طراحی مجدد وب سایت: نکاتی برای جلوگیری از افت شدید سئوی وب سایت شما

طراحی مجدد وب سایت

اگر وب سایت شما دیگر به پتانسیل خود دست پیدا نمی کند، ممکن است زمان طراحی مجدد فرا رسیده باشد. یک مطالعه موردی نشان داد که پس از طراحی مجدد وب سایت و کمپین سئو، سرنخ ها ۳۱۴ درصد بهبود یافته اند.

اگرچه طراحی مجدد می تواند گران باشد، اما گزینه بهتری نسبت به سرمایه گذاری سال به سال با یک وب سایت ناکارآمد است.

هنگام طراحی مجدد سایت، مهم است که از مشکلاتی که می تواند به شدت سئوی شما را مختل کند، اجتناب کنید. برای کمک به شما در انجام این کار، تیم جادوگر سئو چک لیست سئوی طراحی مجدد وب سایت را تهیه کرده  است.

r3

طراحی مجدد وب سایت چیست؟

طراحی مجدد وب سایت شامل تغییرات در مقیاس بزرگ در وب سایت شما است. در طول طراحی مجدد، عناصر کد، محتوا، ساختار و تصاویر شما ممکن است به طور چشمگیری تغییر کند و ظاهری کاملاً تازه به سایت شما بدهد.

این یک بخش طبیعی و مهم از توسعه یک وب سایت است. ۵۰ درصد از مصرف کنندگان معتقدند طراحی وب سایت بخش مهمی از برند یک شرکت است.

حتی اگر در سال ۲۰۰۱ بزرگترین وب سایت جهان را داشتید، اگر تغییرات زیادی در آن ایجاد نمی کردید، امروز بسیار نامناسب به نظر می رسید. بهترین شیوه های طراحی تغییر می کند، تکنولوژی تغییر می کند و انتظارات مخاطب هدف شما تغییر می کند. وب سایت شما باید تغییر کند تا ادامه یابد.

دسترسی نیز نقش مهمی ایفا می کند. هنگامی که برای اولین بار از یک سایت بازدید می کنید، ۳۸ درصد از مردم به طرح بندی صفحه یا پیوندهای ناوبری آن نگاه می کنند.

گاهی اوقات اینها به معنای ایجاد تغییرات کوچکتر به عنوان بخشی از یک به روز رسانی وب سایت است، اما گاهی اوقات، شما باید تغییرات گسترده تری را در قالب طراحی مجدد وب سایت در مقیاس کامل ایجاد کنید.

در هر صورت، باید مطمئن شوید که بهترین شیوه های فعلی را دنبال می کنید تا سئوی طراحی مجدد وب سایت شما تحت تأثیر قرار نگیرد.

مزایای طراحی مجدد وب سایت

طراحی مجدد وب سایت بدون خطر نیست (مخصوصاً برای سئوی طراحی مجدد وب سایت)، اما زمانی که به خوبی انجام شود، نتایج قابل توجهی را ارائه می دهد. آنها می توانند:

  • بهبود سئو و عملکرد سایت
  • تجربه کاربری را ساده کنید
  • استراتژی محتوای خود را دوباره متمرکز کنید
  • به سایت خود تغییر چهره بدهید
  • سرعت بارگذاری سریعتری را ارائه می دهد
  • امنیت به روز را فراهم کند
واضح ترین مزیت این است که از آنجایی که وب سایت شما به عنوان یک فروشگاه مدرن عمل می کند، می خواهید آن را جذاب کنید.

اگر یک فروشگاه فیزیکی تابلوی شکسته، نور ضعیف و فضای داخلی تیره داشته باشد، برای مردم جذاب خواهد بود. برای یک وب سایت هم همینطور است. اگر خسته و قدیمی به نظر می رسد، بازدیدکنندگان شما از خود می پرسند که آیا کسب و کار شما خسته و قدیمی است یا خیر.

طراحی مجدد وب سایت چیزی بیش از یک تغییر چهره است.

این کار به شما فرصتی می دهد تا ساختار اساسی وب سایت خود را تغییر دهید و بازدیدکنندگان را آسان تر کنید. شما می‌خواهید با رویکرد درست شروع کنید، زیرا حتی انجام یک طراحی مجدد ساده با ویژگی‌های اولیه می‌تواند به طور متوسط ​​دو ماه طول بکشد.

کسب‌وکارها در طول زمان تغییر می‌کنند و با تکامل و رشد طبیعی وب‌سایت‌هایشان، ساختار وب‌سایت می‌تواند به هم ریخته شود. دسته‌بندی‌های محتوای جدیدی را اضافه می‌کنید، چیزها را در نوار ناوبری خود جابه‌جا می‌کنید، صفحات والدین و فرزندان را تغییر می‌دهید و غیره.

یک قانون ساده در مورد طراحی و UX این است که طراحی پیچیده به ندرت خوب است. شما می‌خواهید تا حد امکان برای بازدیدکنندگان (و ربات‌ها) خود را ساده کنید تا در سایت شما حرکت کنند و آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند. طراحی مجدد وب سایت یک فرصت عالی برای انجام این کار است.

این یک زمان ایده آل برای ارزیابی سایت شما، تصمیم گیری در مورد اهداف و ایجاد یک استراتژی طراحی مجدد است که می تواند به شما در دستیابی به آنها کمک کند.

چه زمانی طراحی مجدد وب سایت ضروری است؟

بر اساس یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۰، در اینجا مهمترین دلایل طراحی مجدد وب سایت آورده شده است:

  • نرخ تبدیل پایین (۸۰.۸ درصد)
  • نرخ پرش بالا (۶۵ درصد)
  • به UX بهتری نیاز دارد (۶۱ درصد)
  • در همه دستگاه ها پاسخگو نیست (۵۳.۸ درصد)
  • وب سایت قدیمی (۳۸.۵ درصد)
  • سئو دوستانه نیست (۲۳.۱ درصد)

دانستن اینکه چه زمانی طراحی مجدد وب سایت ضروری است می تواند مشکل باشد. به احتمال زیاد، شما مقدار زیادی از پول را در طراحی مجدد خود سرمایه گذاری می کنید، بنابراین می خواهید زمان بندی درستی داشته باشید.

چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که تجربه کاربر در بازاریابی دیجیتال کاملاً ضروری است. تقریباً در هر معیاری نشان داده می‌شود و در نهایت، تأثیری بر نتیجه شما خواهد داشت.

نرخ تبدیل

نزدیکترین معیار به قلب اکثر صاحبان وب سایت، نرخ تبدیل است. این می تواند نشانه بزرگی باشد که زمان طراحی مجدد وب سایت فرا رسیده است.

نرخ تبدیل در نوسان است، اما اگر نرخ تبدیل شما در یک مارپیچ نزولی است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که طراحی مجدد وب سایت را در نظر بگیرید. آنها همچنین بسته به صنعت شما متفاوت هستند.

به عنوان مثال، اگر وب سایت شما بخشی از صنایع املاک و مستغلات یا خانه سازی باشد، نرخ تبدیل شما حدود ۷ درصد خواهد بود. با این حال، اگر شما بخشی از صنعت رسانه و سرگرمی هستید، ممکن است نزدیک به ۱۸ درصد باشد.

دیدگاه بازدیدکنندگان

یکی از بهترین راه ها برای دانستن اینکه آیا زمان ایجاد تغییرات در وب سایت شما فرا رسیده است، استفاده از آن از دیدگاه بازدیدکنندگان است. تصور کنید که برای اولین بار از سایت خود بازدید می کنید و این سوالات ساده را از خود بپرسید:

آیا برندسازی به نظر می رسد؟

آیا صفحات به سرعت بارگذاری می شوند؟

آیا سایت شما به روشی منطقی طراحی شده است که به راحتی قابل پیمایش باشد؟

آیا صفحات شما برای موبایل بهینه شده اند؟

آیا یافتن اطلاعاتی که به دنبال آن هستید دشوار است؟

آیا سفر مشتری شما به اندازه کافی ساده شده است؟

وب‌سایت خود را با رقبای خود مقایسه کنید و ببینید که چگونه می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر متوجه می‌شوید که سایت شما در برخی زمینه‌ها خوب است، اما برخی از جزئیات را در برخی دیگر از دست داده است، ممکن است به‌روزرسانی وب‌سایت پاسخی باشد.

اگر چیزهای زیادی وجود دارد که شما را از طرف دیگر عقب نگه می دارد، احتمالاً زمان آن رسیده است که یک وب سایت مجدد طراحی کنید.

s4 1

ملاحظات سئوی طراحی مجدد وب سایت قبل از شروع کار

دلیل اصلی خروج بازدیدکنندگان از یک وب سایت، زمان بارگذاری کند است – ۸۸.۶ درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی در نظرسنجی سال ۲۰۲۰ این را تأیید کردند. سرعت صفحه به طور مستقیم و غیرمستقیم روی سئو تاثیر می گذارد.

این تنها یک دلیل برای هوشیاری در مورد عوامل متعددی است که می‌توانند بر سئوی طراحی مجدد وب‌سایت تأثیر بگذارند – برنامه‌ریزی برای طراحی مجدد چیزی نیست که نباید ساده گرفته شود. وقتی همه چیز درست پیش می‌رود، پاداش‌ها عالی هستند، اما اگر همه چیز به درستی پیش برود، می‌تواند یک کابوس باشد.

اولین قدم این است که اهداف خود را در نظر بگیرید.

از طراحی مجدد وب سایت خود چه می خواهید؟ چه اهداف واقع بینانه ای می توانید تعیین کنید؟

برای تعیین اهداف مناسب، باید معیارهایی برای عملکرد فعلی وب سایت خود داشته باشید. از تجزیه و تحلیل خود استفاده کنید و به اهداف SMART برسید.

هنگامی که به اهداف خود رسیدید، می توانید به یک جدول زمانی فکر کنید. بخش مهم در اینجا واقع بین بودن است. همانطور که در چک لیست طراحی مجدد سئو وب سایت مشاهده می کنید، مراحل زیادی را باید در نظر بگیرید، بنابراین مطمئن شوید که زمان کافی برای انجام یک کار عالی به خود اختصاص می دهید.

سپس باید تیم مناسبی را برای اجرای چشم انداز خود گرد هم بیاورید. شما به طراحان، توسعه دهندگان و مدیران محتوا با استعداد نیاز دارید تا مطمئن شوید که کارها به خوبی اجرا می شوند، اما یک عنصر کلیدی را دست کم نگیرید: ارتباطات.

تیم شما باید با هم کار کنند و ارتباط بسیار مهم است.

چک لیست سئوی طراحی مجدد وب سایت

این چک لیست سئوی طراحی مجدد وب سایت به شما کمک می کند در کل فرآیند سازماندهی شده باشید و مطمئن شوید که هیچ چیز مهمی را از دست ندهید.

۱- محتوای موجود خود را حسابرسی کنید

محتوا حضور ارگانیک بسیاری از وب سایت ها را تقویت می کند. ۸۲ درصد از بازاریابان به طور فعال از بازاریابی محتوا استفاده می کنند و بسیاری از کسب و کارهای موفق از آن ساخته می شوند.

فرآیند سئوی طراحی مجدد وب سایت این پتانسیل را دارد که تلاش های محتوای شما را به سطح بعدی برساند، اما ابتدا باید تصویر خوبی از جایی که در آن قرار دارد داشته باشید.

ابتدا از ابزاری مانند Screaming Frog برای جمع‌آوری داده‌ها در تمام URL‌های موجود در وب‌سایت خود استفاده کنید.

در مرحله بعد، از تجزیه و تحلیل و Ubersuggest خود برای انجام یک ممیزی کامل محتوا استفاده کنید تا مهمترین صفحات خود را تعیین کنید، ببینید کدام صفحات بی ربط هستند یا دیگر مورد نیاز نیستند، و کدام یک باید با صفحات دیگر هدایت یا ترکیب شوند.

این مراحل را دنبال کنید و باید ایده روشنی داشته باشید که کدام صفحات (و کلمات کلیدی) مهمتر هستند. به آمار ترافیک، رتبه بندی و اهداف تبدیل خود نگاه کنید تا ببینید کجا می توان پیشرفت های دیگری انجام داد.

۲- معماری اطلاعات را بروز کنید

بیش از ۶۰ درصد از کاربران گزارش داده اند که یک وب سایت را به دلیل ناوبری بد ترک می کنند. اگرچه ناوبری وب سایت و معماری اطلاعات (IA) متفاوت است، IA شما باید نحوه ساختار ناوبری سایت شما را نشان دهد.

معماری اطلاعات در مورد نحوه سازماندهی اطلاعات در نقشه سایت است. ناوبری نحوه سازماندهی وب سایت شما است. همانطور که قبلا ذکر شد، ۳۸ درصد از مردم در اولین بازدید خود به طرح بندی و لینک های ناوبری سایت نگاه می کنند.

بیایید از این پست مثال استفاده کنیم: “چگونه قله اورست را مقیاس کنیم.”

اگر مردم مجبور باشند آن را با پیمایش در صفحه نکات، سپس استراتژی های صعود، سپس قله های آسیایی، قبل از اینکه در نهایت روی قله اورست کلیک کنند، پیدا کنند، یافتن آن تقریبا غیرممکن خواهد بود.

آیا اگر این فرآیند به سادگی Peaks > Mt Everest > How to Scale Mt Everest باشد، خیلی ساده تر نخواهد بود؟

نحوه سازماندهی اطلاعات به این بستگی دارد که وب سایت شما درباره چه چیزی است، چرا مردم به سایت شما می آیند و چه اطلاعاتی ارزشمندتر است.

برای به روز رسانی IA خود:
  • با ایجاد نقشه ای از ساختار فعلی خود شروع کنید.
  • تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهید تا ببینید رقابت شما چگونه وب سایت های آنها را سازماندهی می کند.
  • از ابزاری مانند Hotjar استفاده کنید تا ببینید کاربران کجا کلیک می کنند و چگونه با سایت شما تعامل دارند.
  • با استفاده از کارت‌های یادداشت یا پست آن، دسته‌های اصلی سایت خود را یادداشت کنید.
  • زیرعنوان های خود را بر اساس داده هایی که جمع آوری کرده اید بنویسید.
  • آدرس‌های اینترنتی صفحاتی را که نگه می‌دارید بنویسید و آنها را تحت عنوان‌های فرعی سازماندهی کنید.
  • یک نقشه سایت جدید بر اساس آنچه ایجاد کرده اید ایجاد کنید.

۳- تغییر مسیرهای URL را با دقت نقشه برداری کنید

در یک مطالعه Semrush که ۱۵۰۰۰۰ وب سایت را تجزیه و تحلیل کرد، ۴۲.۵ درصد از وب سایت های در نظر گرفته شده دارای لینک های داخلی شکسته بودند.

در ابتدا، مشاهده شد که چگونه فرآیندهای سئوی طراحی مجدد وب سایت بدون خطر نیستند. بزرگترین این خطرات احتمال از دست دادن بسیاری از کار سختی است که برای ساختن پروفایل ارگانیک خود انجام داده اید.

طراحی مجدد وب سایت قرار است ساختار کل سایت شما را تغییر دهد. برخی از صفحات منتقل می شوند، برخی حتی حذف می شوند.

نکته این است که تغییرات کوچک می تواند تفاوت بزرگی در زمینه سئو ایجاد کند. ۶۰ درصد از بازاریابان می گویند سئو و بازاریابی محتوا بزرگترین منبع سرنخ آنهاست.

تغییر مسیرها می توانند در یک وب سایت بزرگ بسیار کثیف شوند، بنابراین مهم است که آنها را با دقت نقشه برداری کنید.

نحوه ترسیم تغییر مسیرهای URL:
  • فهرستی از همه URL هایی که نگه می دارید و همچنین آدرس هایی که دیگر استفاده نمی کنید ایجاد کنید.
  • فهرست دیگری از محتوایی که قصد نگهداری آن را دارید ایجاد کنید که تحت یک URL جدید باشد.
  • هر URL قدیمی را با URL جدید آن مطابقت دهید.
  • برای URL هایی که از شر آنها خلاص می شوید، هر کدام را با محتوای جدیدی که موضوع مشابهی را پوشش می دهد مطابقت دهید.
  • لیستی از سناریوهای جدید نقشه برداری محتوا را به توسعه دهندگان بدهید تا ریدایرکت ها را اجرا کنند.

۴- محتوایی را که نگه می دارید بهینه کنید

پس از انجام ممیزی محتوای خود، باید ایده خوبی از محتوایی که قصد نگهداری آن را دارید داشته باشید. اگر زمان و تلاش خود را صرف حسابرسی خود کرده باشید، احتمالاً برخی از مناطق بهبود یافته را برای برخی از بهترین صفحات خود علامت گذاری کرده اید.

طراحی مجدد وب سایت یک فرصت عالی برای تجدید محتوای قدیمی و دادن روح تازه ای به آن است. این فرآیند به تنهایی می تواند ترافیک ارگانیک را تا ۱۰۶ درصد افزایش دهد.

پوسیدگی محتوا واقعی است. اطلاعات جدید آشکار می شود، رقبا بر روی محتوای آنها سرمایه گذاری می کنند و ناگهان بهترین صفحات شما در رتبه بندی پایین می روند.

نرخ‌های کلیک برای رتبه‌بندی‌های ارگانیک برتر بسیار سریع کاهش می‌یابد:

نتیجه اول: ۳۴.۲ درصد

نتیجه دوم: ۱۷.۱ درصد

نتیجه سوم: ۱۱.۴ درصد

نتیجه چهارم: ۸.۱ درصد

نتیجه پنجم: ۷.۴ درصد

 

 

سقوط از رتبه اول می تواند بلافاصله ترافیک ارگانیک شما را به نصف کاهش دهد، بنابراین مهم است که صفحات موجود خود را بهینه کنید.

سئوی طراحی مجدد وب سایت شما باید به جنبه UX کمک کند، اما برای بهبود دوباره رتبه بندی محتوا چه کار دیگری می توانید انجام دهید؟

از کنسول جستجوی گوگل یا یک ابزار سئو مانند Ubersuggest برای مشاهده عملکرد محتوای خود استفاده کنید.

ببینید قطعات محتوای پربازده شما برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می شوند. برای بهبود بیشتر این رتبه‌بندی‌ها، کلمات کلیدی هدف را به سرصفحه‌ها اضافه کنید، تراکم کلمات کلیدی را (بدون پر کردن) در سراسر پست افزایش دهید، و از کلمات کلیدی در متن جایگزین تصویر و نام فایل‌ها استفاده کنید.

به دنبال محتوایی باشید که عملکرد خوبی ندارد. با بازنویسی آن یا به‌روزرسانی آن با پیوندها و مطالعات اخیر و همچنین نقاط داده، مصاحبه‌های متخصص، و تصاویر بصری یا ویدیو، بهبودهایی را ایجاد کنید.

۵- بهینه سازی سرعت صفحه

شما نمی توانید اهمیت سرعت صفحه را دست کم بگیرید. همه احساس انتظار برای همیشه برای بارگذاری یک صفحه را می دانند، و شما می دانید که وقتی این اتفاق می افتد کاربران چه می کنند. آنها می روند و در جای دیگری به دنبال اطلاعات می گردند.

فناوری باعث شده است که مردم این روزها خیلی سریعتر انتظار داشته باشند و تعامل با یک وب سایت نیز تفاوتی ندارد. اگر بارگذاری صفحه بیش از چهار ثانیه طول بکشد، ۲۵ درصد از مردم یک وب سایت را ترک می کنند و یک ثانیه تاخیر باعث کاهش ۱۶ درصدی در رضایت مشتری می شود.

وب سایت ها به مرور زمان متورم می شوند. فرآیند سئوی طراحی مجدد وب سایت به شما این امکان را می دهد تا از فرصت بهینه سازی سرعت صفحه با رفع مشکل استفاده کنید.

ابتدا باید مطمئن شوید که تصاویر به اندازه و فرمت صحیح بهینه شده اند. ویدیوهای جاسازی شده را به درستی بارگیری کنید و اگر این کار را نکردند، از ابزارهایی برای کاهش اندازه فایل یا کوتاه کردن ویدیوها استفاده کنید.

در مرحله بعد، تعداد درخواست های HTTP را کاهش دهید. همچنین باید CSS و جاوا اسکریپت خود را کوچک کنید و HTML خود را پاکسازی کنید.

این باید چیزی باشد که از همان ابتدای طراحی مجدد خود در نظر داشته باشید، و باید بر آن به عنوان یک اولویت برای توسعه دهنده خود تأکید کنید.

۶- نقشه سایت XML خود را به روز کنید

نقشه سایت XML شما مانند نقشه وب سایت شما است. گوگل و سایر موتورهای جستجو از آن برای درک هدف محتوای شما استفاده می کنند و برای سئوی طراحی مجدد وب سایت بسیار مهم است.

می توانید این کار را به صورت دستی با افزودن هر URL در سایت به روز شده خود به نقشه انجام دهید یا از یک افزونه SEO مانند Yoast یا AIOSEO برای ایجاد خودکار یک افزونه استفاده کنید.

این یک مرحله ساده اما مهم است. اگر گوگل به نقشه سایت XML نادرستی نگاه می کند، خزنده های آنها ممکن است سایت شما را به طور کامل نادیده بگیرند.

۷- پس از تکمیل طراحی مجدد، سایت خود را تست کنید

در سراسر اینترنت، ۰.۲۷ درصد از لینک های داخلی شکسته و ۱.۳۷ درصد از لینک های خارجی شکسته شده اند. لینک های شکسته تنها یکی از مسائل بسیاری است که باید در هنگام آزمایش وب سایت خود پس از طراحی مجدد در نظر بگیرید.

بازطراحی کل یک وب سایت یک کار بزرگ است، بنابراین قرار نیست همه جزئیات فوراً بی نقص ظاهر شوند. اگر سایت جدید خود را بلافاصله بدون آزمایش اولیه راه اندازی کنید، این نقص ها می تواند عواقب بزرگی داشته باشد.

این وسوسه انگیز است که کار را در اسرع وقت با وب سایت جدید خود شروع کنید، اما باید برای آزمایش وقت بگذارید. تمام تغییرات سایت آزمایشی خود را مرور کنید.

شما می توانید وظایف خاصی را برای همه افرادی که در تست کاربر سایت شما نقش دارند ایجاد کنید.

  • CTA ها را تست کنید
  • ناوبری سایت آزمایشی (باید منطقی باشد و همه برگه ها / پیوندهای ناوبری باید قابل کلیک باشند)
  • به پیوندهای ناوبری جانبی نگاه کنید
  • اگر از آنها استفاده می کنید، فرم ها، پنجره های بازشو و خروج از همپوشانی را مرور کنید
  • ممیزی لینک های داخلی و خارجی
  • به محتوای تعاملی و صفحات خرید توجه زیادی داشته باشید
  • در دسک‌تاپ، تبلت‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه (اندروید و iOS) برای افراد پیامک ارسال کنید.
  • هر خطایی را که پیدا کردید را به صفحه گسترده اضافه کنید و با برنامه‌نویس خود مرور کنید.

باز هم، این در مورد کاوش وب سایت شما از طریق چشمان مخاطبان هدف شما است. اگر این کار را به خوبی انجام دهید، بسیاری از خطاها را قبل از رسیدن به کاربر نهایی برطرف خواهید کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =