چالش های سئو در آینده برای برندها

چالش های سئو

در سال ۱۹۹۰، کلید موفقیت سئو بر روی کلمات کلیدی متکی بود. امروز، بسیار پیچیده تر است.

چشم انداز سئو به طور مداوم در حال تغییر است و بازاریابان باید همراه با آن تکامل پیدا کنند. اما برای انجام این کار، مهم است که در مورد بزرگترین چالش های سئو در سال جاری فکر کنید – و یک برنامه برای رفع آنها ایجاد کنید.

بینش های گزارش اخیر بررسی وضعیت سئو ما نشان می دهد که اگرچه سال گذشته با عدم اطمینان در سراسر صنعت آغاز شد، سئو اکنون بیش از هر زمان دیگری مورد تقاضا است.

با این حال، بدون چالش نیست. متخصصان سئو با چه مسائلی روبرو هستند – و در حال حرکت رو به جلو، چه تهدیداتی ممکن است مانع موفقیت شوند؟

مشکلات گذشته

در آغاز همه‌گیری، ابهامات زیادی برای همه وجود داشت، زیرا کسب‌وکارها سعی می‌کردند از وضعیت بی‌سابقه‌ای مملو از تعطیلی در دنیای واقعی، تغییر تقریباً فوری به سمت دیجیتال و تغییرات گسترده در رفتار مصرف‌کننده عبور کنند.

با گسترش همه‌گیری، بسیاری از کسب‌وکارها برای بقای خود مجبور به چرخش سریع شدند. برخی از آنها با مشکل مواجه شدند در حالی که برخی دیگر با شتاب گرفتن رشد دیجیتال و تجارت الکترونیک چندین سال پیشرفت کردند.

در اوایل همه گیری، کاهش بودجه بزرگترین چالش های سئو بود، همانطور که ۳۷.۶٪ از پاسخ دهندگان به نظرسنجی ها نشان دادند.

مسائل استراتژی (۳۴.۸ درصد) نیز چالش مهمی در صنعت SEO بود، و کمبود منابع (۳۲.۹٪) بود.

در سراسر صنعت، به نظر می رسد که بسیاری از بودجه ها به عنوان یک واکنش اولیه کاهش یافته است، اما بسیاری از مشتریان به سرعت به کار خود بازگشتند. از بین آنها، بسیاری از مشتریان در واقع هزینه های خود را افزایش دادند و سرمایه گذاری سنگین تری در سئو انجام دادند.

هنگامی که رتبه‌بندی رقبا شروع به کاهش کرد، بسیاری از مشتریان بیشتر بر تلاش‌های سئوی خود تمرکز کردند، برخی بر روی محتوای جدید دو برابر شدند، اگرچه برخی دیگر بودجه‌شان را کاهش دادند.

آیا نتایج برای سئو بهتر می شود یا بدتر؟

اگرچه کاهش بودجه بزرگترین چالش برای صنعت بود، نتایج حاصل از سئو بهتر و بهتر می شود. نتایج سئو در سال جاری برای ۶۴.۶ درصد از پاسخ دهندگان بهبود یافته است و ۱۸ درصد گزارش کرده اند که نسبت به سال قبل “بسیار” موفق تر بوده اند.

شایان ذکر است که بسیاری از سایت‌ها ممکن است از اثر “فروغ جزر و مد همه قایق‌ها را شناور می‌کند” سود برده باشند زیرا سطح ترافیک اینترنت در سراسر جهان تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

در نتیجه محدودیت‌های بازدید از فروشگاه‌های فیزیکی، تجارت الکترونیک با رشد ۳۲ درصدی با رشد ۳۲ درصدی که باعث فروش ۷۵۹.۴ میلیارد دلاری در تجارت الکترونیک ایالات متحده شد، بیشترین جهش سال به سال را در یک دهه تجربه کرد.

در زیر، بیایید شش مورد از چالش های سئو را که تولیدکنندگان با آن روبرو هستند، ارزیابی کنیم.

۱- ماندن در بالا از تغییرات الگوریتم.

HubSpot Blogs بیش از ۴۰۰ تحلیلگر از بازدیدکنندگان اینترنتی را مورد بررسی قرار داد تا بالاترین چالش های بهینه سازی وب را تعیین کند. مشکل اصلی – که توسط ۵۰٪ کارآفرینان ماهر است – حفظ تغییرات الگوریتم موتورهای جستجو است.

 تنها در سال ۲۰۲۰، گوگل بیش از ۵۰۰۰۰ آزمایش انجام داد که منجر به بیش از ۴۰۰۰ تغییر برای جستجو شد. برای بسیاری از کارآفرینان، حضور با این تغییرات مانند رسیدن به یک هدف در حال تغییر است.

بنابراین، وقتی گوگل تغییر هدف انتشار را حفظ می کند، چگونه موفق خواهید شد؟ راز آن پاسخگویی استراتژیک به این تغییرات است.

در پاسخ به یک تغییر جزئی، نیازی به بازنگری کلی تکنیک بهینه سازی وب شما نیست. اگر یک تغییر الگوریتم غول پیکر اتفاق افتاد، کسب و کار بهینه سازی وب در مورد آن صحبت خواهد کرد.

نکته دوم می تواند غیرقابل تصور به نظر برسد، پس از تغییر الگوریتم،کمی منتظر بمانید. چرا؟ در برخی موارد، اگر جایگزینی طبق برنامه پیش نرود، گوگل به مدل قبلی برمی گردد.

۲- رتبه بندی بزرگتر در نتایج جستجو.

بهینه سازی وب برای نشان دادن نتایج به زمان نیاز دارد و اغلب نتیجه تلاش های کوچکتر است. برخی «گزینه‌ها» برای تغییر رتبه‌ی پایین وجود دارد که معادل چرخش به سئو فنی و بازاریابی محتوا است.

متخصصان بهینه سازی وب علاوه بر این، برخی از عناصری را که در رتبه بندی شما نقش دارند، درست مانند چارچوب E-A-T شناسایی کرده اند. E-A-T در SEO مخفف “تجربه”، “معتبر بودن”، و “اعتماد” است.

با این وجود، رشد یک تکنیک بلندمدت که بر روی تعداد انگشت شماری از ابتکارات در یک زمان تمرکز دارد، بسیار حیاتی تر است. به خاطر داشته باشید که بهینه سازی وب یک روش طولانی مدت است.

۳-  استفاده نادرست از عبارات کلیدی.

یک عامل توانسته است در دنیای بهینه سازی وب ثابت بماند: عبارات کلیدی. با این حال، در روزگار کنونی، گوگل نسبتاً به جای جستجوی عبارات کلیدی، نگاهی سطح بالا به وب سایت شما می اندازد تا درک کلی از اقتدار، لحن و ارتباط آن پیدا کند.

در عبارات مختلف، اگر امیدوار هستید که عبارات کلیدی به تنهایی نتایج جستجو را افزایش دهد، شانسی ندارید.

به عنوان یک جایگزین، هدف از عبارات کلیدی این است که قصد شخص را بشناسید، یا نقطه ضعف عمیق تری که مشتریان شما امیدوارند کشف کنند. با این درک، ممکن است تکنیک محتوای  خود و تکنیک تبلیغاتی بزرگتر و عمومی خود را اطلاع دهید.

علاوه بر این، نظارت بر کمیت جستجو در عبارات کلیدی متمرکز می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که چرا وب‌سایت شما شاهد افزایش ناگهانی یا کاهش بازدیدکنندگان است. به عنوان مثال، اگر یک عبارت کلیدی هدف با افزایش کمیت جستجو مواجه می شود، می توانید پست های وبلاگ اضافی را در مورد آن موضوع جداگانه بنویسید.

۴-  نوشتن عناوین قانع کننده و توضیحات متا.

پاسخ بیش از ۴۰۰ بازدیدکننده اینترنتی، یکی از روش های کارآمد حیاتی برای بهبود رتبه جستجو، نوشتن عناوین متقاعد کننده و توضیحات متا است. با این حال نوشتن عناوین جذاب کمتر از آنچه که ذکر شد پیچیده است.

در پاسخ به یک مطالعه اخیر که ۵ میلیون عنوان را تجزیه و تحلیل کرد، عناوین احساسی – خوش بینانه یا مخرب – دارای قیمت کلیک بعدی (CTR) نسبت به عناوین بی طرف بودند.

در واقع، هر عنوان خوش بینانه و مخرب، CTR را تقریباً ۷ درصد بهبود می بخشد. علاوه بر این، صفحات اینترنتی با توضیحات متا تقریباً ۶٪ کلیک اضافی نسبت به موارد بدون کلیک دریافت می کنند.

با این حال، یک عبارت هشدار در اینجا وجود دارد – در حالی که عناوین دارای بار احساسی می توانند باعث کلیک شوند، ممکن است که بیش از حد طعمه کلیک کنید. به عنوان مثال، بررسی یکسان نشان داد که “عبارات انرژی” – یا عباراتی که به ویژه برای جلب توجه طراحی شده اند – می توانند بر CTR تأثیر منفی بگذارند.

۵-  نداشتن علامت روی سلول.

تکنیک بهینه سازی وب شما باید کاملاً از بهینه سازی سلولی استفاده کند. چرا؟ همانطور که ممکن است پیش‌بینی کنید،

واحدهای سلولی بخش بزرگی از بازدیدکنندگان اینترنتی را تشکیل می‌دهند – به طور دقیق ۴۱٪ – و این مهم است که وب‌سایت خود را با طرز فکری که اولویت تلفن همراه را داشته باشید، استفاده کنید.

علاوه بر این، گوگل اکنون نمایه سازی اول از طریق تلفن همراه را انجام می دهد. این بدان معناست که گوگل از مدل سلولی صفحات اینترنتی شما هنگام فهرست بندی و رتبه بندی صفحات استفاده می کند.

این الگو واضح است – بهینه سازی برای سلول برای توسعه بازدیدکنندگان، بهینه سازی وب و تخصص افراد خوب حیاتی است. این که فقط ۲۵ درصد از شرکت‌ها پول را به عنوان یک تاکتیک بهینه‌سازی وب بالا به سلول‌ها اختصاص می‌دهند، شوکه کننده است.

۶-  استفاده از ویدئو در نتایج جستجو.

گوگل ویدیو را در نتایج جستجو ترکیب می کند – و این الگو بزودی متوقف نمی شود. به گفته دانیل مارشاک، ناظر محصول گوگل، در واقعیت، گوگل در حال استفاده از روش‌های اضافی برای آزمایش فیلم‌های کوتاه در نتایج جستجو است.

گوگل قصد دارد فیلم‌ها را با خزیدن و فهرست‌بندی آن‌ها مانند هر نوع محتوای دیگری طبقه‌بندی کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =