استراتژی سئو چیست؟
استراتژی سئو (که به آن “رویکرد سئو” نیز گفته می شود) فرآیند برنامه ریزی و اجرای مراحل طراحی شده برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجوی ارگانیک است.
به عبارت دیگر: استراتژی سئو فرآیندی است که وقتی می خواهید ترافیک ارگانیک بیشتری به دست آورید، از آن پیروی می کنید.
مراحل ایجاد یک استراتژی سئو
مرحله اول: فهرستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید
مرحله دوم: صفحه اول گوگل را تجزیه و تحلیل کنید
مرحله سوم: چیزی متفاوت یا بهتر ایجاد کنید
مرحله چهارم: یک هوک اضافه کنید
مرحله پنجم: بهینه سازی برای سئوی درون صفحه
مرحله ششم: بهینه سازی برای هدف جستجو
مرحله هفتم: روی طراحی محتوا تمرکز کنید
مرحله هشتم: پیوندهایی به صفحه خود بسازید

مرحله اول: فهرستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید
تحقیق کلمات کلیدی معمولاً اولین گام هر استراتژی قانونی سئو است و یکی از بهترین راه ها برای یافتن کلمات کلیدی که مشتریان هدف شما جستجو می کنند
پیشنهاد گوگل
شروع به تایپ یک کلمه کلیدی در قسمت جستجوی Google کنید و لیستی از پیشنهادات را پر می کند:
اینها معمولاً کلمات کلیدی خوبی برای سئو میسازند، زیرا مستقیماً از Google میآیند. به این معنی که شما می دانید که مردم در واقع به دنبال آنها هستند.
به علاوه، کلمات کلیدی بلندتر (معروف به “کلیدواژه های دم بلند”) نسبت به اصطلاحات “دم کوتاه” رقیب کمتری دارند. بنابراین حتی اگر دمهای بلند سطح حجم جستجوی نسبتاً کمی دارند، رتبهبندی آنها بسیار آسانتر است.
توصیه می شود تا زمانی که لیستی از حدود ۱۰ کلمه کلیدی داشته باشید، چند کلمه کلیدی مختلف را در گوگل تایپ کنید.
اگر میخواهید حجم جستجو و سطوح رقابت برای آن عبارات را بررسی کنید، میتوانید از ابزار کلمات کلیدی مانند Semrush یا Ubersuggest استفاده کنید.
هنگامی که ۱۰ کلمه کلیدی را یادداشت کردید، برای مرحله شماره ۲ آماده هستید.
مرحله دوم: صفحه اول گوگل را تجزیه و تحلیل کنید
خوب، پس شما چند کلمه کلیدی پیدا کردید. اکنون زمان آن رسیده است که ببینیم چه کسی قبلاً برای آن کلمات کلیدی رتبه بندی کرده است. برای انجام این کار، کافی است یکی از کلمات کلیدی را که پیدا کردید در گوگل تایپ کنید.
و هر الگویی را که متوجه شدید یادداشت کنید.
به عنوان مثال، SERP ها برای SEO Tools با لیستی از ابزارها بسته بندی شده است:
بنابراین اگر میخواهید آن موضوع را در سایت خود پوشش دهید، باید توجه داشته باشید که نتایج صفحه اول بیشتر از پستهای فهرستی تشکیل شده است و احتمالاً می خواهید یک پست لیست در وبلاگ خود منتشر کنید.

مرحله سوم: چیزی متفاوت یا بهتر ایجاد کنید
اکنون زمان ایجاد محتوای فوق العاده با کیفیت است. وقتی صحبت از محتوای سئو می شود، دو گزینه دارید:
گزینه شماره ۱: شما می توانید چیزی متفاوت ایجاد کنید.
گزینه شماره ۲: می توانید چیز بهتری ایجاد کنید.
گاهی اوقات می خواهید چیزی بزرگتر و بهتر از آنچه در خارج وجود دارد ایجاد کنید. (معروف به تکنیک آسمان خراش.)
اما گاهی اوقات شما با محتوای کاملاً متفاوت بهتر هستید. چرا؟
زیرا به برجسته شدن محتوای شما کمک می کند.
مثلا:
مدتی پیش نشستم تا یک محتوای بهینه شده در مورد آن بنویسم: «سئوی موبایل» و متوجه شدم که صفحه اول گوگل مملو از پستهای فهرست شده است، مانند: «راههای X برای بهینهسازی سایت شما از طریق موبایل».
میتوانستم یک پست فهرست بزرگتر ایجاد کنم: «۱۵۰ روش برای بهینهسازی سایت شما از طریق موبایل».
اما این هیچ معنایی نخواهد داشت. در عوض، من چیزی کاملا متفاوت خلق کردم. به طور خاص، من یک راهنمای نهایی برای بهینه سازی موبایل منتشر کردم.
مرحله چهارم: یک هوک اضافه کنید
اگر می خواهید رتبه بندی موتورهای جستجوی خود را در سال ۲۰۲۲ بهبود بخشید، باید بک لینک دریافت کنید.
در واقع، طبق یک مطالعه توسط Stone Temple Consulting که در وبلاگ Moz منتشر شد، پیوندها هنوز هم به شدت با رتبه بندی صفحه اول گوگل مرتبط هستند.
این بدان معناست که آنها هنوز هم یک عامل اصلی رتبه بندی گوگل هستند.
سوال این است: چگونه این کار را انجام می دهید؟
خوب، شما باید بفهمید که چرا مردم به محتوای خاصی در صنعت شما لینک می دهند.
سپس، آن «قلاب» را در محتوای خود بگنجانید. داده ها فقط یکی از انواع «قلاب» هستند که می توانید برای ایجاد پیوند به محتوای خود از آن استفاده کنید.
مرحله پنجم: بهینه سازی برای سئوی درون صفحه
این مرحله در مورد بهینه سازی کلمات کلیدی محتوای شما برای سئو است. سئوی داخلی خیلی بیشتر از آن چیزی است که بتوانم در یک پست پوشش دهم.
بنابراین اگر می خواهید در مورد بهینه سازی محتوای خود برای سئو اطلاعات بیشتری کسب کنید، در سایت جادوگر سئو مطالب کاملی پیدا می کنید.
با این حال، در اینجا سه تکنیک اصلی SEO در صفحه وجود دارد:
- پیوند داخلی : بله، پیوند داخلی هنوز کار می کند. اما شما باید آن را درست انجام دهید. به طور خاص، شما می خواهید از صفحات وب با اعتبار بالا به صفحاتی که به اعتبار بیشتری نیاز دارند پیوند دهید.
- URL های کوتاه و غنی از کلمات کلیدی : تجزیه و تحلیل ما از ۱۱.۸ میلیون نتیجه جستجوی گوگل چیزی را پیدا کرد که بسیاری از مردم را شگفت زده کرد.( وقتی صحبت از بهینه سازی موتورهای جستجو به میان می آید، URL های کوتاه معمولا بهتر از URL های طولانی هستند).
- سئوی معنایی : در نهایت، من محتوای خود را برای سئوی معنایی بهینه می کنم. به عبارت دیگر: من کلماتی را پیدا می کنم که با کلمه کلیدی هدف من مرتبط هستند.
سپس، من از آن اصطلاحات در محتوای خود استفاده می کنم. برای انجام این کار خودتان، کلمه کلیدی مورد نظر خود را در Google Images تایپ کنید.
مرحله هفتم: روی طراحی محتوا تمرکز کنید
طراحی ممکن است کم ارزش ترین بخش بازاریابی محتوا باشد. شما می توانید بهترین محتوایی را که تا به حال نوشته شده است داشته باشید.
اما اگر اینطور به نظر برسد معمولاً کشش زیادی نخواهد داشت. به همین دلیل است که مقدار زیادی از بودجه بازاریابی روی طراحی محتوا سرمایه گذاری می شود.
در واقع، در اینجا ۴ نوع محتوای بصری وجود دارد:
- نمودارها و نمودارها
- اسکرین شات ها و تصاویر
- بنرهای پست وبلاگ
- گرافیک و تجسم