کاملترین آموزش بازاریابی محتوا ۲۰۲۱

در طی سال های اخیر،علم بازاریابی رشد بسیاری را شاهد بوده است.امروزه بازاریابان از روش ها و ابزارهای متعددی برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود استفاده میکنند.بازاریابی محتوایی یکی از این ابزارهاست که با همه گیری استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی امروزه تبدیل به یکی از مهم ترین روش های مارکتینگ شده است.در این پست از وبسایت جادوگرسئو با کاملترین آموزش بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۱ میلادی همراهتان هستیم.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یک نگرش بازاریابی استراتژیک است که بر ایجاد و توزیع محتواهای با ارزشی  که مرتبط و سازگار برای جذب و حفظ مخاطبان مشخص و هدایت آنان بر انجام یک عمل در جهت اهداف بازاریابی است.

درواقع شما،به جای ارائه مستقیم محصولات یا خدمات خود، محتوای واقعا مرتبط و مفیدی را برای مشتریان احتمالی و مشتریان فعلی خود ارائه می دهید تا به آنها در حل مشکلاتشان کمک کنید.

این روش امروزه توسط برندهای مطرحی در دنیا همچون ماکروسافت،John Deere وProcter & Gamble یا شرکت های کوچک و استارتآپ هایی که بودجه محدودتری نسبت به برند های مطرح دنیا دارند،استفاده میشود.دلیل این مسئله چیست؟چون بازاریابی محتوا یکی از بهترین روش ها از نظر نرخ تبدیل میباشد.

مزیت های اصلی استفاده از بازاریابی محتوایی:

  • افزایش فروش:شما با نوشتن یک محتوای ارزشمند برای مخاطبانتان،مهارت خود را در آن حوزه به نمایش میگذارید که باعث افزایش محبوبیت و قدرت برندتان میشود.
  • صرفه جویی در هزینه:هزینه نگارش یک محتوای متنی یا ساخت ویدیو و پادکست بسیار کمتر از گرفتن بنر در سطح شهر و نمایش تبلیغ در تلویزیون و رادیو است.شک دارید؟کافیست تا با صداوسیما تماس بگیرید و قیمت هارا بپرسید.
  • مشتریانی با نرخ وفاداری بالاتر:هنگامی که مخاطبین شما بدانند که میتوانند به شما اعتماد کنند و سوالات خودشان را از طریق محتواهای شما پاسخ یافته ببینند،به شما بیشتر وفادار میمانند.

محتوا، حال و آینده بازاریابی است:

احتمالا شما نیز این جمله معروف از بیل گیتز را شنیده اید که میگوید:”محتوا پادشاه است” اما آیا واقعا هر محتوایی پادشاه است؟

محتوا پادشاه است

واقعیت این است که خیر.محتوایی ارزشمند و موثر است که دارای ویژگی های خاصی باشد.

ویژگی های محتوای خوب:

  • اورجینال است:یک محتوای خوب اورجینال است زیرا محتوای اورجینال است که براساس خدمات و محصولات شما و نیاز مخاطبینتان(با استفاده از پرسونای مخاطبین) نگارش شده است.
  • قابل اجرا است:اگر محتوای شما آموزشی است باید قابلیت اجرا شدن داشته باشد.مثلا هنگامیکه شما پست “آموزش سئو تکنیکال ۲۰۲۱” را در بخش مقالات آموزشی سئو سایت ما میخوانید،باید بتوانید اصول بیان شده در مقاله را پیاده سازی کنید.
  • به سوالات پاسخ دهد:یک محتوای خوب باید بتواند به سوالات احتمالی مخاطبین پاسخی کامل و خوب ارائه دهد.

چگونه بازاریابی محتوا انجام دهیم؟

  1. اهداف خود را تعیین کنید:اولین قدم در انجام بازاریابی محتوا این است که بدانید چرا در حال تولید محتوا هستید. آیا هدفتان فروش محصول یا خدمت است؟ آیا می خواهید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید؟ یا بازاریابی محتوا را برای ایجاد و تقویت برند خود انجام میدهید.ابتدا لازم است بدانید میخواهید به کجا برسید تا بتوانید نقشه رسیدن را ترسیم نمایید.
  2. مخاطب خود را تعریف کنید:لازم است که ویژگی های مخاطب خود را بشناسید.استفاده از پرسونای مخاطب یکی از مرسوم ترین ابزارها برای این کار است که روش های ایجاد آن امروزه بسیار زیاد است.
  3. درباره رقبای خود تحقیق کنید:کانال های مختلف رقبایتان را بررسی کنید.ببینید انها چه نقاط قوت و ضعفی دارند و سعی کنید ارزش پیشنهادی بیشتری نسبت به آنان داشته باشید.این کار زمان بر و نیازمند صرف هزینه میباشد ولی باور کنید که ارزش آنرا دارد.
  4. تحقیق کامل در مورد موضوع و کلمه کلیدی:هنگامی که اهداف خود را شناختید و مخاطبان خود را درک کردید، گام بعدی این است که بفهمید مخاطبان شما چه کلمات و عناوینی را در گوگل سرچ میکنند.تحقیقات کلمات کلیدی شما احتمالاً نتایج شگفت انگیزی به همراه خواهد داشت و ایده های جدیدی برای محتوا به شما می دهد.
  5. محتوای موجود خود را بررسی کنید:شما میتوانید از محتوایی که قبلاً منتشر کرده اید، اطلاعات ارزشمندی بدست بیاورید. بنابراین با بررسی محتواهای موجود مشخص کنید که چه نوع پست هایی بیشترین علاقه را ایجاد کرده اند و کدام صفحات وب سایت شما در حال حاضر بیشترین بازدید را دارند.
  6. استراتژی خود را طراحی کنید:گام بعدی این است که برنامه ریزی کنید که چگونه از اطلاعاتی که بدست آورده اید، استفاده کنید. شما باید مشخص کنید که محتوای خود را در کدام کانال بازاریابی منتشر خواهید کرد و از چه روش هایی برای تبلیغ محتوای خود استفاده خواهید کرد.
  7. منابع خود را برنامه ریزی کنید:بدون شکTتحقیقات بازاریابی محتوای شما،ایده های زیادی به شما می دهد.اما آیا همه ی آنهارا میتوانید با منابع موجود خود پیاده سازی کنید؟شما باید تصمیم بگیرید که آیا محتوای خود را در داخل تولید می کنید یا اینکه می خواهید تولید محتوا را برون سپاری کنید.پس سعی کنید با مشخص کردن شاخص ها و عوامل،منابع موجود خود را مشخص کنید.
  8. استفاده از تقویم محتوایی:تقویم محتوایی یک برنامه زمانبندی مکتوب از زمان و مکان برای انتشار محتوای آینده است. تقویم‌های محتوا معمولاً شامل قطعات آتی، به‌روزرسانی‌های وضعیت، فعالیت‌های تبلیغاتی برنامه‌ریزی‌شده، مشارکت‌ها و به‌روزرسانی‌های محتوای موجود است.
  9. محتوای خود را ایجادکنید، انتشاردهید و تبلیغ کنید:هر محتوایی که منتشر می کنید باید با هدف شما همخوانی داشته باشد. به یاد داشته باشید که از کلمات کلیدی که در تحقیقات خود کشف کرده اید استفاده کنید. از همه مهمتر، کیفیت محتوای خود را بالا نگه دارید. برای ایجاد محتوا صرفاً برای رعایت مهلت مقرر در تقویم انتشار محتوای خود عجله نکنید. هنگامی که محتوای شما منتشر شد، باید آن را نیز تبلیغ کنید. بنابراین، پست های خود را در حساب های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید و محتوا را برای هر کسی که فکر می کنید ممکن است به آن  علاقه مند باشد ارسال کنید.
  10. نظارت و اصلاح:گام نهایی در انجام بازاریابی محتوایی این است که بر موفقیت کمپین خود نظارت کنید و بر اساس آنچه موفق بوده است، استراتژی خود را در حد مناسب اصلاح کنید. استراتژی بازاریابی محتوای شما تکامل خواهد یافت. بنابراین، شما باید در رویکرد خود برای تولید محتوای خود انعطاف پذیر باشید.

۴نوع از بازاریابی محتوایی:

  1. اینفوگرافیک:اینفوگرافیک مجموعه‌ای از تصاویر، بصری سازی داده‌ها مانند نمودارهای دایره‌ای و نمودارهای میله‌ای است که نمای کلی یک موضوع را به راحتی قابل درک می‌کند.به دلیل سادگی در ارائه حجم بالای محتوا اینفوگرافیک ها یکی از بهترین انواع بازاریابی محتوایی هستند که میتوان در وبسایت یا شبکه های اجتماعی منتشر کرد.
    اینفوگرافیک
  2. پادکست:پادکست یک برنامه صوتی است که شما در گوشی هوشمند خود مشترک آن می شوید و هر زمان که دوست داشتید میتوانید به آن گوش  دهید.
    پادکست تعامل بین شما و مخاطبینتان را افزایش میدهد و آگاهی از برند و محصولات را به همراه خود میاورد.
  3. ویدئو:بجز اثر مثبت در سئو وبسایت ویدئو نرخ ماندگاری و ارتباط بین شما و مخاطبینتان را افزایش میدهد.
  4. کتاب های آموزشی:اگر امکانش را دارید یک کتاب آموزشی تولید کنید و در اختیار مخاطبینتان به رایگان قرار دهید.سعی کنید با این کتاب علاوه بر آموزش خوب،محصولات و خدماتتان را نیز تبلیغ کنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + 9 =

شروع گفتگو
راهنمایی نیاز دارید؟
واحد پشتیبانی جادوگر سئو
کارشناسان جادوگرسئو آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما هستند.