چگونه وبلاگ وردپرس خود را سئو فرندلی کنیم؟

Searching Engine Optimizing SEO Browsing Concept

همه چیز درباره سئو فرندلی در وردپرس

به عنوان یک صاحب سایت وردپرس، شما می خواهید سئوی وبلاگ خود را برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو مناسب کنید. رتبه‌بندی بالاتر در گوگل و سایر موتورهای جستجوی اصلی، بازدید وبلاگ شما را افزایش می‌دهد و ترافیک ارگانیک بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

ما در مورد ترافیک کمی هم صحبت نمی کنیم. طبق گزارش موتور جستجو، سایت هایی که در اولین صفحه نتایج جستجوی گوگل فهرست شده اند، ۹۱.۵ درصد از سهم ترافیک یک کلمه یا عبارت کلیدی را به خود اختصاص می دهند. اولین نتیجه به تنهایی ۳۲.۵ درصد از آن ترافیک را دریافت می کند.

با مقاله ” سئو فرندلی ” از تیم جادوگر سئو همراه باشید.

بهینه سازی موتورهای جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو یک فرآیند دشوار برای رتبه بندی وب سایت های شما در صفحه نتایج موتور جستجو و بدست آوردن کیفیت بالای ترافیک به صورت ارگانیک از طریق موتورهای جستجو است.

سئو به کار سخت و تحقیقات عمیق زیادی نیاز دارد تا وب سایت شما رتبه بالاتری داشته باشد.سوال اینجاست که چگونه ممکن است سئو به یک سازمان برای رشد و موفقیت کمک کند؟

درجواب این سوال میتوان گفت هیچ کس این واقعیت را در مورد محبوبیت سئو در دنیای آنلاین انکار نمی کند و اینکه واقعاً چگونه می تواند به شما در رشد تجارت آنلاین شما کمک کند.

با این حال، مردم تصورات اشتباهی در مورد فرآیند سئو دارند. بسیاری از ما، از جمله برخی از متخصصان سئو مبتدی، فکر می‌کنند که این امر تنها حول ارتقای کسب‌وکار شما به هر شکل ممکن و آماده‌سازی بهترین وبلاگ‌های شما می‌چرخد.

wordpress website seo friendly warning signs

مغالطه حول محور سئو

برخی از ما فکر می کنیم که ایجاد بک لینک در وب سایت های مختلف به وب سایت ما رونق لازم را می دهد و این تنها کاری است که ارزش انجام دادن برای بهبود سئوی وب سایت خود را دارد، اما حدس بزنید چیست؟

سئو بسیار پیشرفته‌تر است و ما باید عمیق‌تر بگردیم تا گنج واقعی و مزایای واقعی و پیاده‌سازی سئو را به دست آوریم. سئو از دو عنصر بسیار اساسی سئو تشکیل شده است که بعنوان سئو در صفحه و سئو خارج از صفحه شناخته می شود.

در حالی که سئوی خارج از صفحه عمدتاً حول ایدئولوژی ساخت لینک می چرخد، مردم دانش بسیار محدودی در مورد سئو داخلی دارند و این همان چیزی است که تفاوت زیادی در کمپین های سئو بسیاری از مشاغل معتبر ایجاد می کند.

چگونه در یک کمپین سئوی موفق شرکت کنیم؟

برای اینکه واقعاً وب سایت خود را موفق تر کنید، باید روی سئوی داخلی وب سایت خود تمرکز کنید. اگر به درستی آن را پیاده سازی کرده باشید، رتبه بندی وب سایت خود به اندازه کافی مفید خواهد بود.

اما قبل از اینکه به SEO On-Page فکر کنید، به یک وب سایت یکپارچه نیاز دارید تا چیزی شایسته به کاربران خود ارائه دهد.

از آنجایی که وب سایت شما مرکز تجاری مرکزی برای همه کاربرانی است که از وب سایت شما بازدید می کنند، باید اطمینان حاصل کنید که افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند گیج نمی شوند بلکه با ارائه گزینه های دسترسی آسان، در حالی که در وب سایت شما هستند اوقات خوبی را سپری می کنند.

اگر در دستیابی به همه این موارد موفق باشید، مطمئناً تعداد کاربرانی که از وب سایت شما بازدید می کنند، افزایش می یابد.

چگونه یک چارچوب برای ساخت وب سایت سئو فرندلی انتخاب کنید؟

CMS پاسخ سوال شما است زیرا سفارشی سازی آن آسان است، نیازی به دانش کدنویسی از صاحب وب سایت ندارد و مهمتر از همه کاملاً بدون خطا است زیرا کاربر هیچ تغییری در کد ایجاد نمی کند بلکه در لایه بیرونی آن تغییری ایجاد می کند.

گوگل به طور خاص CMS را دوست دارد و بدون شک بهترین CMS در بین بسیاری از آنها وردپرس است. گوگل الگوریتم موتور جستجوی خود را دارد که وب سایت شما را بر اساس فاکتورهای خاصی رتبه بندی می کند و اگر وب سایت شما تمام فاکتورهای رتبه بندی را با نمرات خوب پشت سر بگذارد، خوب است که بروید و در رتبه اول قرار بگیرید.

اما همچنین مطمئن شوید که به محض تغییر الگوریتم‌های گوگل، خود را ارتقا می‌دهید زیرا هیچ چیز ثابت نیست و برای همیشه باقی نمی‌ماند.

اگر در حال حاضر یک وب سایت دارید، باید ارزش بیشتری به وب سایت خود اضافه کنید و آن را مطابق دستورالعمل های گوگل تغییر دهید.

هنگامی که از دستورالعمل های گوگل برای ساخت چارچوب اصلی سایت خود پیروی می کنید، خواهید دید که رسیدن به رتبه بهتر در موتور جستجوی گوگل آسان تر می شود.

یک وب سایت آسان طراحی کنید

گوگل برای طراحی وب سایت شما با کد منظم و تمیز و فرانت اند، مجموعه ای عالی از دستورالعمل ها دارد. گوگل به شدت مخالف یک انتخاب طراحی خشن و بیش از حد پیچیده است زیرا می تواند بازدید کننده شما را گیج کند و در عین حال دسترسی را کاهش دهد.

کاربر اولویت گوگل است زیرا هر شخصی که از طریق گوگل وارد وب سایت شما می شود به گوگل اعتماد دارد اما به وب سایت شما اعتماد ندارد.

ترافیک ارگانیک چیزی نیست جز اعتمادی که از موتور جستجو به وب سایت شما منتقل می شود و یک غول موتور جستجو است، گوگل نمی خواهد ترافیک خوب را در وب سایت های بد یا زشت تغییر مسیر دهد.

ناوبری عالی برای وب سایت شما الزامی است تا مطمئن شوید که افراد مجموعه درستی از اطلاعات را از مکان مناسب دریافت می کنند. دستورالعمل های Google را دنبال کنید تا مطمئن شوید همه چیز در جای خود درست است.

آیا دارای وب سایت هستید؟ مطمئناً شما به دنبال راه هایی هستید که از طریق آنها می توانید بازدید وب سایت خود را افزایش دهید.

بعنوان صاحب وب سایت، ما وبلاگی می خواهیم که سئو فرندلی باشد و به افزایش رتبه در موتورهای جستجو کمک کند. با رتبه بالاتر موتورهای جستجو، وبلاگ شما قابل مشاهده تر می شود و می توانید ترافیک ارگانیک بیشتری را جذب کنید.

ایجاد محتوای مفید برای بازدیدکنندگان کلید سئوی خوب است. محتوایی که برای به اشتراک گذاشتن و خواندن راحت است، همان چیزی است که بازدیدکننده برای آن اصرار دارد.

 ویژگی های سئو فرندلی وردپرس

در حالی که هیچ ترفند جادویی برای الگوریتم Google وجود ندارد، می‌توانید برای بهینه‌سازی کد، قالب‌بندی و محتوای خود قدم‌هایی بردارید تا مطمئن شوید که موتورهای جستجو به راحتی می‌توانند وبلاگ شما را پیدا کرده و فهرست‌بندی کنند. بیایید در زیر به جزئیات آن مراحل نگاه کنیم.

وردپرس که به طور کلی یکی از سئو فرندلی ترین پلتفرم ها در نظر گرفته می شود، دارای ویژگی هایی است که می تواند به شما کمک کند وبلاگ خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. در زیر نحوه استفاده از این ویژگی‌های داخلی و همچنین سایر خدمات و ابزارها برای بهبود شانس رتبه‌بندی پوشش خواهیم داد.

مرحله ۱: یک سرویس میزبانی مدیریت شده را انتخاب کنید

حتی قبل از نصب وردپرس، می خواهید یک سرویس میزبانی را انتخاب کنید که می تواند به محافظت و افزایش سرعت سایت شما کمک کند. در حالی که امنیت و سرعت ممکن است مستقیماً بر رتبه شما تأثیر نگذارد، سایتی که نقض یا کند باشد منجر به تجربه ضعیف کاربر و از دست دادن ترافیک می شود. این در نهایت بر سئوی سایت شما تأثیر می گذارد.

از بین چهار نوع خدمات، میزبانی مدیریت شده یک گزینه عالی برای بهینه سازی سایت شما است. اساسا، میزبانی مدیریت شده به این معنی است که شما برخی از مسئولیت های اجرای یک وبلاگ را با شرکت میزبان خود به اشتراک می گذارید.

این شرکت به طور منظم سایت شما را کش می‌کند، اسکن بدافزارها و پشتیبان‌گیری روزانه را اجرا می‌کند، حفره‌های امنیتی را می‌بندد، افزونه‌ها و مضامین وردپرس شما را از جمله عملکردهای دیگر به‌روزرسانی می‌کند. به عبارت دیگر، یک ارائه دهنده هاست مدیریت شده به شما کمک می کند تا یک سایت قابل اعتماد، سریع و امن را راه اندازی کنید.

از آنجایی که سرعت سایت، زمان بارگذاری صفحه و امنیت روی سئو تاثیر می گذارد، میزبانی مدیریت شده می تواند به ساده سازی فرآیند بهینه سازی برای شما کمک کند. هنگامی که در مورد یک سرویس میزبانی تصمیم گرفتید، می خواهید یک ارائه دهنده میزبانی را انتخاب کنید که قابل اعتماد و با کارایی بالا باشد. در میان بسیاری دیگر، Blue Host و HostGator ارائه دهندگان مورد توجه جامعه وردپرس هستند.

مرحله ۲: یک قالب وردپرس بهینه شده برای سئو انتخاب کنید

آیا می دانستید که دستگاه های تلفن همراه ۶۰ درصد از بازدیدهای موتورهای جستجوی ارگانیک را در سال جاری تشکیل می دهند؟ و برای این اکثریت ارزشمند پرس و جوهای جستجو، گوگل ابتدا نتایج سازگار با موبایل را نمایش می دهد. این بدان معناست که برای بهینه‌سازی سایت خود برای دستگاه‌های دسکتاپ و موبایل، به یک تم واکنش‌گرا نیاز دارید.

شما همچنین می خواهید کد و طرح یک موضوع را هنگام انتخاب خود در نظر بگیرید. یک تم با کدگذاری ضعیف یا با ویژگی های غنی می تواند سایت شما را کند کند، که تأثیر منفی بر تجربه بازدیدکنندگان و رتبه بندی جستجوی شما خواهد داشت.

مرحله ۳: تنظیمات پیوند دائمی خود را به روز کنید

بطور پیش فرض، وردپرس از یک ساختار پیوند ثابت ساده استفاده می کند، به این معنی که URL های شما به طور تصادفی یک سری اعداد و علامت سوال برای متمایز کردن یکی از دیگری اختصاص داده می شوند. این تنظیم پیش‌فرض به خوبی کار می‌کند، اما به خزنده‌ها یا خوانندگان موتور جستجو کمک نمی‌کند محتوا یا ارزش پست‌های شما را درک کنند.

با یک کلیک، می توانید ساختار پیوند ثابت خود را تغییر دهید تا کلمات کلیدی مورد نظر خود را در پست خود قرار دهید. به این ترتیب، موتورهای جستجو می توانند آدرس های اینترنتی شما را بخوانند و تعیین کنند که آیا سایت شما پاسخی برای سوالات جستجوی خاص دارد یا خیر. فقط کافیست به تنظیمات > پیوند ثابت بروید و گزینه ای را با علامت “نام پست” انتخاب کنید.

مرحله ۴: نقشه سایت XML ایجاد کنید

نقشه های سایت XML فایل هایی هستند که تک تک صفحات وب سایت شما را فهرست می کنند تا موتورهای جستجو بتوانند به راحتی محتوای شما را پیدا کنند، بخزند و فهرست کنند.

شما می توانید نقشه سایت را به صورت دستی ایجاد کنید، اما این فرآیند نیاز به کمی کدنویسی دارد. در غیر این صورت، تعداد زیادی افزونه نقشه سایت وجود دارد که می توانید نصب کنید تا کار را برای شما انجام دهد.

پس از ایجاد نقشه سایت، آن را در سرور وب خود قرار داده و به کنسول جستجوی گوگل و وب مستر بینگ ارسال می کنید. مگر اینکه از HubSpot یا پلتفرم دیگری که به طور خودکار نقشه سایت شما را به روز می کند استفاده می کنید، باید هر زمان که تغییر قابل توجهی در سایت خود ایجاد کردید، خودتان آن را به روز کنید و دوباره ارسال کنید.

این اطمینان حاصل می کند که موتورهای جستجو به درک چگونگی ساخت سایت شما ادامه می دهند تا بتوانند راحت تر آن را ارزیابی و رتبه بندی کنند.

نقشه سایت

مرحله ۵: عنوان صفحه و توضیحات متا خود را بهینه کنید

عنوان صفحه و توضیحات متا دو عامل مهم برای سئو هستند. همراه با URL های شما، آنها به خوانندگان می گویند که با کلیک کردن بر روی پست یا صفحه شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) چه چیزی را می توانند یاد بگیرند.

آن‌ها همچنین به خزنده‌های موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا ارتباط محتوای شما را تعیین کرده و آن‌ها را با عبارت‌های جستجو مطابقت دهند.

برای بهینه‌سازی عناوین و توضیحات متا، باید کلمات کلیدی را که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید و طول مورد نیاز را برآورده کنید، اضافه کنید. در حالت ایده‌آل، عناوین را کمتر از ۶۰ کاراکتر و توضیحات متا را زیر ۱۶۰ کاراکتر نگهدارید. به این ترتیب پست شما همچنان برای جستجوگران مرتبط در نظر گرفته می شود، حتی اگر عنوان در SERP ها در پایان قطع شود.

مرحله ۶: تصاویر خود را بهینه کنید

بهینه سازی تصاویر شما یک فرآیند دوگانه است. ابتدا، می‌خواهید مطمئن شوید که اندازه و فشرده‌سازی مناسبی دارند تا سرعت و عملکرد سایت شما حفظ شود. می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید یا از یک افزونه بهینه سازی تصویر مانند Imsanity استفاده کنید. در مرحله بعد، می‌خواهید مطمئن شوید که متن جایگزین دارند.

متن جایگزین به هر دو موتور جستجو اجازه می دهد تا بدانند تصاویر در مورد چیست، که موتورهای جستجو را قادر می سازد تا آنها را در صفحات نتایج تصویر رتبه بندی بهتری داشته باشند.

همچنین می تواند به رتبه بندی شما در SERP کمک کند زیرا گوگل اکنون نتایج تصویری را بالاتر از نتایج متنی برای کلمات کلیدی خاص ارائه می دهد.

مرحله ۷: ارائه لینک به محتوای مرتبط

لینک های داخلی برای سئوی درون صفحه ضروری هستند. با پیوند دادن به محتوای مرتبط خود، به موتورهای جستجو کمک می کنید تا تمام محتوایی را که در یک موضوع خاص دارید پیدا کنند.

این شانس شما را برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوع افزایش می دهد. با پیوند دادن به پست ها و صفحات مفید دیگر، همچنین تجربیات بهتری را برای بازدیدکنندگان خود فراهم می کنید و آنها را متقاعد می کنید که مدت بیشتری در سایت شما بمانند.

هر بار که پست جدیدی ایجاد می کنید، می توانید صفحات خود را به صورت دستی پیوند دهید. یا می توانید از افزونه ای استفاده کنید که فرآیند ساخت لینک داخلی شما را خودکار می کند.

Link Whisper یک افزونه ممتاز وردپرس است که توسط هوش مصنوعی برای ارائه پیشنهادات لینک خودکار هنگام شروع نوشتن در وردپرس طراحی شده است.

مرحله ۸: محتوای خود را با دسته ها و برچسب ها سازماندهی کنید

راه دیگری برای کمک به موتورهای سایت و خوانندگان برای درک ساختار سایت شما، استفاده از دسته ها و برچسب ها برای سازماندهی محتوای خود است. با استفاده از دسته‌ها، می‌توانید صفحات و پست‌های خود را به دسته‌های گسترده جدا کنید.

سپس می توانید با برچسب ها دقیق تر شوید. استفاده از این طبقه بندی ها همچنین به بازدیدکنندگان کمک می کند تا به سرعت محتوای مورد نظر خود را بیابند و به موتورهای جستجو کمک می کند ساختار سایت شما را درک کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =