رتبه بندی پست های وبلاگی در گوگل
دریافت ترافیک ارگانیک بخش مهمی از هر استراتژی دیجیتال مارکتینگ است. و بهترین راه برای افزایش ترافیک، کسب رتبه بهتر در گوگل است.
یک استراتژی سئو قوی در این زمینه به شما کمک خواهد کرد، اما چیزی بیشتر از اعمال قوانین سئو داخلی و خارجی در وبلاگ شما وجود دارد.
نوشتن سئو امری ضروری است و تضمین می کند که از تجربه کاربری در صفحات خود غافل نشوید. به هر حال، تجربه صفحه یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل است.
سئو نویسی چیست؟
سئو نویسی فرآیند نوشتن محتوا با هدف کسب رتبه در صفحه اول موتورهای جستجو مانند گوگل است. این امر با تحقیق در مورد کلمات کلیدی مرتبط و ایجاد محتوای بهینه شده که به هدف کاربر پاسخ می دهد به دست می آید.
برای مثال، گوگل از «عنکبوتها» استفاده میکند که محتوا را میخزند تا ببیند در مورد چیست. در طول این خزیدن، آنها اطلاعات زیادی در مورد صفحه وب با زبان استفاده شده در آن یاد می گیرند.
سئو نویسی محتوای صفحه را بهینه می کند تا موتورهای جستجو راحت تر محتوای آن را بررسی کرده و به خوبی آن را قضاوت کنند. زمانی که به طور مطلوب ارزیابی شود، جایگاه بهتری در SERP به آن داده می شود.
اگر محتوا بدون نوشتن سئو ایجاد شود، ممکن است برای موتورهای جستجو مناسب نباشد و خزندهها حتی متوجه موضوع صفحه نشوند.
چرا نوشتن برای سئو مهم است؟
سئو نویسی برای کمک به رتبه بندی بهتر محتوا در گوگل انجام می شود. اگر محتوا بهینه نشده باشد، چندین صفحه در جستجو ظاهر می شود.

چرا ورود به آن صفحه اول اینقدر مهم است؟
یک مطالعه نشان داد که تعداد کلیکهایی که صفحات دریافت میکنند نه تنها به ورود به صفحه اول نتایج جستجو بستگی دارد، بلکه تا حد زیادی به بالا رفتن حداکثری آن صفحه نیز بستگی دارد.
اولین نتیجه در صفحه اول توسط بیش از ۲۸٪ از افرادی که جستجو را انجام می دهند کلیک می شود. پس از اولین نتیجه، درصدها با هر نقطه در صفحه کاهش می یابد. بنابراین باید سایت شما یکی از اولین نتایجی باشد که مردم می بینند.
رتبه سئو و منبع ترافیک وب سایت شما چیست؟
آیا از محتوای سئو برای هدایت ترافیک ارگانیک به وب سایت خود و تقویت تجارت خود استفاده می کنید؟ محتوای سئو برای هر استراتژی سئو حیاتی است. این فرصتی را برای یک وب سایت فراهم می کند تامحتوای شما را در رتبه بندی گوگل بالا برده و کاربران اینترنت محتوای آن را در موتورهای جستجو پیدا کنند.
نکات زیادی برای نوشتن محتوای SEO وجود دارد. محتوای با کیفیت بالا به افزایش ترافیک ارگانیک یک وبسایت کمک می کند. این موتور محرک شماره یک ترافیک ارگانیک برای رتبه بندی موتورهای جستجو است و هیچ جایگزینی ندارد.
محتوای SEO برای ترافیک ارگانیک، قدرت، سرنخ ها و فروش ضروری است. داشتن رهنمودهایی در مورد جدیدترین و بهترین روش ها برای نوشتن محتوای سئو ضروری است.
محتوای سئو چیست؟
محتوای سئو محتوای وب است که برای مشاهده جستجو و رتبه بندی گوگل نوشته شده است. ترافیک موتورهای جستجو را جذب می کند و اطمینان می دهد که محتوای وب سایت شما مرتبط و قابل درک است. هنگامی که محتوای شما بهینه شده است، یافتن آن در فهرست برتر نتایج موتورهای جستجو آسان است.
یک وب سایت با محتوای سئو به احتمال زیاد در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شود. همیشه زمانی اتفاق می افتد که شخصی موضوع یا کلمه کلیدی مرتبط با محتوای وب سایت را جستجو می کند.
نوشتن محتوای سئو به اعمال کلمات کلیدی و عبارات کلیدی مرتبط در محتوای وب کمک می کند. همچنین به افزایش ترافیک وب سایت کمک می کند.
هدف از نوشتن محتوای سئو افزایش ترافیک ارگانیک است. بیشتر نویسندگان محتوای سئو، بر روی بهینه سازی محتوا برای موتور جستجوی گوگل تمرکز می کنند.
رتبه بندی گوگل
گوگل در حال حاضر با ۹۳ درصد از سهام، بر کل بازار جستجو تسلط دارد. با این حال، محتوای سئو باید برای موتورهای جستجوی دیگر مانند بینگ، یاهو، بایدو و غیره نیز باشد.
نویسندگان محتوا و بازاریابان از محتوای SEO برای افزایش دید و رتبه بندی ارگانیک استفاده می کنند. توجه به این نکته مهم است که نوشتن محتوای مبتنی بر سئو تنها برای دریافت کلیک برای افزایش رتبه نیست. محتوای سئو باید برای کاربران موتورهای جستجو نیز ارزش قائل شود.

۱- برای انسان ها بنویسید
مخاطبان خود را بشناسید و برای آنها بنویسید. کپی رایتینگ سئو تنها بخشی از سئو است. بخش مهم دیگر بک لینک است. محتوایی که می نویسید باید بک لینک از سایت های دیگر جذب کند تا سئوی آن بهبود یابد.
بنابراین، نسخه ای که می نویسید باید ابتدا برای مخاطب انسانی نوشته شود. اگر خیلی رباتیک به نظر می رسد یا حاوی کلمات کلیدی است، تعداد کمی از سایت ها می خواهند بعداً به آن پیوند دهند.
۲- الگوریتم گوگل را درک کنید
با آخرین الگوریتم های گوگل آشنا شوید. به عنوان بزرگترین موتور جستجو، مهم است که بدانید چگونه ترافیک بیشتری را به وبلاگ خود هدایت کنید.
آنها به طور منظم الگوریتم جستجوی خود را تغییر می دهند تا صفحات با بهترین کیفیت رتبه بالاتری کسب کنند. گوگل نگران این است که موتور جستجو تا حد امکان موثر باشد.
وقتی تمام آنچه موتورهای جستجو به دنبال آن هستند را درک کنید، بهتر می توانید آن را ارائه داده و رتبه بندی گوگل خود را ارتقا دهید.
۳- نحوه یافتن کلمات کلیدی را بدانید
شما باید بدانید که چگونه تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید و چگونه بهترین کلمات کلیدی را برای محتوایی که می نویسید انتخاب کنید.
این شامل ارزیابی میزان محبوبیت کلمه کلیدی اصلی و نحوه انتخاب کلمات کلیدی طولانی است. اغلب، کلمات کلیدی اصلی برای یک موضوع رقابت بسیار زیادی برای چند مکان اول در نتایج موتورهای جستجو دارند.
این امر باعث می شود که به سراغ کلمات کلیدی بروید که حجم جستجوی کمتری دارند. یک کپی رایتر سئو باید بتواند میزان رقابت را برای هر کلمه یا عبارت ارزیابی کند و بهترین آنها را برای استفاده انتخاب کند.
۴- مطالب طولانی بنویسید
بروزرسانی الگوریتم Google Panda 4.1 برای پاداش دادن به محتوای طولانیتر و آموزندهتر و جریمه کردن محتوای نازک ارائه شد.
یک قانون خوب این است که هر صفحه حاوی حداقل ۱۰۰۰ کلمه محتوای با کیفیت باشد. صفحات کوتاه تر ممکن است پیچیدگی کافی برای الگوریتم های فعلی نداشته باشند.
نوشتن محتوای طولانیتر همچنین به شما این آزادی را میدهد که اطلاعات را به روشهای مختلفی مانند فهرستها و جداول ارائه دهید.
شما باید اطلاعات زیادی را در هر صفحه قرار دهید، و داشتن روشهای متنوع ارائه اطلاعات میتواند هم برای افراد و هم برای موتورهای جستجو مفید باشد.
۵- هر جمله را منحصر به فرد کنید
الگوریتم های موتورهای جستجو همگی به محتوای منحصر به فرد پاداش می دهند. اگر بخشهایی از یک صفحه از صفحه وب دیگری کپی شود، ممکن است به عنوان هرزنامه علامتگذاری شود و رتبه ضعیفی به آن داده شود.
استفاده از سایت هایی مانند Copyscape می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که هر قسمت از کپی SEO شما منحصر به فرد است.
اگر موارد تکراری پیدا کردید، آن قسمتها را بازنویسی کنید و در عین حال کپی را طبیعی نگه دارید.
۶- از کلمات مرتبط استفاده کنید
جدیدترین الگوریتمها به دنبال کلمات رایجی هستند که با کلمات کلیدی استفاده میکنید. این به موتور جستجو اجازه می دهد بداند که محتوا واقعاً در مورد آن موضوع است.
معمولاً نیازی به تحقیق در مورد کلمات همراه نیست، زیرا آنها معمولاً کلمات اساسی هستند که چیزی در مورد آن موضوع استفاده می کند.
اگر مطمئن نیستید که چگونه از این کلمات همراه استفاده کنید، نمایه سازی معنایی پنهان را مطالعه کنید و از آن دانش استفاده کنید.
۷- پیوند به سایت های با کیفیت بالا
استفاده از پیوندها به عنوان استناد اطلاعاتی یک روش رایج برای نشان دادن این است که اطلاعات از کجا آمده است.
با این حال، سایت شما نباید از اطلاعات سایت های با کیفیت پایین استفاده کند. اگر پیوندهایی به سایت های اسپم دارید، اطلاعات موجود در صفحه شما نیز اسپم در نظر گرفته می شود.
همیشه به وب سایت های سطح بالا که در نوع خود محبوب هستند پیوند دهید.
هدف کلی موتورهای جستجو در دسترس قرار دادن اطلاعات خوب در سطح جهانی است. وقتی به سایت های خوب لینک می دهید، به موتورهای جستجو نشان می دهید که به سایت های دیگر متصل هستید و اطلاعات خود را از سایت های مفید دریافت می کنید.
۸- از انواع محتوای متنوع استفاده کنید
یکی دیگر از مواردی که باعث بالا رفتن رتبه بندی گوگل سایت شما میشود تنوع محتواست .یک صفحه وب عالی ممکن است شامل چندین روش مختلف برای انتقال اطلاعات باشد.
اینها اغلب شامل انواع دیگری از رسانه ها برای پشتیبان گیری و گسترش اطلاعات در متن هستند. استفاده از ویدئوهای موجود در صفحه برای این منظور عالی است. استفاده از تصاویر مفید نیز برای خوانندگان مفید است.
خواندن بیش از حد متن خاکستری برای مردم سخت است. شکستن آن باعث می شود جریان بهتری داشته باشد و امکان خواندن آسان تر را فراهم می کند.
۹- اطلاعات متا را بنویسید
هر محتوایی به متا تگ و توضیحات متا نیاز دارد. این به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا توضیحات کوتاهی از محتوایی که ایجاد کرده اید را نمایش دهند.
همچنین به یک تگ عنوان نیاز دارید که جهت عنوان صفحه نمایش داده شود. این نباید بیشتر از ۷۰ کاراکتر باشد. که حداکثر مجاز برای عناوین توسط گوگل است.
توضیحات متا نباید بیشتر از ۱۶۰ کاراکتر باشد. اگر به HTML اولیه علاقه ندارید، برخی از اصول اولیه را یاد بگیرید تا بتوانید این قطعات ارزشمند را برای محتوای خود ایجاد کنید و رتبه بندی پست های وبلاگی خود را بالا ببرید.
۱۰- از عناوین فرعی فراوان استفاده کنید
مهم نیست که موضوع شما چقدر محدود است، می توان آن را با عنوان های فرعی تقسیم کرد. این همچنین به شما امکان می دهد کلمات کلیدی خود را در جایی که برجسته هستند داشته باشید.
عنوانهای فرعی به تفکیک متن کمک میکنند و یافتن اطلاعات دقیق مورد نظر خوانندگان را آسانتر میکنند. در نگارش سئو باید اهداف تعیین شده برای استراتژی خود و فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو را در نظر بگیرید.
با این حال، نوشتن محتوا بسیار بیشتر از نیازهای سئو فرآیندی برای پاسخگویی به تقاضای کاربر است.
هنگامی که شما یک تجربه واجد شرایط و منحصر به فرد از خواندن و بازدید از صفحه را با محتوای با کیفیت بالا ارائه می دهید، به طور خودکار موقعیت صفحه شما را در SERP ها بهتر می کند.