چگونه میتوانید در نتایج جستجوی Google با برندها و سایر مشاغل بزرگ رقابت کنید؟
عملکرد سئوی کسب و کار کوچک خود را چگونه ارزیابی می کنید و برای موفقیت بیشتر باید روی چه مواردی تمرکز کنید؟
به عنوان یک کسب و کار کوچک، رتبه بندی کلمات کلیدی ممکن است دشوار باشد. با توجه به کسب و کارهای بزرگتر و منابع بیشتر که همان عبارات را هدف قرار می دهند، به نظر می رسد غیرممکن باشد که راه خود را به بالای صفحات نتایج موتور جستجو برسانید.
انتظار می رود کسب و کارهای کوچک چگونه در SERP رتبه بالایی داشته باشند؟ خوشبختانه، با استفاده از سئو، شانس بیشتری وجود دارد. هدف شما این است که در مقابل جستجوگرانی قرار بگیرید که می توانند مشتری شما شوند.
نکته:
مهم است که کسب و کار کوچک شما در انواع مختلفی از نتایج جستجو نیز ظاهر شود – نقشههای گوگل، ارگانیک، قطعههای ویژه، تصاویر و ویدیوها و موارد دیگر – تا دید خود را به حداکثر برسانید.
سئوی مشاغل کوچک به طور منحصر به فردی چالش برانگیز است زیرا احتمالاً تیم سئو اختصاصی یا زمان زیادی برای به روز ماندن در مورد آخرین پیشرفت های جستجو ندارید.
شما نه تنها با سایر مشاغل کوچک بلکه با ناشران، برندهای بزرگ و انواع دیگر منابع اطلاعاتی که در نتایج جستجو ظاهر می شوند نیز رقابت می کنید. و قطعا شما بودجه رقبای بزرگتر را ندارید.
سئو
بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) روشی است که به مشتریان کمک می کنید هنگام جستجو در گوگل، بینگ و یاهو، سایت شما را پیدا کنند.
با ساختن سایت خود به روش صحیح و بهینه سازی کلمات کلیدی خود، ترافیک بیشتری را به صفحه خود هدایت می کنید و فروش بیشتری ایجاد می کنید.
اگر یک چیز مسلم باشد، این است که سئو هرگز به اندازه اکنون برای مشاغل کوچک مهم نبوده است. فقط در نظر بگیرید که جستجوهای تلفن همراه “از کجا بخرم” + “نزدیک من” بیش از ۲۰۰ درصد از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ رشد کرده است.
در مطالعه دیگری مشخص شد ۷۰ درصد از جستجوها در تلفن همراه به خرید آفلاین منجر می شود.

دلایل دیگر برای بهینه سازی وب سایت خود برای سئو شامل فرصتی برای ایجاد وب سایت به عنوان یک مرجع و آموزش مخاطبان هدف خود در مورد محصولات و خدمات است.
تلاشهای سئوی شما نباید حول محور افزایش فروش باشد. همچنین می توانید از استراتژی های سئو برای هدایت ترافیک به وب سایت خود با هدف اطلاع رسانی یا آموزش استفاده کنید.
سئوی مشاغل کوچک چیست؟
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرآیند بهبود وب سایت شما برای افزایش شانس دیده شدن آن هنگام جستجوی عبارات مرتبط با کسب و کار شما است.
بسیاری از نکات سئو را میتوان در عرض چند دقیقه پیادهسازی کرد، در حالی که برخی دیگر زمان بسیار بیشتری میبرند. با این حال، هر یک از نکات زیر می تواند سود زیادی برای کسب و کار شما، چه آنلاین و چه آفلاین داشته باشد.
علیرغم اینکه یک کسب و کار کوچک است، هنوز هم می توان یک استراتژی سئو ایجاد کرد که به شما کمک می کند در بازار خود رقابتی بمانید.
سئوی کسبوکارهای کوچک فرآیند بهبود حضور وبسایت کسبوکار شما در SERPهای Google است، بنابراین در جستوجویهای مرتبط با آنچه میفروشید، رتبه بالایی کسب میکنید و قابل مشاهده هستید.
سئوی محلی؟؟
مهم است که سئوی مشاغل کوچک را با سئوی محلی اشتباه نگیرید، زیرا محلی به مشاغل کمک می کند در جستجوهای مبتنی بر مکان در مقایسه با نتایج عمومی ظاهر شوند.
با این حال، برخی از مشاغل کوچک ممکن است امیدوار باشند که از ترافیک محلی استفاده کنند، بنابراین استراتژی کسب و کار کوچک شما شامل مراحل محلی خواهد بود.
آیا سئو برای کسب و کارهای کوچک خوب است؟
سئو برای کسب و کارهای کوچک بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند تا ترافیک ارگانیک را بدون صرف هزینه برای تبلیغات در SERP یا کانال های دیگر ایجاد کنید.
هنگامی که سایت شما در رتبه بندی های جستجو نشان داده می شود، شما رقابتی می شوید و ترافیک بیشتری را جذب می کنید، که به نوبه خود به ایجاد تعامل، فروش و ایجاد پایگاه مشتری کمک می کند.
بهینه سازی نکردن سایت شما می تواند به این معنی باشد که رقبای شما تنها کسانی هستند که در نتایج ظاهر می شوند و مخاطبان هدف شما ممکن است حتی وجود شما را ندانند.
سئوی مشاغل کوچک برای راهاندازی کارها به یک تیم بزرگ نیاز ندارد و همچنین به بودجه قابل توجهی هم نیاز ندارد. بسیاری از مراحلی که می توانید بردارید رایگان هستند و خودتان می توانید از پس آنها برآیید.
یک کسب و کار کوچک چه کاری انجام می دهد؟
در این مقاله، یک چک لیست ۱۰ نقطهای سئوی مشاغل کوچک پیدا میکنید که به شما کمک میکند اولویتبندی کنید و روی آن دسته از وظایف سئو تمرکز کنید که واقعاً به شما کمک میکنند، از جمله:
- به چه چیزی بپردازیم.
- چرا مهم است
- ابزارهای مورد استفاده
- تعهد زمانی مبهم.
۱- کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید
به کلماتی فکر کنید که مشتریان شما ممکن است هنگام جستجوی محصولات یا خدمات شما در وب استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر در حال فروش لوازم خانگی هستید، آیا مشتریان شما بیشتر از یک کلمه رسمی مانند یخچال استفاده می کنند یا یک کلمه عامیانه مانند یخچال؟
لیستی از ۲۰ تا ۵۰ کلمه کلیدی تهیه کنید، سپس به Google AdWords بروید. هنگامی که یک حساب کاربری ایجاد کردید، اگر قبلاً این کار را نکرده اید، می توانید تأیید کنید که کلمات کلیدی انتخابی شما اغلب در جستجوهای آنلاین استفاده می شوند.
همچنین می توانید از یک محصول گوگل ادوردز به نام ابزار کلیدواژه برای پیدا کردن کلمات کلیدی بیشتر برای ساخت لیست خود استفاده کنید.
از کلمات کلیدی خود در هر یک از صفحات وب سایت خود استفاده کنید تا به آنها کمک کنید هنگام جستجوی مشتریان بالقوه با استفاده از آن کلمات کلیدی، رتبه بالاتری کسب کنند.
با استفاده از کلمات کلیدی در URL شروع کنید – آدرسی که در مرورگر اینترنت برای هر یک از صفحات وب سایت شما ظاهر می شود. همچنین آنها را در عناوین خود و همچنین در توضیحات فراداده خود قرار دهید (متن مختصری که به موتورهای جستجو می گوید محتوای شما در مورد چیست).
۲- روی پیشنهادات منحصر به فرد خود تمرکز کنید
به یاد داشته باشید که برای جلب توجه آنلاین مشتریان بالقوه با سایر شرکت ها رقابت می کنید. برای اینکه در جستجوهای وب برای صنعت خود بالاتر بروید، به دنبال کلماتی باشید که با متمایزکننده های بازار شما مطابقت دارند، مانند پیشنهادات منحصر به فرد یا موقعیت جغرافیایی شما.
همچنین رقابت برای کلمات کلیدی که به عنوان بخشی از کمپین پرداخت به ازای کلیک خریداری می کنید، سخت است، جایی که آگهی شرکت شما در بالا یا کنار نتایج جستجوی رایگان ظاهر می شود.
هر بار که روی لینک شما کلیک می شود، به شرکت موتور جستجو پول پرداخت می کنید. باز هم، اگر بودجه زیادی ندارید، باید روی کلمات کلیدی خاص تمرکز کنید.
۳- سایت خود را با کلمات کلیدی پر نکنید
همانطور که دستورالعمل های وب مستر گوگل بیان می کند: “صفحات را در درجه اول برای کاربران بسازید، نه برای موتورهای جستجو.”
اگر فقط کلمات کلیدی را در سراسر محتوای خود می پاشید، خطر تحریف معنی و آزار خوانندگان را دارید، پس زیاده روی نکنید.
اولویت شما باید این باشد که متن را واضح و خوانا کنید.
۴-لینک هایی به سایت خود بسازید
هرچه تعداد سایتهایی که به سایت شما پیوند دارند، بیشتر باشد، در جستجوها رتبه بالاتری خواهید داشت. از صاحبان سایت های مرتبط بخواهید پیوندی به سایت شما داشته باشند. در ازای پیوندی به شما، پیشنهاد حمل لینک به آنها را بدهید.
روی کیفیت لینک ها تمرکز کنید. یک لینک که از یک اتاق بازرگانی یا یک وب سایت دانشگاه به وب سایت شما هدایت می شود، بیش از ده ها پیوند از وبلاگ های مبهم به شما کمک می کند.
۵- محتوای با کیفیت بالا و مقدار زیادی از آن را منتشر کنید
ماموریت اصلی موتورهای جستجو کمک به افراد برای یافتن پاسخ سوالاتشان است.
بنابراین بهترین استراتژی شما برای به دست آوردن ترافیک زیاد، ایجاد محتوای قانع کننده – مقالات، فیلم ها و عکس ها – است که اطلاعات با کیفیتی را در اختیار خوانندگان شما قرار می دهد.
مطمئن شوید که محتوای خود را مرتباً به روز می کنید تا مرتبط بماند. یک استراتژی محتوای خوب همچنین شما را به عنوان یک رهبر فکری در حوزه کاری خود قرار می دهد.
۶- اجتماعی شوید
رسانه های اجتماعی یک متحد عالی در استراتژی سئوی شما هستند زیرا مردم از پلتفرم های رسانه های اجتماعی به عنوان موتورهای جستجو نیز استفاده می کنند.
آنها اغلب شرکت ها یا محصولات را با استفاده از عملکرد جستجوی فیس بوک جستجو می کنند. هنگامی که افراد شرکت شما یا عبارات مرتبط را جستجو می کنند، نمایه رسانه اجتماعی شرکت شما نیز در نتایج جستجو رتبه بندی می شود.
۷- مطمئن شوید که وب سایت شما کاربرپسند است
یک وب سایت تمیز و آسان برای پیمایش داشته باشید. مطمئن شوید که بلافاصله برای بازدیدکنندگان مشخص است که شما چه کسی هستید و چه چیزی را ارائه می دهید.
از عناوین زیادی برای بهبود خوانایی استفاده کنید و کلمات کلیدی خود را در عنوان ها قرار دهید. سرفصل ها برای موتورهای جستجو برجسته هستند و به شما کمک می کنند رتبه بالاتری کسب کنید.
سرعت سایت نیز برای سئوی مشاغل کوچک مهم است. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که بازدیدکنندگان خود را با یک سایت کند آزار دهید.
در نهایت، باید مطمئن شوید که وب سایت شما برای پلتفرم های موبایل بهینه شده است. موتورهای جستجو اکنون وب سایت هایی را که به راحتی در گوشی هوشمند نمایش داده نمی شوند جریمه می کنند.
۸- نتایج را اندازه گیری کنید
ابزارهای رایگان و کم هزینه مانند Moz، SpyFu.com، SEMRush.com و Google Analytics اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد سئو سایت شما در اختیار شما قرار می دهند.
اطلاعات بیشتری را در مورد بازدیدکنندگانتان به شما می گویند که چگونه سایت شما را پیدا کرده اند (موتور جستجو، وب سایت ارجاع دهنده و غیره)، موقعیت جغرافیایی آنها و مدت اقامت آنها در هر صفحه.
۹- صبور باشید
نتایج را از روز اول رصد کنید، اما انتظار نتایج سریع را نداشته باشید. به طور معمول چند ماه طول می کشد تا به طور قابل توجهی در رتبه بندی موتورهای جستجو بالاتر بروید.
همچنین به یاد داشته باشید که سئو دائما در حال تغییر است. چیزی که امروز کار می کند ممکن است دو یا سه سال دیگر جواب ندهد. به کار خود ادامه دهید و در مورد آخرین تغییراتی که بر رتبه بندی تأثیر می گذارد بروز باشید.
۱۰- هدف بلندی داشته باشید
اکثر کاربران شما از صفحه اول نتایج جستجو عبور نمی کنند. موقعیت خوب به معنای ظاهر شدن در دو صفحه اول نتایج جستجو است. بعد از صفحه سه، تقریبا هیچ کس صفحه شما را نخواهد دید. پس بالا هدف بگیرید!