سئو کپی رایتینگ : چگونه برای مردم محتوا بنویسیم و برای گوگل بهینه کنیم

سئو کپی رایتینگ

یکی از بزرگترین چالش هایی که وبلاگ نویسان و بازاریابان محتوا با آن روبرو هستند، نوشتن محتوایی است که برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد، اما برای مردم نیز جذاب باشد.

اگرچه سئو ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. به خصوص اگر بدانید که نوشتن برای مردم، و نه موتورهای جستجو، بهترین روش است. برای پیشرفت، کسب و کار آنلاین شما باید فراتر از «نوشتن محتوا» باشد. محتوای شما باید دو هدف را محقق کند:

  • حل یک مشکل خاص
  • جذابیت برای کاربر نهایی (مشتریان، مشتریان، مشتریان احتمالی، خوانندگان و غیره)،

چگونه محتوایی ایجاد می کنید که این اهداف را برآورده کند؟ چگونه محتوایی ایجاد می کنید که در گوگل رتبه خوبی داشته باشد و مردم را نیز متقاعد کند؟ منظور از سئو کپی رایتینگ همین است. اگر نمی توانید یک کپی رایتر سئوی گران قیمت بخرید، نگران نباشید. شما می توانید آن را با رعایت قوانین ساده خودتان انجام دهید.

seo search engine optimization word cloud business concept 400 106364667

سئو چیست؟

همه ما می دانیم که وقتی یک عبارت جستجو را در موتور جستجو تایپ می کنید و دکمه “Enter” را می زنید چه اتفاقی می افتد: لیستی از نتایج جستجو را دریافت می کنید که مرتبط با عبارت جستجوی شما هستند. این صفحات نتایج در نتیجه بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ظاهر می شوند.

به طور خلاصه، سئو روشی است برای بهینه سازی اثربخشی محتوای شما برای موتورهای جستجو، به منظور کمک به رتبه بالاتر از محتوای سایت های دیگر که عبارات جستجوی مشابهی را هدف قرار می دهند.

درک کپی رایتینگ

کپی رایتینگ هنر و علم ایجاد محتوایی است که خواننده/کاربر نهایی را ترغیب می‌کند تا محصولی را بخرد، در فهرستی مشترک شود، درایو آزمایشی انجام دهد، یا اقدامات دیگری را انجام دهد که باعث بهبود جذابیت شما برای کاربر نهایی شود.

بروس بندینگر می گوید” کپی رایتینگ مهارت فروش است. “

 

 

اگر می خواهید یک کسب و کار آنلاین پر رونق بسازید و در دنیای همیشه در حال تغییر سئو زنده بمانید، وظیفه شما ایجاد محتوای مفیدی است که برای موتورهای جستجو جالب، متقاعدکننده و به خوبی بهینه شده باشد. و شما باید آن را به طور مداوم انجام دهید. این بخشی از تجربه کاربر است، دریافت محتوای جدید جدید در صورت تقاضا.

کپی رایتینگ سئو هم یک عنصر کلیدی و هم یک چالش بزرگ در هر استراتژی سئو است. همانطور که موتورهای جستجو صفحات وب را می خزند، محتوای وب سایت شما باید با الگوریتم های – همیشه در حال تغییر – موتورهای جستجو تنظیم شود. علاوه بر آن، باید واضح بنویسید تا مخاطبان شما هم از وب سایت شما لذت ببرند و هم درک کنند. پس از همه، ما می دانیم که خوانایی رتبه بندی می شود.

کپی‌رایتر

کپی‌رایتر کسی است که مردم را درک می‌کند، می‌داند مخاطبانش چه چیزی را دوست دارند و کلماتی را انتخاب می‌کنند که برایشان جذاب باشد. عنوان، کلمات، عبارات، جملات و پاراگراف های استفاده شده در محتوا باید خوانندگان را متقاعد کرده و به اقدام خاصی وادار کند.

یک کپی رایتر سئو همچنین درک می کند که گوگل در مورد برخی کلمات و عبارات خاص، به خصوص عبارات دم بلند، چه احساسی دارد.

اگر یک وبلاگ نویس، نویسنده آزاد یا کارآفرین کسب و کار آنلاین هستید، زمانی که خلاقیت خود را توسعه دهید و مهارت های نوشتاری خود را کامل کنید، می توانید به یک کپی رایتر مورد تقاضا تبدیل شوید.

کپی رایتینگ سئو و سئوی جامع

در Yoast، آنچه را که «سئوی جامع نگر» می نامیم، تمرین می کنیم. این بدان معناست که هدف اولیه ما باید ساخت و نگهداری بهترین وب سایت ممکن باشد. اگر وب سایت شما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد، رتبه در گوگل به طور خودکار انجام می شود.

دلیل آن: گوگل می خواهد به مشتریان خود خدماتی را ارائه دهد که آنها می خواهند. ماموریت آنها این است: فهرست کردن تمام اطلاعات جهان و قابل دسترسی جهانی. علاوه بر این، گوگل، البته، می‌خواهد پول دربیاورد، اما باید نتایجی را که به دنبال آن هستند به مردم نشان دهد – در غیر این صورت، مردم استفاده از گوگل را متوقف می‌کنند.

بنابراین، می توانیم توافق کنیم که گوگل می خواهد بهترین نتایج را به مردم نشان دهد. اگر وب سایت شما در بازار تخصصی شما بهترین است، گوگل می خواهد آن را در نتایج بالا رتبه بندی کند.

سئو جامع نگر

سئو جامع یک استراتژی بازاریابی بین رشته ای است که هدف آن ایجاد بهترین وب سایت در یک بازار خاص است. برای انجام این کار، طراحی فنی وب سایت شما باید عالی، UX وب سایت شما بدون نقص باشد و تمام جنبه های امنیتی پوشش داده شود. با این حال، مهم‌تر از همه این است که محتوای وب‌سایت شما باید به خوبی نوشته شده باشد و مخاطبانی را که وب‌سایت شما به آنها خدمت می‌کند هدف قرار دهد. این رویکرد به مهارت های نوشتاری نسبتاً پیشرفته SEO نیاز دارد.

بهترین کپی را بنویس!

برای اطمینان از اینکه وب سایت شما در بخش شما بهترین است، متن وب سایت شما باید زیبا و خوانا باشد. بدون دادن هیچ گونه امتیازی به کیفیت محتوای خود، باید متن خود را با نیازهای خاص موتورهای جستجو تنظیم و تنظیم کنید. فرآیند کپی‌رایتینگ سئو بسیار شبیه به فرآیند نوشتن هر چیز دیگری است، بنابراین کار سختی است و به ناچار برخی از ما استعداد نوشتن بیشتری نسبت به دیگران داریم. متأسفانه، همه ما نمی‌توانیم ارنست همینگوی باشیم، اما با کمی آموزش، هر کسی باید بتواند کپی SEO بهتری بنویسد.

کپی رایتینگ سئو یک هدف مشابه سئو را دنبال می‌کند، اما بر روی فرآیند تولید محتوا تمرکز دارد تا مطمئن شود که برای گوگل و کاربران عادی آن که به‌دنبال اطلاعات هستند، محتوایی با حداکثر ارزش و خوانایی را ارائه می‌دهد.

سئو کپی رایتینگ چیست؟

از زمانی که گوگل به‌روزرسانی‌های خود را منتشر کرد، کپی‌نویسی سئو تکامل یافته است.

اگر می خواهید محتوای بسیار مفیدی ایجاد کنید که در گوگل رتبه خوبی داشته باشد و به طور همزمان مشتریان یا مشتریان را به سمت کسب و کار آنلاین خود هدایت کند، باید به اجزای الگوریتم رتبه بندی گوگل فکر کنید.

کپی‌رایتینگ سئو در مورد ایجاد محتوای مفید، جذاب و ارزشمند است که کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار می‌دهد تا افراد دیگر با کمال میل آن را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنند.

ایجاد محتوای جذاب و کاربرپسند با کپی رایتینگ سئو

با ایجاد محتوای جذاب‌تر برای مخاطبان خود، می‌توانید رتبه‌بندی سئو وب‌سایت خود را از طریق گوگل بهبود ببخشید. دلیل این امر این است که شما در حال ایجاد اطلاعات مفید و ارائه ارزش برای افرادی هستید که مستقیما شما را هدف قرار داده‌اند. محتوا باید به‌گونه‌ای باشد که درک آن برای موتور جستجو و از آن مهم‌تر برای کاربر آسان باشد.

به‌طورکلی در سئو، هرچه خواندن و درک محتوای شما آسان‌تر باشد، تجزیه‌وتحلیل آن به‌وسیله موتور جستجو بهتر انجام می‌شود و حتما رتبه بهتری می‌گیرد.

این امر اعتبار و ارتباط محتوای شما را افزایش می دهد و رتبه آن را در گوگل برای کلمات کلیدی انتخابی بهبود می بخشد. بنابراین وقتی چیزی را به شدت توصیه می‌کنید، گوگل آن را مرتبط می‌بیند و به نتایج بهتری از محتوای سئو دست خواهید یافت.

کپی رایتینگ سئو به شما کمک می کند تا مشتریان خود را هدف قرار دهید و مشکلات خاص آنها را با محتوایی که به خوبی ساخته شده اند حل کنید.

شش عنصر کپی رایتینگ سئو

برخی از عناصر محتوای ارزشمند، مانند جذابیت بصری و به موقع بودن، از ویژگی‌های بارز لطف کپی‌رایتینگ هستند.

اجرای مداوم بهترین شیوه های سئو در سراسر محتوای خود، طبیعتاً محتوای شما را به ۱۰ مورد برتر گوگل سوق می دهد و ترافیک شما را افزایش می دهد.

با این حال، عناصری وجود دارند که همیشه به شما امکان می دهند در گوگل رتبه بالایی داشته باشید و همچنین نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. قبل از اینکه عناصر کپی رایتینگ سئو را پیاده سازی کنید، به یاد داشته باشید که مواردی وجود دارد که باید قبل از بهینه سازی در صفحه باشد:

۱- سرعت سایت

مطالعه ای توسط Akamai این آمار را نشان داد: ۴۰٪ از مردم اگر یک صفحه وب را بیش از ۳ ثانیه طول بکشد تا به طور کامل بارگذاری شود، آن را رها می کنند. ۴۷ درصد از کاربران نهایی انتظار دارند یک صفحه وب در دو ثانیه یا کمتر بارگیری شود.

سرعت سایت از سال ۲۰۱۰ یک عامل رتبه بندی بوده است و برای کاربران نیز خوب است. اگر زمان بارگذاری شما بیش از ۲ ثانیه است که زمان استاندارد بارگذاری سایت ها است، پس باید برای بهبود آن گام بردارید.

به این دلیل که اگر محتوای شما مفید و جالب باشد، اما زمان زیادی طول بکشد تا صفحه شما به طور کامل بارگذاری شود، بازدیدکنندگان شما را ترک خواهند کرد، زیرا دامنه توجه آنها کوتاه است. آنها به دلیل تجربه کاربری بد آن را ترک می کنند.

 

tool to measure site speed - seo copywriting

۲- سرفصل

محتوای شما ممکن است ارزشمند باشد، اما اگر عنوان شما متوسط باشد، نرخ کلیک شما پایین خواهد بود. نسخه ارزشمند سئو را هدر ندهید.

به طور متوسط، تعداد افرادی که تیتر را می خوانند، پنج برابر بیشتر از خواندن متن اصلی هستند.” وقتی تیتر خود را نوشتید، هشتاد سنت از دلار خود را خرج کرده اید”. – دیوید اوگیلوی

برای بیشترین موفقیت، وبلاگ نویسان باید حدود شش ساعت برای هر پست وقت بگذارند. وظایفی که باید در آن شش ساعت انجام شود شامل ایجاد محتوا، نظارت بر سیگنال‌های اجتماعی و واکنش‌های مصرف‌کننده، ردیابی تحلیل و غیره است.

در سئو کپی‌رایتینگ ، تیتر شما باید توجه افراد را به خود جلب کند، سپس از آنها بخواهد کلیک کنند و ادامه مطلب را مطالعه کنند. همانطور که یاد می گیرید نویسنده بهتری شوید، ابتدا روی چیزهایی تمرکز کنید که رهبران شما خواهند دید. مانند تیتر.

هنگامی که در رتبه ۱۰ برتر گوگل قرار می گیرید، اگر تیتر شما قابل کلیک و جذاب باشد، واقعاً مهم نیست که رتبه ۱ یا ۴ را داشته باشید، زیرا همچنان بازدیدکنندگان ارگانیک را به سایت خود جذب خواهید کرد. به عنوان یک قاعده کلی، یک کپی رایتر سئوی موفق قبل از رفتن به متن مقاله یا پست وبلاگ شما، عنوان را ایجاد می کند.

۳- محتوا

محتوا به خودی خود یک عنصر حیاتی در سئو کپی رایتینگ است. دلیل اصلی اینکه مردم در گوگل و سایر موتورهای جستجو جستجو می کنند این است که به دنبال محتوای مفید هستند. موتورهای جستجو نیز از محتوای جدید سئو تغذیه می کنند، به همین دلیل است که شما باید به طور مداوم سایت خود را به روز کنید.

اگر می خواهید بهترین محتوایی را بنویسید که در گوگل رتبه خوبی داشته باشد، باید عبارات کلیدی را هدف قرار دهید. از پر کردن کلمات کلیدی یا بهینه سازی بیش از حد خودداری کنید. در حالت ایده آل، کلمه کلیدی را در عنوان خود قرار دهید، اما مطمئن شوید که برای خوانندگان شما به راحتی خوانده می شود.

قبل از نوشتن محتوای SEO خود، درک خواننده خود ضروری است. سپس روی مشکل خاصی که خواننده با آن دست و پنجه نرم می کند تمرکز کنید. جرأت داشته باشید که این مشکل را با محتوای خود حل کنید – این یکی دیگر از اهداف ترکیب SEO و کپی رایتینگ است.

هر محتوایی که می نویسید نیاز به یک مقدمه قانع کننده دارد. مقدمه قسمتی است که درست بعد از عنوان قرار می گیرد. مقدمه شما باید حاوی حداقل یکی از عبارات کلیدی مورد نظر شما باشد، به خصوص یک کلمه کلیدی دم بلند.

Beyond keywords: What really matters in SEO content

۴- توضیحات متا

قبل از نوشتن محتوای خود و دوباره، قبل از انتشار، از توضیحات متا برای کمک به موتورهای جستجو استفاده کنید. توضیحات متا به موتورهای جستجو و جستجوگران کمک می کند تا بفهمند موضوع چیست و چرا کلمات و عبارات کلیدی هدف شما همچنان در محتوا ظاهر می شوند. این جایی است که شرکت های سئو پول خود را به دست می آورند، فقط به این دلیل که این را می دانند.

هنگامی که افراد کلمات کلیدی مرتبط با صفحه شما را جستجو می کنند، گوگل از توضیحات متا در صفحه شما به عنوان یک قطعه استفاده می کند. این کپی تکه چیزی است که تعیین می کند که آیا شما کلیک دریافت می کنید یا خیر، مهم نیست که چقدر در نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشید.

توجه: لزوماً نیازی نیست که کلمات کلیدی دقیق خود را در توضیحات متا خود بگنجانید، به خصوص زمانی که به آرامی جریان ندارد. من دیده‌ام که صفحات وب زیادی بدون کلمات کلیدی اصلی در رتبه ۱۰ برتر گوگل قرار گرفته‌اند.

۵- فرکانس کلمه کلیدی

فراوانی کلمات کلیدی به این معنی است که چند بار کلمات کلیدی انتخابی شما در صفحه وب ظاهر می شوند.

به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی مورد نظر شما “بهترین هتل های لندن” باشد، این عبارت دقیق کلمه کلیدی چند بار در مقاله ۳۰۰، ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ کلمه ای شما ظاهر می شود؟ در مقابل، تراکم کلمات کلیدی مربوط به نسبت “بهترین هتل های لندن” به سایر کلمات در همان صفحه است.

قبل از اینکه گوگل به‌روزرسانی‌های مکرر را آغاز کند، فراوانی و چگالی کلمات کلیدی دیگر مانند گذشته مؤثر نیستند، اما همچنان بخش‌های مهمی از محتوای سئو هستند. از اشتباهات بهینه سازی روی صفحه مانند پر کردن کلمات کلیدی، درج بیش از حد کلمه کلیدی و پر کردن برچسب هدر اجتناب کنید.

با این حال، تراکم کلمات کلیدی هنوز تا حدی بر رتبه بندی ارگانیک تأثیر می گذارد. به گفته برایان دین، چگالی/فرکانس کلمه کلیدی یکی از ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی است، به این معنی که هنوز باید آن را در نظر بگیرید. اما، زیاده روی نکنید.

۶- پیوندهای صفحه

لینک ها بلوک های اصلی ساختمان صفحه وب شما هستند. یکی از ۱۰ چیزی که گوگل می داند درست است این است که “همیشه اطلاعات بیشتری در آنجا وجود دارد.”

پیوندهای صفحه به Google می‌گویند که شما متصل و اجتماعی هستید و محتوای مفیدی دارید که افراد می‌توانند در جای دیگری به آن دسترسی داشته باشند. این محتوا ممکن است متعلق به شما باشد یا از نویسنده یا سایت دیگری باشد.

پیوند دادن به سایت‌ها و صفحات معتبر دیگر نشانه این است که شما برای آنچه دیگران ایجاد می‌کنند ارزش قائل هستید. Google به شما برای هماهنگی با مأموریت خود پاداش می‌دهد: سازماندهی اطلاعات جهان و دسترسی جهانی به آن. یک تیم بازاریابی خوب، پیوند مناسب را به شدت توصیه می کند.

How Do Internal Links and PageRank Distribution Work? - Lucio Laria

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =