تعریف سئو کلاه سیاه
سئو کلاه سیاه به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که برای افزایش رتبه سایت یا صفحه در موتورهای جستجو از طریق ابزارهایی که شرایط خدمات موتورهای جستجو را نقض می کنند، استفاده می شود. اصطلاح «کلاه سیاه» در فیلمهای وسترن سرچشمه گرفت تا «آدمهای بد» را از «آدمهای خوب» که کلاه سفید به سر میکردند متمایز کند . اخیراً بیشتر برای توصیف هکرهای رایانه، سازندگان ویروس و کسانی که اقدامات غیراخلاقی با رایانه انجام می دهند، استفاده می شود.
به هر حال سئو کلاه سیاه چیست؟
سئو کلاه سیاه معمولاً به عنوان یک عمل تایید نشده تعریف می شود که با این وجود می تواند رتبه یک صفحه را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) افزایش دهد. این اقدامات خلاف شرایط خدمات موتور جستجو است و می تواند منجر به ممنوعیت سایت از موتور جستجو و سایت های وابسته شود.
تکنیکهای کلاه سیاه معمولا شامل پر کردن کلمات کلیدی، پنهانسازی و استفاده از شبکههای لینک خصوصی است. ظاهر شدن در نتایج جستجو برای رشد کسب و کار حیاتی است، اما راه درست و غلطی برای بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد.
هنر تاریک سئو کلاه سیاه راه اشتباهی است. سئو کلاه سیاه به جای حل کردن برای کاربر، به دنبال بازی الگوریتم های موتورهای جستجو است. سئو کلاه سیاه به جای کسب حق کسب رتبه بالا در صفحات نتایج موتورهای جستجو، از تاکتیک های مشکوک استفاده می کند تا شما را به آنجا برساند.
استفاده مداوم از تکنیکهای سئو کلاه سیاه احتمالاً به جای بهبود به حضور شما در موتورهای جستجو آسیب میزند.
آیا یک فعالیت کلاه سیاه در نظر گرفته می شود یا خیر؟
آیا کاری که انجام میدهم برای کاربر ارزشمند است یا فقط برای دیدن موتورهای جستجو این کار را انجام میدهم؟ یک آزمون در مورد اینکه آیا یک تاکتیک سئو برخلاف دستورالعمل وبمستر موتور جستجو است یا خیر.
اگر هیچ ارزشی به کاربر اضافه نشود، و رتبهبندی افزایش یابد، احتمالاً تصمیمات شما کلاه سیاه است. همین آزمایش را می توان برای روش های جستجوی پولی اعمال کرد تا مشخص شود آیا یک فعالیت کلاه سیاه در نظر گرفته می شود یا خیر.
سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید
الگوریتم های موتورهای جستجو با گذشت زمان پیچیده تر شده اند. سئو کلاه سیاه برخلاف دستورالعمل های تعیین شده توسط موتورهای جستجو است و آنها را برای کسب رتبه های بالاتر دستکاری می کند.
این کار می تواند منجر به حذف کامل از نتایج جستجو یا به دست آوردن موقعیت پایین تر شود. به همین دلیل است که باید به هر قیمتی از سئو کلاه سیاه خودداری کنید.
سئو کلاه سفید روش بسیار بهتری برای بهینه سازی موتور جستجو است. این یک رویکرد اخلاقی تر است که از شرایط و دستورالعمل های تعیین شده توسط موتورهای جستجو پیروی می کند.
سئو کلاه سفید شامل ایجاد محتوای با کیفیت و تجربه کاربری بهتر برای افرادی است که از سایت شما بازدید می کنند.
متخصصان سئو کلاه سیاه قوانین بهینهسازی موتور جستجو را میدانند و از این درک برای انتخاب میانبرهایی استفاده میکنند که دقیقاً در بهترین شیوههای گوگل تعریف نشدهاند.
این در کنار متخصصان سئو کلاه سفید است که از دستورالعملهای وبمستر گوگل پیروی میکنند، محتوای با ارزش را تبلیغ میکنند و برای برنده شدن در SERPS در تحقیقات عمیق کلمات کلیدی شرکت میکنند.

تکنیک های کلاه سیاه که می تواند به کمپین سئو آسیب برساند.
تاکتیکهای کلاه سیاه به شدت توسط گوگل جریمه میشوند، چه آگاهانه یا غیرواقعی انجام شوند. در مورد آنها بخوانید که می توانند به تلاش های بهینه سازی شما آسیب بزنند.
برای باقی ماندن محبوب ترین موتور جستجو در جهان، گوگل باید به طور مداوم الگوریتم خود را به روز کند تا همچنان مفیدترین نتایج را به کاربران ارائه دهد.
برای این منظور، گوگل دستورالعملهای وبمستر را نیز در دسترس قرار میدهد، بنابراین همه از توسعهدهندگان وب تا متخصصان سئو قوانین بازی را میدانند. البته افراد زیادی هستند که می خواهند بدون رعایت قوانین بازی برنده شوند.
گوگل در شناسایی و جریمه کردن تکنیک های سئو کلاه سیاه خوب عمل می کند، اما به هر حال این مانع از آن نمی شود که افراد آن ها را امتحان کنند.
در اینجا روشهای کلاه سیاه وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید زیرا میتوانند جریمهای الگوریتمی یا دستی برای شما ایجاد کنند. برخی از این موارد را ممکن است بدون قصد انجام دهید، بنابراین خوب است که با سئو کلاه سیاه آشنا شوید تا مطمئن شوید که مشکلی پیش نخواهد آمد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان جادوگر سئو ارتباط برقرار کنید
۱- خرید لینک
یک پیوند با کیفیت بالا و مرتبط می تواند ترافیک را به دامنه شما هدایت کند و در عین حال به الگوریتم Google نیز بگوید که شما یک منبع قابل اعتماد هستید.
یک بک لینک خوب همچنین میتواند به گوگل کمک کند تا وبسایت شما را ترسیم کند تا ایدهای بهتر از آنچه که در مورد آن هستید داشته باشد و به شما کمک کند تا به عنوان یک نتیجه جستجو به شما ارائه دهد.
با این حال، خرید یک لینک برخلاف دستورالعملهای وبمستر گوگل است و – طبق گفته گوگل – کار نمیکند. اگر گرفتار شدید، می توانید یک جریمه خودکار و دستی دریافت کنید که بر صفحات خاص یا بدتر از آن کل سایت تأثیر می گذارد.
گوگل لینک هایی را که احتمالا خریداری شده اند و لینک هایی که به دست آورده اند را ردیابی می کند.
بعلاوه، نوع وبسایتی که به شما پیوند میفروشد، همان وبسایتی است که نمیخواهید از آن پیوند بخرید، زیرا تشخیص الگوهای غیرطبیعی برای Google آسانتر از آن چیزی است که فکر میکنید – حتی برای ویژگیهای خود گوگل.
۲- محصولات رایگان برای پیوندها
چه در حال دادن یا گرفتن باشید، مبادله محصولات رایگان (یا تخفیف ها) با پیوندها توسط Google یک طرح پیوند در نظر گرفته می شود.
برای اینکه به عنوان یک طرح پیوند در نظر گرفته نشود، آن را به یک پیوند بدون دنبال کردن تبدیل کنید، که پیوندی با برچسب rel=“nofollow” است.
پیوند بدون دنبال کردن تضمین می کند که پیوند بر الگوریتم رتبه بندی موتور جستجو تأثیر نمی گذارد.
۳-پیوندهای پاورقی
پاورقی یک املاک و مستغلات اصلی برای یک پیوند است زیرا پاورقی در هر صفحه از یک وب سایت ظاهر می شود.
اگر برای دستکاری نتایج، پیوندهای پاورقی را با متن لنگر تجاری در مقیاس اضافه میکنید، گوگل احتمالاً میتواند آنها را شناسایی کرده و شما را به خاطر آن جریمه کند.
۴- پیوندهای پنهان
ممکن است فکر کنید که میتوانید پیوندی را در متن وبسایت خود مخفی کنید یا با نمایش پیوند به همان رنگ پسزمینه، اما گوگل متوجه میشود و شما را به خاطر تلاش برای بازی کردن سیستم جریمه میکند.
علاوه بر این، اگر به اندازه کافی پیوندهای نامربوط اضافه کنید، دلیل کمتری به گوگل می دهید تا ترافیک را به سمت مخاطبان هدف خود هدایت کند، زیرا ارتباط خود را کم می کنید.
پیوندهای مخفی فریبنده نقض دستورالعمل های گوگل است. یعنی:
- بدون متن پنهان در پشت تصویر.
- بدون نگه داشتن متن خارج از صفحه با استفاده از CSS.
- نه با استفاده از اندازه فونت ۰.
- بدون ساختن یک شخصیت کوچک، مانند یک دوره، یک پیوند.
۵- نظر هرزنامه
ممکن است بتوانید پیوندی به وب سایت خود را در بخش نظرات یک وب سایت به اشتراک بگذارید، اما باید از انجام این کار خودداری کنید مگر اینکه مرتبط باشد.
در غیر این صورت، خطر جریمه شدن به دلیل هرزنامه بودن را دارید زیرا استفاده از نظرات برای ایجاد پیوند اساساً مؤثر نیست.
۶- استفاده بیش از حد از Anchor Text
ممکن است منطقی باشد که هر بار که پیوندی را به صفحه خود به اشتراک می گذارید با عنوان صفحه خود مطابقت داشته باشد زیرا عنوان همان چیزی است که صفحه شما در مورد آن است و ثبات می تواند دلالت بر ارتباط داشته باشد.
اما از دیدگاه گوگل، اگر شما با تنبلی هرزنامه میفرستید، به این شکل به نظر میرسد. در عوض، باید متن لنگر خود را مختصر، مرتبط با صفحه پیوند شده، پر از کلمات کلیدی و منحصر به فرد کنید.
با توجه به اینکه اگر لینک بخشی طبیعی از محیط اطرافش باشد، این امر منطقی است. این قانون برای پیوندهای داخلی و خارجی صدق می کند.
۷- بک لینک های مخرب
برخی از متخصصان سئو کلاه سیاه سعی می کنند از سیستم جریمه گوگل برای پیشبرد دستور کار خود استفاده کنند و با داشتن وب سایت هایی که نمی خواهید آنها را با پیوندی به شما مرتبط کنید تا رتبه صفحه خود را پایین بیاورید.
به همین دلیل، گوگل فرمی را ایجاد کرد تا به شما در رد کردن لینک ها کمک کند. به این ترتیب، وقتی بک لینک های خود را مرور می کنید، می توانید خود را از هر دامنه نامطلوب جدا کنید.
۸- PBNS
PBN ها وب سایت هایی هستند که به یکدیگر لینک می دهند. آنها در دهه ۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ بسیار رایج تر بودند، به ویژه در صفحات طرفداران برای برنامه های تلویزیونی مختلف، فیلم ها، نوازندگان و غیره.
آنها لزوما چیز بدی نیستند، اما تارها زمانی که برای دستکاری الگوریتم ها طراحی می شوند، یک طرح پیوند در نظر گرفته می شوند.
۹- کلید واژه پر کردن
اگر سئو فقط در مورد استفاده از کلمات کلیدی بود، پس یک بلوک از کلمات کلیدی برای رتبه اول کافی است.
اما از آنجایی که گوگل می خواهد نتایج با کیفیت بالا ارائه دهد، به دنبال محتوای غنی از کلمات کلیدی مرتبط با معنایی است.
به این ترتیب، الگوریتم به احتمال زیاد به جای محتوایی که به سادگی نشانههای سطحی محتوای با کیفیت بالا را دارد، محتوای با کیفیت بالا ارائه میکند.
۱۰- محتوای پنهان
مانند یک پیوند مخفی، محتوای پنهان محتوایی است که به همان رنگ پسزمینه ساخته شده است. این تاکتیکی است که قصد دارد تا حد امکان عبارات کلیدی، کلمات کلیدی طولانی و کلمات مرتبط با معنایی را در یک صفحه قرار دهد.
البته، الگوریتم گوگل می تواند تفاوت بین کلمات کلیدی داخل پاراگراف و کلمات کلیدی پنهان در پس زمینه را تشخیص دهد. مسیرهای مختلفی وجود دارد که محتوای مخفی می تواند در سایت شما قرار گیرد، فراتر از قرار دادن عمدی توسط مالک سایت.
می توانید یک پست مهمان از شخصی که حاوی محتوای پنهان است منتشر کنید.