگیری وب سایت شما بر رتبه بندی جستجوی ارگانیک،که به ترافیک ارگانیک برای وبسایت شما منجر میشود، و هزینه های پرداخت به ازای کلیک در تبلیغات گوگل تأثیر می گذارد.
به عبارت دیگر، اگر وب سایت شما به کندی بارگذاری می شود، باید انتظار داشته باشید که آن دسته از رقبایتان که برعکس شما بر سرعت صفحات سایت خود سرمایه گذاری کرده اند،از شما موفق تر باشند.
کاهش درخواست های HTTP:
هر فایلی که برای رندر و عملکرد یک صفحه وبسایت مورد نیاز است، مانند HTML، CSS، جاوا اسکریپت، تصاویر و فونت ها نیاز به یک درخواست HTTP جداگانه دارند. هرچه درخواست های بیشتری انجام شود، آن صفحه کندتر بارگذاری می شود.
متاسفانه وبسایت های زیادی از درخواست های HTTP بیشتر از حد نیاز خود استفاده میکنند،این مسئله باعث کند شدن بیهوده وبسایت شما میشود. دلیل آن این است که اکثر طراحان وبسایت، صرف نظر از مهارت یا تجربه، سرعت صفحه را در اولویت قرار نمی دهند پس در طراحی سایت خود توجه به این نکته حائز اهمیت بسیاری است.
اما این مشکل دقیقا از کجا آغاز میشود؟
اکثر قالب ها یک یا چند فایل CSS و چندین فایل جاوا اسکریپت را بارگیری می کنند. برخی مانند Jquery یا FontAwesome معمولاً از راه دور از سرور دیگری بارگیری می شوند که به طور چشمگیری زمان بارگذاری یک صفحه را افزایش می دهد.
زمانی که فایلهای CSS و جاوا اسکریپت اضافه شده توسط افزونهها را در نظر میگیرید، مشکل بزرگتر میشود.
راهکارهای بهبود:
- فایل های جاوا اسکریپت را در یک فایل ادغام کنید.
- فایل های CSS را در یک فایل ادغام کنید.
- افزونه هایی را که فایل های جاوا اسکریپت و/یا CSS خود را بارگیری می کنند، کاهش یا حذف کنید. در برخی موارد، مانند افزونه Gravity Forms، شما این گزینه را دارید که بارگذاری آنها را غیرفعال کنید.
- از sprites برای تصاویر پر استفاده استفاده کنید.
- تا جایی که ممکن است به جای فایل های تصویری از فونت هایی مانند FontAwesome یا Ionic Icons استفاده کنید زیرا در این صورت فقط یک فایل باید بارگذاری شود.
فعال کردن فشرده سازی:
فعال کردن فشردهسازی GZIP میتواند مدت زمان دانلود فایلهای HTML، CSS، جاوا اسکریپت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، زیرا آنها به اندازه فایلهای فشرده کوچکتر دانلود میشوند و پس از دانلود کامل توسط مرورگر از حالت فشرده خارج میشوند.نگران نباشید،بازدیدکنندگان شما اصلا هیچ نیازی به انجام کار اضافی ندارند زیرا همه مرورگرهای مدرن امروزه از GZIP پشتیبانی می کنند و به طور خودکار آن را برای تمام درخواست های HTTP پردازش می کنند.
کش مرورگر را فعال کنید:
با فعال کردن کش مرورگر، اکثر عناصر یک صفحه وب در مرورگر بازدیدکنندگان وبسایت شما ذخیره میشوند، بنابراین دفعه بعد که آنها از سایت شما بازدید میکنند، یا زمانی که از صفحات دیگری از وبسایت شما بازدید میکنند، مرورگر آنها میتواند صفحه را بدون ارسال درخواست HTTP دیگری به سرور بارگیری کند.
هنگامی که صفحه اول بارگیری شد و عناصر آن در حافظه پنهان کاربر ذخیره شدند، فقط عناصر جدید باید در صفحات بعدی بارگیری شوند. این میتواند تعداد فایلهایی را که باید در طول یک جلسه مرور معمولی دانلود شوند، به شدت کاهش میدهد که این اتفاق منجر به افزایش سرعت بارگزاری صفحات سایت شما میشود.
کوچک کردن منابع:
کوچک کردن فایلهای CSS و جاوا اسکریپت، فضای خالی و کامنتهای غیرضروری را در کدهای وبسایت شما حذف میکند تا حجم فایل را کاهش دهد و در نتیجه زمان لازم برای دانلود آنها را کاهش میدهد.خوشبختانه، این نباید یک فرآیند دستی باشد، زیرا چندین ابزار آنلاین برای تبدیل یک فایل به یک نسخه کوچکتر و کوچکتر وجود دارد.
بهینه سازی فایل های رسانه ای:
از آنجایی که امروزه استفاده از دستگاههای تلفن همراه با دوربینهای باکیفیت رایج هستند و سیستمهای مدیریت محتوای مدرن مانند وردپرس آپلود تصاویر را راحت میکنند، بسیاری از افراد به سادگی عکسی را میگیرند و آن را آپلود میکنند بدون اینکه متوجه باشند که اغلب تصویر دارای حجم بسیار زیادی هستند.
این به طور قابل توجهی سرعت وب سایت شما را کند می کند – به ویژه برای کاربران تلفن همراه.
بهینه سازی فایل های رسانه ای در وب سایت شما این پتانسیل را دارد که سرعت صفحه شما را به شدت بهبود بخشد، و انجام این کار نسبتاً آسان است، بنابرین بر آن تمرکز کنید.
بهینه سازی تصاویر:
- از اندازه مناسب تصاویر اطمینان حاصل کنید. اگر تصویری با عرض ۸۰۰ پیکسل در وب سایت شما نمایش داده شود، استفاده از یک تصویر با عرض ۱۶۰۰ پیکسل هیچ فایده ای ندارد.
- فایل تصویر را فشرده کنید. جدا از اینکه میتوانید از فوتوشاپ برای این امر استفاده کنید،افزونه ها و سایت هایی هستند که این کار را انجام میدهند.(سایت هایی همچون WWW Image Optimizer, Imsanity,TinyJPG)
بهینه سازی ویدئو:
- اندازه (ابعاد) بهینه را بر اساس اندازه صفحه نمایش بازدیدکنندگان ارائه دهید.
- اگر از ویدیو در پسزمینه بهعنوان عنصر طراحی استفاده میشود، ترک صوتی آن را حذف کنید.
- فایل ویدئویی را فشرده کنید.با استفاده از ابزارهایی چون پریمایر و کمتازیا
- کاهش طول ویدئو
- آپلود ویدیوها را در YouTube یا آپارات در نظر بگیرید به جای اینکه آنها را در هاست خود آپلود کنید.