راهنمای سئوی سازمانی: استراتژی های موثر برای بهینه سازی سایت در سطح سازمانی

سئوی سازمانی چیست؟

برای پاسخ به آن، اجازه دهید با سوال کمی ساده‌تر شروع کنیم: سئو چیست؟

سئو مخفف بهینه سازی موتور جستجو است و فرآیند بهبود یک وب سایت به منظور جلب توجه موتورهای جستجو است.
بسیاری از شیوه های سئو به طور خاص بر روی گوگل تمرکز می کنند، اما می توان آن را برای هر موتور جستجویی اعمال کرد تا زمانی که ایده ای از نحوه عملکرد آن داشته باشید.

سئوی سازمانی نسخه ای در مقیاس بزرگ از این فرآیند است که استراتژی های بهینه سازی زیادی را در بر می گیرد. در واقع عملی برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو برای یک شرکت بزرگ و سازمانی است.

رویکردهای رایج سئو در سطح سازمانی شامل مقیاس بندی محتوا، مدیریت مداوم سئو فنی و اتوماسیون است.

این تا حدودی با SEO برای مشاغل کوچک متفاوت است، زیرا بازار متفاوتی را هدف قرار می دهد و (معمولاً) وب سایت بسیار بزرگتر و پیچیده تری را شامل می شود.

چه چیزی باعث ایجاد یک وب سایت در سطح سازمانی می شود؟

البته، آنچه دقیقاً به عنوان “سطح سازمانی” به حساب می آید در اینجا می تواند مشکل باشد. به طور معمول، ممکن است آن را بر اساس تعداد کارمندان تعریف کنیم. با این حال، برخی از شرکت های بزرگ با هزاران کارمند ممکن است فقط یک وب سایت فوق العاده ساده داشته باشند.

به همین ترتیب، یک تجارت کوچک تجارت الکترونیک با دنبال کنندگان اختصاصی در یک جایگاه خاص ممکن است هزاران صفحه داشته باشد.

صرف نظر از اینکه کدام تعریف شما از شرکت را برآورده می کند، آنها در برخی موارد مشترک خواهند بود. به ویژه تمایل به داشتن یک وب سایت تاثیرگذار و با رتبه بالا. این وب سایت به اعتبار برند و همچنین اولین نقطه تماس برای بسیاری از مصرف کنندگان بالقوه است.

چه یک وب سایت بزرگ، یک شرکت بزرگ یا هر دو، بهینه سازی زیادی برای مرتبط نگه داشتن آن وجود دارد.که به سطح بالایی از همکاری، اتوماسیون و مدیریت اختصاصی نیاز دارد – جایی که استراتژی های سئو در سطح سازمانی وارد عمل می شوند.

آیا سئوی سازمانی ضروری است؟

با در نظر گرفتن همه اینها، ممکن است از خود بپرسید که آیا سئوی سازمانی واقعاً ضروری است یا خیر. به طور خلاصه: بله!

همانطور که ما دوست داریم فکر کنیم که بهترین محتوا به طور طبیعی به بالاترین سطح می رسد، به سادگی اینطور نیست. کمتر از ۱٪ از جستجوگران از صفحه دوم نتایج به یک وب سایت کلیک می کنند.

اگر در آن صفحه اول نیستید، در معرض خطر هستید. رقبای شما تقریباً مطمئناً از یک استراتژی سئوی سازمانی استفاده می کنند، بنابراین اگر می خواهید رقابت کنید، باید این کار را نیز انجام دهید.

سئوی سازمانی چه تفاوتی با سئوی معمولی دارد؟

در اینجا برخی از تفاوت های عمده بین سئوی سازمانی و سئو سنتی آورده شده است:

مقیاس بندی

بزرگترین تفاوت بین سئوی سازمانی و سئو سایت های “عادی” مقیاس است.

بهینه سازی چند صفحه در یک سایت کوچک یک چیز است. اما وقتی با سایتی سر و کار دارید که هزاران صفحه دارد، باید هر کاری را که انجام می دهید مقیاس بندی کنید. در غیر این صورت، احتمالاً تفاوت قابل توجهی در ترافیک ارگانیک سایت ایجاد نخواهد کرد.

لینک سازی داخلی

در یک سایت کوچک، لینک دهی داخلی از تعداد انگشت شماری از صفحات می تواند باعث کاهش قابل توجهی در رتبه بندی شما شود.

اما چند لینک داخلی تاثیر قابل توجهی بر سایت عظیمی مانند آمازون ندارند. ما در مورد میلیون ها صفحه صحبت می کنیم. برای پیوند داخلی برای کار در سایتی مانند آن، باید موارد را افزایش دهید.

این ممکن است شامل راه اندازی یک ساختار سایت سازگار با سئو باشد که به طور خودکار پیوندهای داخلی بین مناطق مختلف سایت ایجاد کند. یا ممکن است لازم باشد یک اسکریپت کوچک ایجاد کنید که به طور خودکار پیوندهای داخلی را به صفحات مهم اضافه می کند.

در هر صورت، بعید است که بتوانید پیوندهای داخلی را در یک سایت در سطح سازمانی به صورت دستی مقیاس بندی کنید.

تولید محتوا

تولید محتوا یکی دیگر از عناصر سئو است که سایت‌های سازمانی اغلب به آن نیاز دارند. اگر در مورد یک سایت تجارت الکترونیک صحبت می کنیم، معمولاً به معنای نوشتن محتوای منحصر به فرد برای هر صفحه محصول و دسته است.

اگر یک سایت محتوایی است، معمولاً شامل جمع آوری یک هیئت تحریریه می شود. و تیمی برای بهینه سازی هر صفحه. اگر سایت دارای محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) زیادی باشد، مقیاس بندی محتوا به شکل اعتدال و ایجاد جامعه است.

یک وب سایت سازمانی گاهی اوقات نیاز به ۱۰ برابر یا حتی ۱۰۰ برابر خروجی محتوای خود دارد. این نوع مقیاس گاهی اوقات به این معنی است که کسب و کار باید یک بخش کامل در مورد بازاریابی محتوا ایجاد کند.

ابزارهای مختلف سئو

سایت های سازمانی به ابزارهای سازمانی نیاز دارند. (یا حداقل برنامه های سطح بالاتر.) در واقع، حتی پلتفرم های اختصاصی سئوی سازمانی نیز وجود دارد:

بسته به سایت سازمانی که با آن کار می کنید، ممکن است بتوانید از یک ابزار سئو «عادی» استفاده کنید. و فقط به یک طرح بالاتر بروید.

اما بسیاری از پلتفرم های سئو (مانند Semrush) یک برنامه سفارشی برای مشتریان سازمانی ارائه می دهند.

SemRush – Custom Pricing Solutions

صفحات بیشتر

صفحات زیاد یکی از ویژگی های تعیین کننده سئوی سازمانی است. این لزوما چیز بدی نیست. اگر سایت دارای اعتبار دامنه بالایی باشد. و محتوای منحصر به فرد و با کیفیت را منتشر می کند. پس «صفحات زیاد» می‌تواند به معنای «رتبه‌بندی صفحه اول زیاد» باشد.

گفته می شود : سایتی با ۱۰k، ۱۰۰k یا حتی ۱M+ صفحه می تواند منجر به مشکلات فنی سئو شود.

محتوای تکراری.

گاهی اوقات این محتوای تکراری به صورت کپی کربنی از صفحات موجود می آید. به عبارت دیگر: سایت شما دارای یک دسته از صفحات با متن دقیقا یکسان است.

این در سایت های تجارت الکترونیک نسبتاً رایج است. گاهی اوقات یک CMS تجارت الکترونیک (مانند Shopify) به طور خودکار صفحات محصول یا دسته را تولید می کند. و محتوای هر یک دقیقاً یکسان است.

اما محتوای تکراری نیز می تواند زمانی باشد که صفحاتی با محتوای مشابه در سایت خود دارید. این مورد در صفحات خدماتی که چندین منطقه جغرافیایی مختلف را ارائه می دهند، رایج است. یا کسب و کارهای فرانشیز.

نوشتن محتوای ۱۰۰٪ منحصر به فرد برای آن دو صفحه دشوار خواهد بود. اما اگر می‌خواهید از مشکلات محتوای تکراری جلوگیری کنید، این مهم است.

صفحه bloat

مشکل بالقوه دیگری که در سایت های سازمانی بزرگ ایجاد می شود،صفحه bloat است. صفحه bloat جایی است که سایت شما دارای صفحات زیادی است که اساساً نباید آنجا باشند.

شاید اینها صفحات محصول قدیمی باشند. یا اعلامیه های شرکتی که دیگر مرتبط نیستند. یا صفحات نتایج جستجو که به طور تصادفی ایندکس می شوند.

سایت های سازمانی در ابتدا معمولاً بزرگ هستند. بنابراین برای دسته ای از صفحات با کیفیت پایین آسان است که زیر رادار پرواز کنند.

دوم، شما افراد و بخش‌های زیادی دارید که محتوا را به سایت کمک می‌کنند. بسیاری از این افراد ممکن است این واقعیت را در نظر نگیرند که در مشکلات صفحه bloat نقش دارند (یا حتی نمی دانند که صفحه bloat چیست).

تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی

یکی از مزایای کار با سایت های سازمانی این است که آنها اغلب می توانند کلمات کلیدی رقابتی را هدف قرار دهند. این به این دلیل است که بسیاری از سایت های سازمانی دارای اعتبار دامنه بالایی هستند. صرفاً با یک برند بزرگ بودن.

برای مثال، Booking.com به ندرت بازاریابی محتوایی انجام می دهد. با وجود این، دامنه آنها دارای ۱ میلیارد بک لینک از ۳۱۳k دامنه است. و اگر زمانی بخواهند بازاریابی محتوا را به صورت همه جانبه انجام دهند، نسبت به رقبای کوچکتر خود یک شروع بزرگ خواهند داشت.

این به این دلیل است که، اگر همه چیز برابر باشد، سایت‌هایی با اعتبار دامنه بالا بالاتر از سایت‌هایی با اعتبار دامنه پایین‌تر قرار می‌گیرند. این به احتمال زیاد به این دلیل است که الگوریتم گوگل از سایت هایی با تعداد بک لینک بالایی که به آن اشاره می کنند، حمایت می کند.

در واقع، تحلیل فاکتورهای رتبه‌بندی اخیر گوگل ما نشان داد که سایت‌هایی با اعتبار دامنه بالا در نتایج جستجوی گوگل برتری دارند. این بدان معنا نیست که سایت های سازمانی نمی توانند کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهند.

فرصت های بک لینک منحصر به فرد

سایت های سازمانی می توانند از همان مجموعه ای از استراتژی های لینک سازی استفاده کنند که هر وب سایتی می تواند. اما آنها فرصت های کمی برای ایجاد بک لینک دارند که بسیاری از سایت ها ندارند.

به عنوان مثال، سایت‌های سازمانی اغلب می‌توانند لینک‌هایی را در مقیاس از نام‌های تجاری بدون پیوند ایجاد کنند.

در اینجا یک مثال است:Appleinsider – Unlinked Brand Mention

یک استراتژی محبوب (و موثر) لینک بیلدینگ این است که با افرادی که نام تجاری را بدون لینک کردن ذکر کرده اند، ارتباط برقرار کنید. و از آنها بخواهید که یک لینک اضافه کنند.

از آنجا که شخص قبلاً نام تجاری شما را ذکر کرده است، احتمال اینکه پیوندی را اضافه کند بسیار بیشتر است. بالاخره آنها به دلیلی از برند شما نام بردند. بنابراین ورود و افزودن یک لینک سریع کار سختی نیست.

سایت های کوچکتر ممکن است ۵-۱۰ مورد از این نام تجاری را در ماه دریافت کنند. اما یک سایت سازمانی با نام تجاری بزرگ؟ آنها گاهی اوقات می توانند هر ماه بیش از ۵۰۰ منشن بدون پیوند دریافت کنند. هر یک از این ذکرها یک بک لینک بالقوه است.

تیم های بازاریابی

اکثر SMB ها یک تیم بازاریابی دیجیتال اختصاصی دارند. این تیم معمولاً طیف وسیعی از وظایف بازاریابی را انجام می دهد: بهینه سازی موتور جستجو، رسانه های اجتماعی، محتوا، بهینه سازی نرخ تبدیل، بازاریابی ایمیلی و PPC.

اما ساختار سایت های سازمانی معمولاً کمی متفاوت است. بجای یک تیم واحد، اکثر شرکت های سطح سازمانی چندین بخش بازاریابی مختلف دارند. هر کدام با تیم داخلی خود.

وقتی صحبت از سئو سازمانی به میان می آید، این رویکرد مزایا و معایب خود را دارد. به این دلیل که سئو تمایل دارد چندین حوزه مختلف بازاریابی دیجیتال را “لمس” کند.

و اگر سئو به طور کامل از بقیه بخش های بازاریابی حذف شود، به توانایی آن سایت برای رتبه بندی آسیب می رساند.

تیم مجزا

به عنوان مثال، فرض کنید که تیم سئو می خواهد برای یک کلمه کلیدی خاص در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل رتبه بندی کند. برای اینکه این اتفاق بیفتد، تیم سئو باید با چندین بخش مختلف هماهنگ شود: محتوا، توسعه، رسانه های اجتماعی و طراحی.

اگر این بخش ها همه با هم خوب کار کنند، آن محتوا می تواند در یک هفته نوشته، منتشر و تبلیغ شود. در غیر این صورت، ممکن است ماه ها طول بکشد تا محتوا واقعاً به نمایش درآید.

بنابراین بله، بدیهی است که داشتن بخش‌های بازاریابی که در زمینه‌های مختلف تخصص دارند، هوشمندانه است.

به همین دلیل است که اکثر سایت های سازمانی این ساختار را دارند. و اگر آنها مانند یک ماشین خوب با هم کار کنند، می تواند به اجرای سریع و کارآمد استراتژی سئوی سازمانی سایت کمک کند.

چرا یک شرکت سئوی سازمانی استخدام کنیم؟

ممکن است وسوسه شوید که به جای استخدام شخص ثالث، یک استراتژی را در داخل خود پیاده سازی کنید. با این حال، استخدام یک آژانس سئوی سازمانی می تواند بسیار مؤثرتر از تلاش برای مدیریت همه آن ها باشد.

برای شروع، یک جفت چشم بیرونی دارید تا به همه چیز نگاه کنید – بدون تاریخ، وابستگی عاطفی یا تعصب. این امر به ویژه در مورد انجام به‌روزرسانی محتوا اهمیت دارد، زیرا آنها می‌توانند نتایج عینی و بی‌طرفانه در مورد موارد حذف یا به‌روزرسانی بگیرند.

خدمات سئوی سازمانی

یک شرکت سئوی سازمانی باید خدمات متنوعی را ارائه دهد، که برای پاسخگویی به نیازهای شما طراحی شده است. این خدمات می تواند شامل موارد زیر باشد:

  •     حذف/کاهش جریمه های گوگل
  •     ساخت سئو وب سایت جدید
  •      ایجاد محتوای جدید و متمرکز بر کلمات کلیدی
  •      تازه کردن محتوای موجود
  •      بهینه سازی نرخ تبدیل
  •      لینک بیلدینگ
  •      آموزش
  •      تحقیق کلمات کلیدی

 

آنها همچنین ممکن است خدمات مرتبط، اما متمایز، مانند کمک به Google Tag Manager، یا بهینه سازی شیوه های توسعه وب شما را ارائه دهند.

داشتن یک آژانس اختصاصی که با همه این جنبه ها سروکار دارد می تواند بسیار مؤثرتر از تلاش برای گسترش این وظایف در سراسر شرکت شما یا ایجاد و استخدام یک بخش کاملاً جدید باشد.

یک آژانس بازاریابی سئو نه تنها سال ها تجربه خواهد داشت، بلکه به جای اینکه آن را به عنوان یک کار اضافی دیگر تلقی کند، کاملاً روی استراتژی سئو متمرکز می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 9 =