چگونه ویدیوهای یوتیوب را سئو کنیم؟
همین یک دهه پیش، بازاریابی درونگرا یک ایده کاملاً جدید بود. بازاریاب ها یاد می گرفتند که نمی توانند فقط حجم بالایی از محتوا را منتشر کنند.
همچنین باید با کیفیت بالا و به گونه ای بهینه شده باشد که تا حد امکان از طریق موتورهای جستجو قابل کشف باشد.
آن محتوا زمانی تا حد زیادی به کلام نوشتاری محدود می شد. امروز دیگر اینطور نیست.
امروزه، یک استراتژی محتوای جامع شامل کارهای مکتوب مانند وبلاگها و کتابهای الکترونیکی و همچنین رسانههایی مانند پادکستها، داراییهای بصری و ویدیوها میشود.
ویدئو
قسمت آخر — ویدیو — همچنان در حال افزایش است. بر اساس گزارش State of Inbound در سال ۲۰۱۸ ، ۴۵ درصد از بازاریابان در طول سال جاری در یوتیوب بیشتر سرمایه گذاری کرده اند.
با ظهور سایر قالبهای محتوا، نیاز به بهینهسازی آنها برای جستجو احساس میشود. یکی از مکانهای مهمتر برای انجام این کار در YouTube است، یک وبسایت توزیع ویدیو که توسط تودهها مورد استفاده قرار میگیرد .
سئوی یوتیوب چگونه کار می کند؟
همه میدانند که مردم ترجیح میدهند یک ویدیو را به جای خواندن یک پست طولانی وبلاگ تماشا کنند. در واقع، ۵۹ درصد از مدیران می گویند که ترجیح می دهند یک ویدیو را به جای خواندن متن تماشا کنند.
این بدان معناست که سئوی ویدیو می تواند مزایای بی شماری داشته باشد: افزایش زمان تماشا، آگاهی بیشتر از برند، و فروش و سرنخ بیشتر.
موتورهای جستجو مانند یوتیوب و گوگل از اصول یکسانی در الگوریتم های خود برای رتبه بندی وب سایت و ویدیو استفاده می کنند.
تمرکز بر ارائه بهترین تجربه ممکن به کاربر است و نتایج جستجوی ویدیوی YouTube اکنون با نتایج جستجوی Google ترکیب شده است تا نحوه جستجوی افراد را ساده کند.

۸ نکته ساده سئوی یوتیوب برای رتبه بالاتر در جستجو
شما می توانید استراتژی SEO و ویدیوی خود را ترکیب کنید تا به بازاریابی خود به روشی کاملاً ساده و سریع کمک کند.
انجام این کار نه تنها زمان تماشای ویدیوی شما را بهبود میبخشد، بلکه توجه مشتریانتان را نیز به خود جلب میکند و به شما کمک میکند تا با مواردی مانند بازاریابی مجدد YouTube، مسیر خود را ادامه دهید.
در اینجا هشت مرحله برای بهبود سئوی یوتیوب برای افزایش بازدید و بازدید ویدیو وجود دارد.
۱- کلمات کلیدی خود را هوشمندانه انتخاب کنید
SERP ها هر ماه رقابتی تر می شوند. رقبای جدید، محصولات جدید، خدمات جدید – همه برای کسب رتبه های برتر می جنگند. بنابراین، یافتن راه هایی برای تنوع بخشیدن به خود و پیشنهادتان بسیار مهم است.
جستجوی کلمات کلیدی خود را انجام دهید، و مگر اینکه بتوانید با شرایط واقعا رقابتی رقابت کنید، کلمات کلیدی را انتخاب کنید که می توانند حجم شما را افزایش دهند، اما رقابت کمتری دارند.
میتوانید از همان ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی که برای PPC یا SEO استفاده میکنید، استفاده کنید
۲- از کلمات کلیدی در عنوان ویدیوی خود استفاده کنید
درک هدف جستجوی مخاطبان اولین قدم است. ما می دانیم که رایج ترین انواع هدف جستجو شامل اطلاعاتی، تجاری، ناوبری و معاملاتی است.
بنابراین، تطبیق آنچه که ویدیوی شما در مورد آن است با هدف مشتری برای نمایش ویدیوی شما در نتایج جستجو بسیار مهم است.
ثانیاً، مطمئن شوید که میدانید چرا میخواهید یک ویدیوی YouTube ایجاد کنید و مخاطبان اصلی چه کسانی هستند. به عنوان مثال، اگر به دنبال نمایش یک بررسی محصول هستید، از نام محصول در عنوان و توضیحات ویدیو استفاده کنید.
خیلی ساده به نظر می رسد، اما کانال های یوتیوب زیادی وجود دارند که این مرحله را از دست می دهند و ویدیوهای آنها در نتایج جستجوی گوگل و یوتیوب کم نمایش داده می شود.