ابزارهای سئو برای بررسی وبسایت

ابزارهای سئو چیست؟

ابزارهای سئو برای بهبود رتبه در نتایج جستجوی ارگانیک ضروری می باشند و یک جزء حیاتی برای استراتژی های بازاریابی آنلاین یک سازمان هستند.

  •  این ابزارها برای تحقیق کلمات کلیدی، ردیابی موقعیت کلمات کلیدی، ممیزی وب سایت، تجزیه و تحلیل رقبا، گزارش خودکار و موارد دیگر استفاده می شوند.
  • این ابزار به شناسایی کلمات کلیدی مرتبط کمک می کند تا استراتژی هایی را در اطراف آنها برنامه ریزی کنید و موقعیت های بالاتری در نتایج جستجو کسب کنید.
  • این ابزار برای داده های مربوط به عوامل رتبه بندی مانند رتبه بندی کلمات کلیدی، بازدید از صفحه، ترافیک و سایر معیارهای مربوط به وب سایت، نظارت و گزارش ایجاد می کند.
  • ابزار سئو همچنین می تواند ممیزی سایت را برای یافتن مشکلات وب سایت مانند لینک های شکسته و محتوای تکراری انجام دهد تا کیفیت وب سایت را بهبود بخشد که در نهایت منجر به افزایش رتبه موتور جستجو می شود.
  • بازاریابان همچنین از ابزارهای سئو برای تجزیه و تحلیل استراتژی های سئوی رقبا مانند آنچه رقبا انجام می دهند یا کلمات کلیدی به آنها کمک می کند تا رتبه بهتری کسب کنند، استفاده می کنند.
t6

چرا باید از ابزار سئو استفاده کنیم؟

ابزار سئو وب سایت‌ها و یا افزونه‌های مختلفی هستند که با استفاده از آنها می‌توانید وب سایت خود را به لحاظ فنی و استانداردهای تعریف شده توسط گوگل بهینه سازی کنید.

همانطور که می‌دانید کلمه SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. تمامی وب سایت‌ها به منظور کسب رتبه مطلوب در صفحه نتایج جستجو باید از قوانین سئو پیروی کرده و آنها را به صورت دقیق اجرا کنند.

استفاده از بهترین ابزارهای سئو به شما کمک می‌کند تا بتوانید از وضعیت بخش‌های مختلف سایت خود مطلع شده و نقاط ضعف و قوت آنها را شناسایی نمایید.

انواع ابزار سئو

ابزار سئو دارای انواع مختلفی هستند که هریک از آنها کارکرد خاص خود را دارند و بخش‌های مختلفی از سایت را مورد بررسی قرار می‌دهند.

قابلیت‌هایی همچون تحقیق کلمه کلیدی، بررسی سئو داخلی،‌ بهینه سازی محتوا، تست سرعت سایت، بررسی بک لینک‌ها به عنوان اصلی‌ترین ویژگی‌های ابزار سئو شناخته می‌شوند که استفاده از آنها موجب تسریع و تسهیل بررسی کیفیت سئو سایت خواهد شد.

با استفاده از بهترین ابزارهای سئو می‌توانید تمامی بخش‌های وب سایت خود را به صورت حرفه‌ای و دقیق مورد بررسی قرار دهید و فعالیت رقبا را نیز تحت نظر داشته باشید.

این ابزارها با ارائه گزارش کامل از بخش موردنظر به شما در بهبود کیفیت فنی سایت کمک می‌کند تا بتوانید جایگاه قابل قبولی در صفحه نتایج گوگل بدست آورید.

چه بخواهید یک وبلاگ، برند تجارت الکترونیک یا شرکت SaaS راه اندازی کنید، به ترافیک وب سایت نیاز دارید. و برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک، باید در گوگل برای کلمات کلیدی خاص رتبه بندی کنید.

با توجه به اینکه تنها ۱۰ درصد از صفحات وب در اینترنت دارای ترافیک طبیعی گوگل هستند، استفاده از ابزارهای مناسب بسیار مهم است.

چه نیاز به انجام تحقیقات کلمات کلیدی، حسابرسی وب سایت خود، انجام تحقیقات رقابتی داشته باشید، یا فقط بخواهید ببینید چقدر در گوگل رتبه بندی می کنید، باید اطمینان حاصل کنید که کارها را به بهترین شکل ممکن انجام می دهید.

مجموعه ای از ابزارهای رایگان سئو که می توانید در ابزارهای بررسی سئو پیدا کنید:

Free Backlink checker

به گفته گوگل، محتوا و لینک‌هایی که وارد سایت شما می‌شوند، دو عامل مهم رتبه‌بندی هستند بنابراین، اگر از  محتوای خود مطمئن هستید احتمالاً باید روی ایجاد بک لینک هایی تمرکز کنید که به دامنه و صفحات مهم شما اشاره می کنند.

لینک‌های با کیفیت عامل رتبه‌بندی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند در جستجو از رقبای خود پیشی بگیرید.

جستجوگر بک لینک رایگان برای دسترسی شما به نمایه بک لینک هر سایتی در وب ایجاد شده است. ببینید چه کسی به شما لینک می دهد و در مورد بهترین محتوا تحقیق کنید. با ارزش ترین بک لینک های رقبای خود را بیابید و پروفایل بک لینک آنها را بررسی کنید تا الگوها و فرصت های پیوند احتمالی را پیدا کنید.

چقدر طول می کشد تا یک بک لینک جدید پیدا کنید؟

مدت زمانی که طول می کشد تا یک لینک در پایگاه داده بک لینک نمایش داده شود تا حد زیادی به محبوبیت یک وب سایت بستگی دارد. به طور کلی وب سایت های محبوب سریعتر از وب سایت های کوچکتر / کمتر محبوب ایندکس می شوند.

Free Google Rank Checker

از جستجوگر رتبه گوگل برای مشاهده عملکرد وب سایت در جستجو استفاده کنید. حداکثر ۱۰ کلمه کلیدی را ارسال کنید، دامنه خود را اضافه کنید و نسخه Google خود را انتخاب کنید تا نتایج دقیق در زمان واقعی دریافت کنید.

در زمان صرفه جویی کنید و رتبه بندی دامنه خود و رقبای خود را برای هر کلمه کلیدی مشخصی بازیابی کنید. پس از دریافت نتایج می توانید داده های رتبه بندی خود را به اکسل صادر کنید.

چرا رتبه بندی موتورهای جستجو مهم است؟

نرخ کلیک (CTR) برای نتیجه شماره یک (~۲۸٪) در مقایسه با CTR برای نتیجه شماره ده (~۱٪) بسیار بالاتر است. این اعداد برای دسکتاپ و موبایل یکسان نیستند و همچنین نوع پرس و جو / قصد کاربر بر CTR برای یک پرس و جوی خاص تأثیر می گذارد، اما الگوی آن کاملاً واضح است. رتبه بالاتر با CTR و ترافیک بالاتر مطابقت دارد.

رتبه های خود را صادر کنید

پس از اینکه ابزار رتبه های شما را برگرداند، می توانید نتایج را به CSV صادر کنید. برای باز کردن این فایل می توانید از Excel، open office یا Google docs استفاده کنید.

Website Authority Checker

از نظر گوگل همه وب سایت ها برابر نیستند. برخی از سایت‌ها روزانه حجم زیادی از ترافیک جستجو را از گوگل دریافت می‌کنند (به ویکی‌پدیا، آمازون، IMDB… فکر کنید)، در حالی که برخی دیگر در تلاش هستند تا در SERPs (صفحات نتایج موتور جستجو) نشان داده شوند.

جستجوگر اعتبار وب سایت به شما کمک می کند تا به سرعت اعتبار یک وب سایت را بررسی کنید تا به شما نشان دهد که یک وب سایت چقدر می تواند در Google عملکرد خوبی داشته باشد.

امتیاز Page Authority چیست؟

امتیاز اعتبار صفحه یک معیار است که توسط SEMrush برای پیش بینی توانایی یک صفحه خاص برای رتبه بندی در موتورهای جستجو ایجاد شده است.

اعتبار صفحه بر اساس مقیاس لگاریتمی ۰ تا ۱۰۰ محاسبه می شود. امتیاز بالای صفحه اعتبار به این معنی است که صفحه شما پتانسیل بیشتری برای رتبه بندی خوب در نتایج موتورهای جستجو دارد.

امتیاز Domain Authority چیست؟

امتیاز Domain Authority معیاری برای پیش بینی توانایی یک وب سایت / دامنه برای رتبه بندی در موتورهای جستجو است. Domain Authority از مقیاس لگاریتمی ۰ تا ۱۰۰ استفاده می کند. امتیاز اعتبار دامنه بالا به این معنی است که وب سایت کامل شما / تمام صفحات روی دامنه شما این پتانسیل را دارند که در نتایج موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشند.

 

چگونه Domain Authority خود را بهبود دهیم؟

از آنجایی که اتوریتی دامنه بر اساس معیارهای مبتنی بر لینک محاسبه می‌شود، باید روی دریافت بک لینک‌های با کیفیت مرتبط از دامنه‌های با اعتبار بالا تمرکز کنید.

Keyword Research Tool

هر جستجوی آنلاین با یک کلمه کلیدی شروع می شود. این می تواند به سادگی با تایپ کلمه کلیدی خود در کادر جستجوی Google یا با استفاده از جستجوی فعال شده صوتی باشد.

بر اساس ورودی کاربر، موتورهای جستجو مرتبط ترین نتایج را برای پاسخ به پرس و جو ارائه می دهند. بهینه سازی محتوا و رتبه بندی برای کلمات کلیدی مناسب، موفقیت وب سایت و کسب و کار آنلاین شما را تعیین می کند.

چرا تحقیق کلمات کلیدی برای سئو مهم است؟

تحقیق کلمات کلیدی بخش مهمی از سئو است، زیرا به شما کمک می کند تا علایق مشتریان خود را درک کنید. بر اساس این دانش، می‌توانید فرصت‌های کلمه کلیدی را در صنعت خود شناسایی کنید که به شما در نوشتن محتوای آنلاین موفق کمک می‌کند.

با انجام صحیح تحقیق در مورد کلمات کلیدی، می توانید تأثیر مثبتی بر عملکرد محتوای خود داشته باشید. تبدیل به رتبه های بالاتر، تعامل با محتوای بهتر و نرخ تبدیل بالاتر.

Content Idea Generator

نوشتن محتوای جذاب بصورت روزانه می تواند چالش برانگیز باشد. به خصوص زمانی که موضوعی که باید در مورد آن بنویسید، به نوعی خسته کننده است. برای کمک به شما در ارائه ایده های محتوای جدید مرتبط با موضوع خود،  Content Idea Generator  ایجاد شده است.

فقط موضوع خود را وارد کنید و این ابزار لیستی از حدود ۱۰۰ عنوان را بر اساس آنچه در جستجوی گوگل و رسانه های اجتماعی داغ و پرطرفدار است ایجاد می کند. پس از ایجاد نتایج، می‌توانید فهرست کامل را صادر کنید یا یک انتخاب سفارشی استخراج کنید.

چرا تیترها مهم هستند؟

نوشتن محتوای عالی یک چیز است، اما حتی اگر ساعت ها صرف ایجاد یک محتوای عالی می کنید، باید علاقه مند شوید. به گفته کپی بلاگر، ۸۰ درصد از بازدیدکنندگان شما تیتر شما را می خوانند، اما تنها ۲۰ درصد به پایان مقاله ادامه می دهند.

اگر عنوان مقاله شما توجه و علاقه را به خود جلب نکند، این احتمال وجود دارد که بازدیدکنندگان محتوای شما را نخوانند و استراتژی بازاریابی محتوای شما شکست بخورد. این به ویژه برای رسانه های اجتماعی صادق است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 2 =