تاثیر بازنویسی مقالات قدیمی وبلاگ در سئو (راهنمای ۱۰ مرحله ای)

چگونه پست های وبلاگ قدیمی را برای سئو بازخوانی کنیم

اگر مدتی است که در وبلاگ خود محتوا منتشر می کنید، احتمالاً پست های قدیمی دارید که دیگر دقیق نیستند، پیوندهایی به پست هایی که اخیراً منتشر کرده اید ندارند، با دستورالعمل های محتوای فعلی شما همگام نیستند، بروز نیستند. مطابق با استانداردهای کیفیت شما … لیست ادامه دارد.

به احتمال زیاد، آن پست‌های وبلاگ قدیمی در رتبه‌بندی جستجو کاهش می‌یابند، ترافیک کمتری نسبت به گذشته به سایت شما می‌آورند، و برای هر چیزی که بازاریابی می‌کنید، تبدیل‌های کمتری ایجاد می‌کنند.

یادگیری نحوه بروزرسانی پست‌های وبلاگ قدیمی – و استفاده از آن اطلاعات برای بهینه‌سازی و بازنویسی مقالات قدیمی خود – همه این مشکلات را برطرف می‌کند.

این به شما امکان می دهد نه تنها پست های وبلاگ قدیمی را به استانداردهای کیفیت فعلی خود برسانید و آنها را با آنچه اکنون تولید می کنید از طریق پیوندهای داخلی مرتبط کنید، بلکه آن پست های وبلاگ قدیمی را نیز احیا می کند تا آنها در رتبه بندی جستجو بالا بروند و بک لینک های بیشتری کسب کنند. و ترافیک و تبدیل بیشتری ایجاد کند.

محتوای به موقع بر روندها، مقالات خبری و رویدادهای فرهنگ پاپ تمرکز دارد، در حالی که محتوای همیشه سبز مرتبط باقی می ماند و برای مدت طولانی ارزش ارائه می دهد. به ندرت بروزرسانی محتوای به‌موقع اتفاق می‌افتد، زیرا فقط اخبار قدیمی است. با این حال، بروز رسانی و احیای محتوای همیشه سبز قدیمی ارزش دارد.

با این مقاله از تیم جادوگر سئو همراه باشید.

آیا بروز رسانی محتوای وبلاگ قدیمی مزایایی دارد؟

مزایای بروزرسانی محتوای وبلاگ قدیمی، ارائه تجربه کاربری بهتر و افزایش فرصت‌های سئو است. بازدیدکنندگان وب سایت انتظار محتوای با کیفیت را دارند. آنها می خواهند بدانند که محتوای شما تازه و به روز است.

بروز رسانی های مکرر باعث افزایش تجربه و کیفیت وب سایت شما می شود. این بروز رسانی ها همچنین فرصت های سئو را با هدایت ترافیک بیشتر به وبلاگ شما، افزایش رتبه شما و ایجاد بک لینک بیشتر افزایش می دهد.

استفاده از پست‌های وبلاگ قدیمی و مکان تثبیت شده آنها در وب می‌تواند عمر بهترین محتوای شما را افزایش دهد. به خصوص زمانی که محتوای شما به سطح ترافیکی رسیده باشد مفید است – دوره ای که نرخ رشد شما راکد است.

جان بونینی، مدیر بازاریابی در دیتاباکس، می‌گوید: «بهترین فرصت شما برای افزایش ترافیک ارگانیک در کوتاه‌مدت، به‌روزرسانی محتوایی است که قبلاً منتشر کرده‌اید، نه انتشار (انحصارا) مطالب جدید». بروز رسانی این محتوا می تواند رتبه شما را در نتایج صفحه موتورهای جستجو (SERP) افزایش دهد و ترافیک بیشتری را به پست شما برساند.

بک لینک ها

ترافیک پست شما نیز از بک لینک ها می آید. کسب بک لینک به محتوای جدید زمان می برد. از طرف دیگر، محتوای قدیمی کمتر احتمال دارد که بک لینک های جدید دریافت کند زیرا اطلاعات قدیمی هستند. بروز رسانی پست های وبلاگ قدیمی می تواند به شما کمک کند بک لینک هایی را که صفحه شما قبلاً دریافت کرده است حفظ کنید و با تقویت ارزش و اعتبار محتوای خود با اطلاعات فعلی، بک لینک های جدیدی به دست آورید.

یک پست وبلاگ چند ساله را تصور کنید که “رستوران های متعلق به اقلیت ها در شارلوت، کارولینای شمالی” را فهرست کرده است. نگاه کردن به این پست امروز ممکن است کاربرد خاصی داشته باشد، اما به طور کلی، این پست به شدت قدیمی است.

در نظر بگیرید که کسب و کار رستوران چقدر می تواند بی ثبات باشد، به خصوص در مواجهه با همه گیری COVID-19. این احتمال وجود دارد که برخی از رستوران های این لیست دیگر باز نباشند. سایر رستوران های متعلق به اقلیت ها می توانستند به جای آنها باز شوند. بروز رسانی این پست وبلاگ با اطلاعات فعلی بلافاصله ارزش آن را افزایش می دهد و جایگاه آن را نزد کاربران و موتورهای جستجو بهبود می بخشد.

یک استراتژی برنده

بروز رسانی محتوای قدیمی نیز یک استراتژی برنده سریع خوب است: شما خیلی سریع به نتیجه می رسید. در زیر یک اسکرین شات است که جان بونینی از دیتاباکس مدت کوتاهی پس از به‌روزرسانی یکی از پست‌های وبلاگ قدیمی دیتاباکس در لینکدین پست کرده است. روز بعد از به‌روزرسانی پست، ترافیک شروع به افزایش کرد.

نتایج تازه کردن و بازنویسی مقالات قدیمی
اسکرین شات جان بونینی از دیتاباکس پس از به‌روزرسانی یکی از پست‌های وبلاگ قدیمی دیتاباکس در لینکدین

احیای یک پست وبلاگ قدیمی برای سئو یک فرآیند یکباره نیست. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید محتوای خود را با چند مرحله کلیدی بروز کنید.

چگونه یک پست وبلاگ قدیمی را احیا کنیم؟

بیایید پست وبلاگ خود را به یک شاهکار تبدیل کنیم. قبل از بازنویسی مقالات قدیمی، چگونه انتخاب می کنید که کدام پست ارزش زنده شدن را دارد؟ برای دستیابی به اهداف رشد کوتاه مدت، جان بونینی بروز رسانی محتوای زیر را توصیه می کند:

بزرگترین بازنده ها: محتوایی که در ۳ تا ۶ ماه گذشته با حجم بالایی از بین رفته است (ترافیک ارگانیک از دست رفته).

تقریباً معروف: محتوایی که در حال حاضر در صفحه ۲ رتبه بندی شده است.

The Nobodies: محتوایی که کلمات کلیدی با هدف و حجم بالا را هدف قرار می دهد که اصلاً رتبه بندی نمی شوند.

پیشنهادات

Bonini پیشنهاد می‌کند که به‌روزرسانی محتوای قدیمی می‌تواند ترافیک ارگانیک را به سمت پست‌هایی که قبلاً موفق اما رو به زوال بودند هدایت کند و رتبه‌بندی محتوایی را که در صفحه ۲ SERP قرار دارد، افزایش دهد.

برای پست‌های وبلاگی که به دلیل حجم بالای کلمات کلیدی و دشواری کلمات کلیدی اصلاً رتبه‌بندی نمی‌شوند، یک بازنگری کامل برای بازنویسی و ساختار مجدد محتوا در نظر بگیرید.

اما حتی فراتر از این مزایا، به‌روزرسانی محتوای قدیمی زندگی شما را به عنوان یک نویسنده، ویراستار یا بازاریاب محتوا آسان‌تر می‌کند. ارائه مداوم ایده های جدید برای پست ها، تحقیق در مورد آن پست ها و نوشتن آنها از ابتدا بسیار زمان بر است.

هنگامی که پست های وبلاگ قدیمی را به روز می کنید، بسیاری از این کارها از قبل برای شما انجام شده است. و حتی اگر به‌روزرسانی یک پست قدیمی نیاز به بازنویسی کامل داشته باشد (و گاهی اوقات چنین خواهد شد)، حداقل یک ایده کمتر است که باید به آن می‌رسید.

وقتی پست‌های وبلاگ قدیمی‌تان را به حال خود رها می‌کنید، اساساً زمان و پولی را که برای انتشار آن پست‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اید تلف می‌کنید. در عوض، باید چند ساعت را صرف به‌روزرسانی آن پست‌های قدیمی کنید تا سرمایه‌گذاری‌ها برای کسب درآمد برای کسب‌وکارتان ادامه پیدا کند.

چگونه پست های وبلاگ قدیمی را برای سئو بروز کنیم

قبلاً نحوه شناسایی پست‌های وبلاگی را که نیاز به به‌روزرسانی دارند پوشش داده‌ شد، بنابراین اگر مطمئن نیستید که کدام قسمت از محتوا را باید بروزرسانی کنید، ابتدا آن پست را بخوانید، سپس وقتی پست خاصی را شناسایی کردید بازنویسی مقالات قدیمی را شروع کنید.

در اینجا فرآیند ۱۰ مرحله ای است که برای تازه کردن پست های وبلاگ قدیمی استفاده می شود.

۱- کلمات کلیدی را پیدا کنید که پست قبلاً برای آنها رتبه بندی شده است

 اولین کاری که می خواهید انجام دهید شناسایی کلمات کلیدی است که پست قبلاً برای آنها رتبه بندی شده است. با جستجوی کلمات کلیدی که در صفحه یک یا دو SERP رتبه بندی می شوند (به طور کلی موقعیت های ۱-۲۰) شروع کنید.

چند راه برای پیدا کردن کلمات کلیدی که پست شما در حال حاضر برای آنها رتبه بندی شده است وجود دارد.

از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید

اگر به کنسول جستجوی گوگل دسترسی دارید، می‌توانید داده‌های کلیدواژه، حجم و موقعیت را از آنجا بیرون بکشید. کنسول جستجوی گوگل را باز کنید و به برگه “عملکرد” ​​بروید. مطمئن شوید که “موقعیت میانگین” انتخاب شده است. سپس به پایین جدول بروید و روی برگه «PAGES» کلیک کنید.

در فهرست اسکرول کنید تا URL پست وبلاگی را که برای به‌روزرسانی آماده می‌کنید پیدا کنید و روی URL کلیک کنید. یا – اگر هزاران URL دارید – فیلتر را باز کنید، “Page” را انتخاب کنید، بخشی از URL پست وبلاگی را که در حال بروز رسانی هستید تایپ کنید و سپس روی URL کلیک کنید.

در نهایت، روی تب “QUERIES” کلیک کنید. این به شما همه کلمات کلیدی را نشان می دهد که پست وبلاگی که در حال بروز رسانی آنها هستید رتبه بندی می کند. سپس، چند بار روی فلش کنار «موقعیت» کلیک کنید تا داده‌های آن ستون به ترتیب صعودی (از کمترین به بالاترین) مرتب شوند.

کلمات کلیدی، موقعیت ها و حجم هر کلمه کلیدی که در رتبه های ۱-۲۰ قرار می گیرد را یادداشت کنید.

از ابزار SEO استفاده کنید

گزینه دیگری برای یافتن اینکه پست وبلاگ شما برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می شود، استفاده از ابزار SEO است که کلمات کلیدی و اطلاعات رتبه بندی را برای صفحات سایت ارائه می دهد. من شخصا از Ahrefs برای این کار استفاده می کنم، اما هر ابزار سئو با این ویژگی کافی است.

راستش را بخواهید، حتی زمانی که به کنسول جستجوی گوگل دسترسی دارم، برای این مرحله به Ahrefs مراجعه می کنم. من متوجه شده ام که داده های موقعیت در کنسول جستجوی گوگل اغلب بسیار دور از ذهن است.

به عنوان مثال، می گوید که یک کلمه کلیدی در رتبه اول قرار می گیرد، اما وقتی آن کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می کنم، نمی توانم آن پست را در ۱۰۰ نتیجه برتر پیدا کنم.

مسئله دیگر این است که کنسول جستجو اغلب انواع کلمات کلیدی عجیب، تصادفی و نامرتبط را به شما نشان می دهد که حجم جستجوی کمی دارند. از آنجایی که Ahrefs همه کلیدواژه‌هایی را که تا به حال در جستجوی Google تایپ کرده است، ردیابی نمی‌کند، بهتر است فقط کلمات کلیدی را با حجم جستجوی معقول نشان دهد – و احتمالاً به محتوا مرتبط هستند.

برای اینکه بدانید پست شما برای چه کلمات کلیدی در Ahrefs رتبه بندی می شود، URL پست وبلاگ را در Ahrefs قرار دهید، جستجو را انجام دهید و روی “کلید واژه های ارگانیک” کلیک کنید تا لیستی از کلمات کلیدی که پست در حال حاضر برای آنها رتبه بندی می شود، همراه با داده های حجم و موقعیت را دریافت کنید. .

کلمات کلیدی، موقعیت ها و حجم هر کلمه کلیدی را که در رتبه های ۱-۲۰ قرار می گیرد، یادداشت کنید.

۲- هنگام بروز رسانی پست خود یک کلمه کلیدی را برای هدف گذاری انتخاب کنید

هنگام بروز رسانی و بهینه سازی یک پست وبلاگ قدیمی، می خواهید هم یک کلمه کلیدی هدف (اصلی) و هم یک یا چند کلمه کلیدی ثانویه را انتخاب کنید.

ای کاش راهی وجود داشت که دقیقاً به شما بگویم که چگونه کلمه کلیدی هدف خود را هر بار مشخص کنید، اما واقعیت این است که موارد مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

تنها یک چیز وجود دارد که ۱۰۰٪ مواقع درست است: کلمه کلیدی هدفی که انتخاب می کنید باید با هدف جستجوی آن کلمه کلیدی مطابقت داشته باشد. هنگامی که یک کلمه کلیدی هدف را در نظر می گیرید، آن کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید و مطمئن شوید که نتایج صفحه یک با محتوای پست موجود شما – یا محتوای بروز رسانی هایی که می خواهید انجام دهید مشابه است.

پس از آن، موارد مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:
  •     آیا پست در حال حاضر در پنج نتیجه برتر برای هر کلمه کلیدی رتبه بندی می شود؟ اگر چنین است، آیا آن کلمات کلیدی دارای حجم جستجوی کافی هستند؟ اگر بتوانید یک کلمه کلیدی با حجم مناسب پیدا کنید که در حال حاضر در پنج رتبه اول رتبه بندی شده است، به احتمال زیاد بروز رسانی شما می تواند رتبه اول یا یک قطعه برجسته را برای شما به ارمغان بیاورد.
  •     چقدر احتمال دارد که پست شما برای آن کلمه کلیدی رقابتی باشد؟ از MozBar یا Ahrefs استفاده کنید تا ببینید آیا امتیازات Domain Authority، Page Authority یا Keyword Difficulty با نتایجی که در حال حاضر از پست شما بالاتر است، قابل مقایسه است یا خیر.
  •   آیا کلمه کلیدی با رتبه پایین تری وجود دارد که بهتر باشد هدف قرار گیرد؟ ممکن است پست شما برای کلمه کلیدی که حجم جستجوی کمی دارد، رتبه بالایی داشته باشد. ممکن است برای چیزی رتبه بندی شود که واقعاً با اطلاعات پست وبلاگ شما مطابقت ندارد. در این موارد، انتخاب یک کلمه کلیدی هدفی که قبلاً برای آن رتبه‌بندی نکرده‌اید، می‌تواند خوب باشد.
چک کردن رتبه بندی کلمات کلیدی

اما هنگام انتخاب کلمه کلیدی مورد نظر مراقب باشید که پست شما قبلاً برای آن رتبه بندی نشده است. اگر پستی که به‌روزرسانی می‌کنید از قبل برای کلمات کلیدی خاص رتبه‌بندی خوبی دارد.

پست را بازنویسی کرده و آن را برای کلمات کلیدی مختلف بهینه می‌کنید، فقط به این دلیل که آن کلمات کلیدی حجم جستجوی بالاتری دارند – در واقع می‌توانید پس از به‌روزرسانی، ترافیک و رتبه‌بندی خود را از دست بدهید.

در حالت ایده‌آل، می‌خواهید از سرمایه‌ای که قبلاً از موتورهای جستجو به دست آورده‌اید، استفاده کنید. بنابراین اگر پست شما برای کلمه کلیدی “نرم افزار بازاریابی دیجیتال” رتبه دوم را دارد، سعی نکنید همه چیز را تغییر دهید و آن را در رتبه “ابزارهای دیجیتال مارکتینگ” قرار دهید زیرا این عبارت حجم جستجوی بیشتری دارد. فقط سعی کنید آن را برای “نرم افزار بازاریابی دیجیتال” به شماره ۱ برسانید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + 9 =