کدام بهتر است: SEO یا Google Ads؟

آیا باید از Google Ads استفاده کنم یا SEO؟

مقایسه SEO با تبلیغات گوگل، که قبلا به عنوان Adwords شناخته می شد، مانند مقایسه سیب با پرتقال است – هر دو به شما کمک می کنند تا برند شما را در SERP در مقابل مشتریان احتمالی قرار دهید.

سئو کار می کند تا سایت شما را در رتبه بندی ارگانیک بالاتر ببرد، به طوری که برای مشتریانی که پرس و جوهای مربوط به محتوای شما را تایپ می کنند رتبه بندی می کنید.

تبلیغات گوگل (Google Ads)به شما امکان می دهد عبارات کلیدی خاصی را هدف قرار دهید و سپس تبلیغی ایجاد کنید که سایت و محتوای شما را برای کسانی که از آن کلمات کلیدی استفاده می کنند تبلیغ کند.

هر دوی این کانال‌ها می‌توانند به افزایش دید کلی شما در جستجو کمک کنند، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که تلاش برای تعیین اینکه کدام بهترین است مانند مقایسه سیب با پرتقال است.

یک حضور دیجیتالی قوی و پایدار مستلزم آن است که برندها از هر دو کانال استفاده کنند و استراتژی ای ایجاد کنند که بتواند این دو را با هم به کار گیرد تا پتانسیل آنلاین برند را به حداکثر برساند.

نقش های مختلف سئو و تبلیغات گوگل چیست؟

سئو و تبلیغات گوگل نقش های منحصر به فرد اما مکملی دارند. نظم و انضباط مدیریت سئو حول محور جذاب کردن سایت شما برای مشتریان و همچنین ایجاد محتوایی است که نیازهای آنها را برطرف کرده و آنها را درگیر کند.

این نه تنها شامل مطالبی است که می‌نویسید یا ویدیوها و اینفوگرافیک‌هایی که ایجاد می‌کنید، بلکه شامل بهینه‌سازی طرح‌بندی و طراحی سایت نیز می‌شود تا اطمینان حاصل شود که کاربرپسند است و کاربران را به روشی منطقی در سایت شما جابه‌جا می‌کند.

از طرف دیگر Google Ads نوعی تبلیغات نمایشی آنلاین است. این به شما امکان می دهد هر بار که شخصی روی تبلیغی که ایجاد می کنید کلیک می کند پرداخت کنید.

این تبلیغ برای کاربرانی که کلمات کلیدی خاصی را در موتورهای جستجو تایپ می کنند نمایش داده می شود و به شما این امکان را می دهد تا کاربران علاقه مند به موضوعات خاص را هدف قرار دهید.

بنابراین، تبلیغات گوگل می تواند به شما کمک کند حتی قبل از اینکه شهرت سایت و رتبه بندی سئوی مورد نیاز برای مشاهده نتایج تلاش های ارگانیک خود را داشته باشید، دیده شدنی را که می خواهید برای کلمات کلیدی مهم به دست آورید.

Google Ads یا همان تبلیغات کلیکی گوگل از سرویس های محبوب گوگل است و ۹۴ درصد درآمد گوگل از این راه تامین می شود.

تبلیغات کلیکی گوگل

a3

SEO یا Google Ads؟

آیا باید روی سئو تمرکز کنم یا تبلیغات گوگل؟  هر دو SEO و Google Ads مزایا و معایب خود را دارند. هر دو نیاز به سرمایه گذاری و زمان دارند اما هر کدام تفاوت هایی در سرمایه گذاری مورد نیاز دارند.

گوگل ادز پلتفرم تبلیغاتی گوگل است که از جستجوی گوگل استفاده می کند. در این مورد، سئو عمدتاً بر بهینه سازی برای گوگل تمرکز دارد زیرا اکثر جستجوها بر روی آن انجام می شود.

موتورهای جستجوی دیگر نیز از همین ایده‌ها استفاده می‌کنند، بنابراین می‌توان آن را برای دیگران نیز به کار برد. در این مقاله به نحوه عملکرد تبلیغات گوگل و سئو می پردازم که خوب و بد هر دو و توصیه هایی که برای شما بهتر است. پس بیایید وارد هر دو شویم تا بفهمیم چه چیزی بهتر است.

مزایا و معایب

مزایای تبلیغات گوگل

  • در ۵ نتیجه برتر وب سایت قرار بگیرید یا در بالای صفحه اول نشان داده شوید
  • می تواند هدف گذاری محلی را با کد پستی یا اطراف کسب و کار شما مشخص کند
  • می‌توانید ساعت‌هایی را که می‌خواهید برای کلمات یا عبارات کلیدی خاص نشان دهید تعیین کنید
  • مشتریان را به یک صفحه فرود خاص هدایت کنید
  • تبدیل ها یا سرنخ ها را ردیابی کنید
  • برای نمایش تبلیغات نمایشی، لیست های بازاریابی مجدد سفارشی ایجاد کنید

معایب تبلیغات گوگل

  • یک راه حل بلند مدت نیست
  • در طول زمان در مقابل سئو هزینه بر است
  • فقط می توان از ۱ وب سایت یا دامنه در هر حساب استفاده کرد
  • تبلیغات با برچسب “تبلیغات” در جستجوی گوگل نمایش داده می شود

مزایای سئو

  • راه حل بلند مدت عالی برای رتبه بالاتر گوگل
  • ترافیک ارگانیک را دریافت کنید که منجر به نرخ رها شدن کمتر می شود
  • مجبور نیستید برای کلیک هزینه کنید
  • نرخ اعتماد بالاتر برای مشتریان در مقابل تبلیغات
  • گوگل و موتورهای جستجو عاشق سایت های بهینه شده هستند

معایب سئو

  • برای مشاهده بهبود رتبه بندی، ممکن است ۳ تا ۶ ماه کار کنید
  • تلاش مداوم برای حفظ رتبه های بالاتر لازم است
  • برخلاف گوگل ادز، اغلب نتایج فوری یا بازگشتی را نخواهید دید
  • نیاز به سرمایه گذاری و زمان طولانی مدت دارد

پس کدام بهتر است، سئو یا تبلیغات گوگل؟

تبلیغات گوگل برای نتایج سریع و بالای صفحه و سئو برای رتبه بندی طولانی مدت گوگل بهتر است. اگر بودجه بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و زمان کافی نیست، سئو بهتر است.

اگر می خواهید مانند هفته آینده در بالای نتایج جستجوی صفحه اول باشید، تبلیغات گوگل برای شما بهتر است. اگر می توانید، بهترین استراتژی این است که هر دو را انجام دهید زیرا با هم بسیار خوب کار می کنند.

در ابتدا، می توانید بیشتر بر روی Google Ads تمرکز کنید تا به سرعت به نتایج بالای صفحه دست پیدا کنید، سپس با بهبود رتبه سئو، می توانید بودجه تبلیغات گوگل خود را متناسب با آن کاهش دهید.

در حال حاضر، شما به خوبی درک کرده اید که سئو چیست و چه تفاوتی با اجرای یک کمپین تبلیغاتی گوگل دارد. به این ترتیب در استراتژی جستجوی آنلاین خود مشکلی نخواهید داشت.

چرا سئو برای بسیاری از مشاغل اولویت دارد؟

هر صاحب کسب‌وکاری تمام تلاش خود را می‌کند تا هزینه‌های خود از جمله هزینه‌های بازاریابی دیجیتال را کاهش دهد و از کمپین‌های خود بیشترین بهره را ببرد. ترافیک ارگانیک شماره یک راه مطمئن برای به دست آوردن ترافیک با کیفیت است که می تواند منجر به تبدیل شود. سئو در مرکز هر کمپین تولید ترافیک ارگانیک قرار دارد.

آیا تبلیغات گوگل به سئو کمک می کند؟

وقتی به درستی استفاده شود، سئو و تبلیغات گوگل می توانند به خوبی با هم کار کنند. برندهایی که به دقت رتبه‌بندی و ترافیک ارگانیک خود را ردیابی می‌کنند، می‌توانند به‌طور استراتژیک از تبلیغات برای افزایش دید برای کلمات کلیدی مهم استفاده کنند و ترافیک پولی را در جایی که رتبه ارگانیک برای ورود به صفحه ۱ ندارند، هدایت کنند.

Google Ads همچنین می‌تواند برای آزمایش پاسخ مصرف‌کننده به کلمات کلیدی خاص استفاده شود. . به عنوان مثال، برندها می توانند برای کلمات کلیدی تبلیغاتی ایجاد کنند که قصد بهینه سازی آنها را دارند.

سپس می توانند مشتریانی را که روی تبلیغ کلیک می کنند ردیابی کنند و ببینند که چقدر به صفحه فرود و بقیه سایت پاسخ می دهند. کلمات کلیدی که بازدیدکنندگانی با نرخ تبدیل بالاتر و تعامل بیشتر وارد می‌کنند، اولویت بیشتری نسبت به آنهایی دارند که موفقیت چندانی ندارند.

Keyword-based search

به طور مشابه، داده های کلمات کلیدی حاصل از تلاش های سئو نیز می توانند برای یافتن فرصت های مناسب برای تبلیغات استفاده شوند. کشف کلمات کلیدی که دارای نرخ جستجوی بالایی هستند، اما رقابت بالایی نیز دارند – به این معنی که کسب جایگاه در صفحه اول SERP برای یک سایت دشوار خواهد بود – احتمالاً نامزدهای خوبی برای کمپین های تبلیغاتی خواهند بود.

این فرآیند اصلاح را می توان هم در موتورهای جستجوی اصلی و هم در مسیرهای جدیدتر برای کار سئو مانند موتورهای جستجوی عمودی و بومی انجام داد.

همانطور که یک برند یک استراتژی دیجیتالی ایجاد می کند، درک نقش های مختلف تبلیغات گوگل و سئو در ایجاد حضور در وب برای موفقیت بسیار مهم است. هرچه شرکت‌ها بتوانند از این دو ویژگی متفاوت با هم برای منافع خود استفاده کنند، نتایج بالقوه‌شان در جستجو بهتر است.

نتیجه گیری

چه در حال راه اندازی یک شرکت جدید باشید و چه یک شرکت از قبل تأسیس شده داشته باشید، اهداف شرکت شما تا حد زیادی بر استراتژی بازاریابی انتخاب شده تأثیر می گذارد.
بودجه تخصیص یافته و دوره نتایج می تواند استراتژی بازاریابی انتخاب شده را تعیین کند. همچنین مهم است که قبل از تصمیم گیری برای استراتژی بازاریابی خاص، مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید.
اگر به تخصص بازاریابی آنلاین نیاز دارید، از ارائه دهندگان خدمات بهینه سازی موتور جستجوی قابل اعتماد کمک بگیرید. برای اجرای سودآور کمپین بازاریابی دیجیتال خود به ابزارها، تخصص و تجربه مناسب دسترسی خواهید داشت.
هر استراتژی که ترجیح می دهید، تیم جادوگر سئو ارائه دهنده خدمات سئوی مشهور، پشتیبانی مربوطه را برای مشاهده رشد کسب و کار شما و رقابت با شرکت های رقیب ارائه می دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =