افسانه های سئو:
ما در قرن بیست و دوم زندگی می کنیم که در آن انسان ها در تلاش برای یافتن حیات در سیارات دیگر، کاوش در عمیق ترین منطقه اقیانوس ها با استفاده از وسایل نقلیه سرنشین دار، و ساخت اتومبیل هایی هستند که می توانند پرواز کنند و همچنین روی آب شنا کنند.
همچنین، ساخت رباتهایی که میتوانند کارهایی را انجام دهند که انسانها قادر به انجام آن نیستند، دیجیتالی شدن در هر کجا که ممکن است برای کاوش و لمس جو خورشید در حال انجام است.
در چنین عصری که در حال تغییر در ساخت فن آوری های پیچیده است، چگونه می توان از افسانه ها عقب ماند، به خصوص اگر آنها شما را به عقب ببرند و ذهن مترقی شما را متوقف کنند!
پس بیایید این افسانه های سئو را بررسی کنیم و در مورد اینکه آیا افسانه های سئو واقعی هستند یا خیر صحبت کنیم؟ اگر چنین است پس آنها چه کار می کنند؟ چگونه تحت تاثیر قرار می گیرید؟ چرا باید از آنها فاصله بگیرید؟ با جادوگر سئو همراه باشید.

افسانه چیست؟
افسانه ها باورهای رایجی هستند که هر انسانی هر روز به نوعی آن را انجام می دهد، در حالی که برخی از افسانه ها بخشی از زندگی ما می شوند و ما در نظر داریم تا پایان عمر از آنها پیروی کنیم.
تاریخ باستانی در نقاط مختلف جهان به قدری غنی است که افسانه های بسیاری را برای باور مردم ایجاد کرده است. از این میان، برخی واقعی و برخی ساختگی هستند. فقط این است که ما باید بفهمیم کدام یک درست است و کدام نیست.
آیا بر شما تأثیر می گذارد؟
اعمالی که به دنبال افسانه ها یا باورها انجام می شود، شخصاً بر ما تأثیر نمی گذارد، اما اگر هر گونه افسانه نادرست دنبال شود، گاهی اوقات برای سلامتی ما یا کسب و کار شما مضر است.
ابتدا از شما یک سوال می پرسیم؟ شما از اصطلاح “SEO” چه می فهمید؟
همه ما از مخفف آن آگاه هستیم – Search Engine Optimization. به عبارت ساده، فرآیند ساخت وب سایت شما با ویژگی ها و عناصر برای به دست آوردن دید بهتر در وب برای جستجوهای مربوطه است.
در واقع، وقتی می گوییم سئو، طراحی، توسعه و بازاریابی دیجیتال وب سایت شما را در بر می گیرد. گیج کننده، درست است؟ ما آن را برای شما توضیح خواهیم داد.
برای مدیریت سئو مانند یک حرفه ای، باید تصویر واضحی از الگوریتم ها، به روز رسانی ها و دستورالعمل های رتبه بندی موتور جستجو داشته باشید. برخی اینها را اشتباه میفهمند و برخی از رویکردهای سئو را معرفی میکنند که غیرواقعی تلقی میشوند، که افسانه نیز نامیده میشود.
افسانه های سئو چیست؟
شما ممکن است یک مشاور سئو برای برندهای B2B و B2C یا هر کسب و کاری خاص که مشتاق رتبه بندی سئو بهتر است، یا یک وبلاگ نویس سئو یا هر نام مرتبط با سئو باشید.
مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، شما باید ایده روشنی در مورد اینکه کدام عمل سئو را می توانید امتحان کنید و کدام را باید نادیده بگیرید داشته باشید.
سئو فرآیندی است که با ایجاد محتوای باکیفیت، ترافیک ارگانیک سایت شما و رتبه آن را در موتورهای جستجو مانند گوگل بهبود می بخشد. بسیاری از افسانه هایی که بر این فرآیند تأثیر می گذارند، افسانه های سئو نامیده می شوند.
سئو در این دنیای دیجیتال پر از تصورات غلط و سوء تفاهم است که به دلیل ماهیت نحوه عملکرد این دنیای دیجیتالی است که در آن چیزها دائمی نیستند و دائماً در فواصل زمانی منظم به روز می شوند. به همین دلیل ما می خواهیم مطمئن شویم که شما با اطلاعات سئو به روز هستید.
افسانه های سئو گمراه کننده هستند و تأثیر مهمی بر کسب و کار، زمان و فاکتور رتبه بندی شما دارند و روند سئوی شما را کاهش می دهند.
در بهترین حالت، آنها کمی گمراه کننده هستند. در بدترین حالت، آنها شما را به هدر دادن زمان، پول و منابع گرانبها برای چیزهایی سوق می دهند .
این افسانه های سئو تمایل دارند تا بازاریابان و وبلاگ نویسان سخت کوش محتوا را از بهبود ترافیک جستجو و رتبه بندی وب سایت خود باز دارند.
افسانه رایج سئو را که باید نادیده بگیرید

۱. سئو یک راه اندازی یکباره است
سئو به نگهداری مداوم نیاز دارد. اگر یک استراتژی را اجرا کنید و انتظار نتیجه را در یک یا دو روز داشته باشید، مانند رژیم گرفتن یک روزه و انتظار کاهش وزن بر حسب پوند خواهد بود.
آیا امکان پذیر خواهد بود؟ قطعا نه. رژیم گرفتن یک تمرین منظم است، حتی در این صورت، سئو.
چرا به آن اسطوره می گوییم؟
ممکن است بپرسید – سئو یکبار مصرف مزایای خاص خود را دارد مانند – فرآیند سریع و مقرون به صرفه بودن، پس چرا آن را افسانه می نامید. اگرچه میتوانید فوراً تغییرات را مشاهده کنید، به دلیل عدم نگهداری، مدت زمان بیشتری باقی نمیماند.
همچنین، می توانید مشاهده کنید که این نتایج به سرعت از بین می روند و دوباره در اولین مربع پازل خواهید بود.
- محتوا را نمی توان به طور منظم بررسی کرد و بر اساس علاقه و کشش خواننده سفارشی کرد
- سایت را نمی توان به صورت هفتگی نظارت کرد
- عدم ایجاد گزارش های تحلیلی ماهانه
- بدون تماس بررسی عملکرد ماهانه
- بحث در مورد تجزیه و تحلیل امکان پذیر نیست
- بدون تولید بک لینک
- بدون تحلیل رقیب
- تطبیق استراتژی ها و تکنیک های به روز غیرممکن است
۲. یک وب سایت جدید ایجاد کنید و در موقعیت شماره ۱ قرار خواهید گرفت
وب سایت هایی که با عناصر ترند، پلاگین ها، تم ها، انیمیشن ها و تعمیر و نگهداری منظم ارتقا یافته اند، شانس بیشتری برای برنده شدن در رتبه بندی سئو دارند.
۳. مشاوره با یک آژانس شما را در ۳ موقعیت اول SERP قرار می دهد
اینطور نیست که با همکاری با یک متخصص سئوی اختصاصی، احتمال به دست آوردن دید بهتر در موتورهای جستجو زیاد است.
۴. استفاده چندگانه از کلمات کلیدی شما را به جایگاه شماره ۱ در SERP می رساند
استفاده از چند کلمه کلیدی، که به عنوان پر کردن کلمات کلیدی نیز شناخته می شود، یکی از اعمال شیطانی است که موتورهای جستجو از آن متنفرند. در عوض، کلمات کلیدی را به طور طبیعی ترکیب کنید.
۵. حفظ فعالیت های رسانه های اجتماعی، ترافیک ارگانیک شما را مسدود می کند
آمار اخیر Oberlo 2021 گزارش می دهد که بیش از ۳.۷۸ میلیارد کاربر رسانه های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد. از این رو، حفظ دید فعال/تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی می تواند کاربران بیشتری را جذب کند.
۶. تحقیق کلمات کلیدی چندان مهم نیست
نادیده گرفتن تحقیقات کلمات کلیدی یک کابوس خواهد بود. اکثراً افراد برای جستجوی هر گونه اطلاعات خاص از پرس و جوهای طولانی مدت با حداکثر ۳ کلمه استفاده می کنند.
یکی از مزیتهای اصلی شما برای امتحان کلمات کلیدی دم بلند این است که کلمات کلیدی دم کوتاه را نیز نگه میدارند، و این به هر دو هدف کمک میکند، مثلاً – شما میتوانید هم برای کلمات کلیدی دم کوتاه و هم برای کلمات کلیدی دم بلند رتبه بندی شوید.
۷. داشتن لینک بیشتر بهتر از محتوای بیشتر است
کیفیت لینک ها بیشتر از کمیت اهمیت دارد. قرار دادن بیرویه لینکهای بیکیفیت از جمله افسانه های سئو می باشد که فقط برای رتبهبندی توصیه نمیشود.
۸. سئوی محلی مهم نیست
سئوی محلی به خوبی در تقسیم مخاطبان محلی شما از جهانی نقش دارد. عمدتاً نیازهای ساکنان اطراف را برآورده می کند. بنابراین بله، سئوی محلی دوباره یک تاکتیک حیاتی است که مخاطبان هدف شما را محدود می کند، که هرگز نباید آن را از دست بدهید.
۹. نیازی به بهینه سازی تصاویر برای سئو نیست
هنگامی که در بهینه سازی تصاویر خود شکست می خورید – اول اینکه بر سرعت صفحه شما تأثیر می گذارد، این امر قطعاً تعامل و UX کاربران و در نتیجه رتبه بندی SEO شما را از بین می برد.
۱۰. نقشه سایت XML رتبه شما را افزایش نمی دهد
نقشه های XML به موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ کمک می کنند تا محتوای صفحه وب شما را قبل از نمایه سازی درک کنند. علاوه بر این، وقتی نقشه سایت خود را همراه با تاریخ نمایش می دهید، عمداً محتوای به روز شده را به موتورهای جستجو منتقل می کنید.
باز هم، این یک قانون شست فاکتور رتبه بندی SEO است که نمی توان آن را به عنوان یکی از افسانه های سئو به حساب آورد.
۱۱. پست مهمان یک کار احمقانه است
پست مهمان یک تاکتیک بازاریابی دیجیتال برد-برد است. مطالب تبلیغاتی خود را در سایت های دیگر ارسال کنید و بک لینک دریافت کنید. همچنین به دیگران نیز اجازه دهید مطالب خود را در سایت شما ارسال کنند.
در هر صورت، می توانید آگاهی از برند ایجاد کنید، دنبال کنندگان خود را افزایش دهید و اعتبار برند را افزایش دهید. اگر وبسایتهای بسیار معتبر به سایت شما بکلینک داشته باشند یا اگر لینکهای مجاز دیگری را در سایت شما پیدا کند، حتی موتورهای جستجو مانند Google نیز عاشق برند شما خواهند بود.
۱۲. اگر می خواهید برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کنید، باید پر کردن کلمات کلیدی را انجام دهید
یکی دیگر از افسانه های سئو پر کردن کلمات کلیدی است که یک عمل شیطانی است و موتورهای جستجو از آن متنفرند. شما باید از کلمات کلیدی استفاده کنید و همچنین مطمئن شوید که کلمات کلیدی را صرفاً برای رتبه بالاتر جمع نمی کنید. نیت شما مهم است.
فقط با محتوا شروع کنید، همانطور که به نوشتن ادامه می دهید، می دانید که چگونه کلمات کلیدی را به طور طبیعی قرار دهید و از تراکم واقعی کلمه کلیدی فراتر نروید.
۱۳. با محدود کردن عناوین صفحات SEO خود به ۶۰ کاراکتر، می توانید رتبه سئو خود را افزایش دهید.
موتورهای جستجو مانند گوگل طول خاصی را برای برچسب های عنوان توصیه نمی کنند. اما پس از آن، برای اینکه ۹۰٪ به درستی در SERP ها نمایش داده شوند، اکثر متخصصان سئو محدودیت ۶۰-۷۰ کاراکتر را رعایت می کنند.
این بدان معنا نیست که اگر فقط از ۶۰ کاراکتر استفاده کنید، رتبه شماره ۱ را به دست خواهید آورد. این فقط می تواند خوانایی مخاطب شما را افزایش دهد.
۱۴. ارسال مکرر محتوا شما را در رتبه اول قرار می دهد
همانطور که به طور منظم وب سایت خود را با مقالات، وبلاگ ها، خبرنامه ها، یک صفحه وب جدید و موارد دیگر به روز می کنید، ممکن است این شانس را داشته باشید که توسط ربات های موتور جستجو مورد توجه قرار بگیرید.
بنابراین، به این معنی نیست که، اگر به ارسال محتوای تازه با کلمات کلیدی متعدد، لینک های ورودی و خروجی ادامه دهید، جایگاه شماره ۱ را در SERP به دست خواهید آورد. اینطور نیست، این فعالیت به عنوان یک عمل سئو کلاه سیاه محسوب می شود و جریمه خواهید شد.
کیفیت و ثبات هر دو برای سئو مهم هستند.
۱۵. سئوی موبایل
امروزه اکثر مردم از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند. و، موتورهای جستجو همیشه به دنبال ارائه بهترین نتایج مورد انتظار به کاربران خود هستند. بنابراین، سایت های سازگار با موبایل، ربات های موتورهای جستجو را جذب می کنند و در نتایج جستجو ایندکس می شوند.
پادشاه دنیای موتورهای جستجو، گوگل، به وضوح توضیح می دهد که چگونه با یک سایت سازگار با موبایل، تجربه بهتری را به کاربر خود ارائه دهید تا اطلاعات بیشتری را از طریق این مقاله بخوانید.