بهینه سازی محتوای وبلاگ برای موتورهای جستجو

optimize blog for search engine

چگونه محتوای وبلاگ خود را برای موتور های جستجو بهینه کنیم؟

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو برای بازاریابان بسیار مهم است. هنگامی که صفحات وب خود را بهینه می کنید، وبسایت خود را برای افرادی که از موتورهای جستجو (مانند Google) برای یافتن محصول یا خدمات شما استفاده می کنند، قابل مشاهده تر می کنید.

اما آیا محتوای وبلاگ شما واقعاً به رتبه بندی ارگانیک کسب و کار شما در موتورهای جستجو کمک می کند؟

در این مقاله پاسخ این سوال و موارد دیگر را خواهید یافت. برای کاوش عمیق در دنیای سئوی وبلاگ، عوامل موثر بر آن و نکاتی برای شروع بهینه سازی سایت وبلاگ خود برای موتورهای جستجو آماده شوید.

آیا وبلاگ نویسی به سئو کمک می کند؟

وبلاگ نویسی با قرار دادن وبسایت شما به عنوان پاسخی مرتبط به سوالات مشتریان به افزایش کیفیت سئو کمک می کند.

پست های وبلاگی که از انواع تاکتیک های سئو داخلی استفاده می کنند می توانند فرصت های بیشتری را برای رتبه بندی در موتورهای جستجو به شما بدهند و سایت شما را برای بازدیدکنندگان جذاب تر کنند.

اگرچه واضح است که محتوای وبلاگ به سئوی شما کمک می‌کند، بروزرسانی‌های الگوریتم‌های زیاد Google می‌تواند انتشار نوع مناسب محتوای وبلاگ را دشوار کند.

در اینجا چند مورد از عوامل رتبه بندی برتر که می توانند به طور مستقیم و غیرمستقیم بر سئو وبلاگ تأثیر بگذارند، آورده شده است.

زمان اقامت

اگرچه زمان ماندن یک فاکتور رتبه‌بندی غیرمستقیم برای گوگل است، اما یک عامل حیاتی در تجربه کاربر است – و ما می‌دانیم که تجربه کاربر در مورد سئو بسیار حیاتی است.

زمان ماندن مدت زمانی است که خواننده در یک صفحه در سایت وبلاگ شما صرف می کند. از لحظه ای که یک بازدیدکننده روی سایت شما کلیک می کند تا لحظه ای که از صفحه خارج می شود، زمان ماندگاری در نظر گرفته می شود.

این معیار به طور غیرمستقیم به موتورهای جستجو مانند گوگل می گوید که محتوای شما چقدر برای خواننده ارزشمند است. منطقی است که هر چه مدت زمان بیشتری را در صفحه بگذرانند، برای آنها مرتبط تر است.

وبلاگ شما می تواند روی محتوای کوتاهی متمرکز شود که خواندن آن فقط یک یا دو دقیقه طول می کشد. همچنین می‌توانید اطلاعات مربوطه را در ابتدای پست‌های وبلاگ خود قرار دهید تا بهترین تجربه را برای خواننده ارائه دهید، که به معنای زمان کمتری است که در صفحه صرف می‌شود.

بنابراین بله، زمان ماندن می‌تواند بر سئو تأثیر بگذارد، اما اگر برای استراتژی محتوای شما منطقی نیست، محتوای خود را برای تغییر این معیار دستکاری نکنید.

time on site

سرعت صفحه

عناصر بصری در وبلاگ شما می توانند بر سرعت صفحه تأثیر بگذارند، اما این تنها چیزی نیست که می تواند این سوزن را حرکت دهد.

کدهای غیرضروری و استفاده بیش از حد از افزونه ها نیز می تواند به کند شدن وبلاگ کمک کند. اگر مطمئن نیستید که چگونه کدهای ناخواسته را پیدا و حذف کنید، HTML-Cleaner را بررسی کنید. این یک ابزار آسان برای استفاده است که به دانش کدنویسی نیاز ندارد.

به سادگی کدهای غیر ضروری را به شما نشان می دهد و به شما امکان می دهد با کلیک یک دکمه آن را حذف کنید. همچنین توصیه می شود فهرستی از افزونه های سایت وبلاگ خود را تهیه کنید.

تصمیم بگیرید که به کدام یک نیاز دارید تا وبلاگ خود را به صورت روزانه در حال اجرا نگه دارید و کدام یک به عنوان راه حلی برای یک مشکل موقت نصب شده اند.

پاسخگویی موبایل

بیش از نیمی از ترافیک جستجوی گوگل در ایالات متحده از دستگاه های تلفن همراه است. در سطح فردی، سایت وبلاگ شما ممکن است همین روند را دنبال کند.

هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد – بهینه سازی سایت وبلاگ شما برای موبایل عاملی است که بر معیارهای سئوی شما تأثیر می گذارد. اما بهینه سازی وب سایت برای موبایل دقیقا به چه معناست؟ قانون اصلی صنعت این است که همه چیز را ساده نگه دارید.

اکثر مضامین از پیش ساخته شده سایت این روزها از قبل سازگار با موبایل هستند، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دکمه CTA را در اینجا تغییر دهید و اندازه فونت را در آنجا بزرگ کنید. سپس، با نگاهی به داشبورد گوگل آنالیتیکس و اجرای منظم تست سرعت سایت موبایلی، مراقب عملکرد سایت خود در موبایل باشید.

Untitled 1 1

تاریخ فهرست

هدف موتورهای جستجو ارائه مرتبط ترین و دقیق ترین اطلاعات موجود است. عاملی که موتورهای جستجو برای تعیین اینکه چه چیزی مرتبط و دقیق است استفاده می کنند، تاریخی است که یک موتور جستجو محتوا را نمایه می کند.

نمایه سازی به این معنی است که یک موتور جستجو محتوا را پیدا کرده و به فهرست خود اضافه می کند. بعداً هنگامی که کاربر کلمات کلیدی مرتبط با صفحه فهرست شده را جستجو می کند، صفحه را می توان بازیابی کرد و در SERP نمایش داد.

یکی از راه‌های تاثیرگذاری مثبت بر این فاکتور سئو، پیاده‌سازی استراتژی بهینه‌سازی تاریخی است. این استراتژی در وبلاگ هایی که چند سالی است تاسیس شده اند و از قبل دارای محتوای مناسبی هستند به خوبی کار می کند.

با بروزرسانی پست‌های قدیمی‌تر با دیدگاه‌ها و داده‌های جدید، می‌توانید بدون ایجاد محتوای جدید خالص، تأثیر قابل‌توجهی بر سئوی وبلاگ خود داشته باشید.

داده های اخیر

داده های اخیر، یکی دیگر از عوامل رتبه بندی غیرمستقیم سئو، باید در پست های وبلاگ گنجانده شود. داده‌های اخیر اطلاعات مرتبط و دقیقی را به بازدیدکنندگان می‌دهد که تجربه‌ای مثبت را برای خواننده ایجاد می‌کند.

وقتی پیوندی به یک سایت معتبر اضافه می‌کنید که دارای داده‌های اصلی و بروز است، به موتور جستجو می‌گویید که این سایت برای خوانندگان شما مفید و مرتبط است (که یک امتیاز مثبت برای آن سایت دیگر است).

شما همچنین به موتور جستجو می گویید که این نوع داده ها به نوعی با محتوایی که منتشر می کنید مرتبط است. با گذشت زمان، خوانندگان شما از محتوا قدردانی می‌کنند که می‌توان آن را با استفاده از معیارهای دیگر مانند افزایش زمان در صفحه یا نرخ پرش پایین‌تر تأیید کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + 17 =