ایندکس کردن
ایندکس کردن نام دیگری برای پایگاه داده است که توسط یک موتور جستجو استفاده می شود. ایندکس ها حاوی اطلاعات تمام وب سایت هایی هستند که گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگری) توانسته است پیدا کند. اگر وب سایتی در فهرست موتورهای جستجو نباشد، کاربران نمی توانند آن را پیدا کنند.
شاخص به عنوان نقطه مرجع اصلی
این اطلاعات منبع در فهرست گوگل است که در نهایت ارزش عبارات و کلمات کلیدی مختلف جستجو را تعیین می کند. موتورهای جستجو الگوریتم های خود را بر روی داده های موجود اعمال می کنند و فراوانی عوامل مختلف را در شرایط مختلف اندازه گیری می کنند که کدام عوامل به یکدیگر مرتبط هستند و غیره.
این فهرست نه تنها URL ها، بلکه تمام محتواها، از جمله متون، تصاویر، ویدئوها و اصولاً هر چیزی که در کد HTML URL وجود دارد را شامل می شود.
اطلاعات بهدستآمده از این تجزیه و تحلیل به الگوریتم Google برمیگردد تا ارزیابی جدیدی از دادههای فهرست ارائه دهد، که تلاش میکند بفهمد کدام محتوا به بهترین وجه با هدف کدام کاربر مطابقت دارد. سپس نتایج جستجوی گوگل یا رتبه بندی ها بر اساس این ارزیابی محتوا محاسبه می شود.

شاخص های کشور
موتورهای جستجوی جهانی مانند گوگل معمولاً برای هر بازار شاخص جداگانه ای دارند. این به این معنی است که، برای مثال، یک فهرست گوگل برای ایالات متحده (google.com)، یک فهرست گوگل برای ژاپن (google.co.jp) و غیره وجود دارد.ایندکس کردن های ملی به موتور جستجو کمک می کند تا نتایج را مطابق با رفتار جستجو (از جمله اما نه محدود به زبان) هر بازار. این منبع اطلاعاتی قابل اعتماد تری را فراهم می کند که ارتباط نزدیک تری با آنچه کاربران در کشور به دنبال آن هستند دارد.
یک رویکرد جایگزین پایینتر، این است که نتایج را بر اساس آنچه که یک شاخص جهانی است، شامل دادههای همه بازارها، استوار کنیم، اما این امر برآورده کردن نیازهای خاص کاربران در هر کشور را غیرممکن میکند.
همانطور که در رتبه بندی جهانی سئو ما نشان داده شده است، در حالی که چندین بازیکن جهانی دارای وب سایت های با رتبه بالا در شاخص های چند کشور هستند، آگاهی از عوامل مختلف رتبه بندی قابل اجرا در هر کشور مفید است.به طور خاص، داده های جستجو برای هر کلمه کلیدی برای هر شاخص ملی منحصر به فرد است. بدون این داده ها، نمی توان تصمیمات سئو و بازاریابی محتوا را بر اساس رفتار واقعی کاربران قرار داد.
شاخص های محلی
یک فهرست موتور جستجوی محلی از همان اصل شاخص کشور پیروی می کند، فقط در سطح منطقه یا شهر. فهرستهای محلی عمدتاً برای جستجوی خدمات یا مکانهای محلی مهم هستند، زیرا امکان بازگرداندن اطلاعات خاص به مکان کاربر را فراهم میکنند. واضحترین مثال برای عبارتهای جستجوی حاوی «نزدیک من» یا چیزی شبیه «تاکسی شماره تلفن» است، که در آن کاربران در میامی به وضوح انتظار پاسخهای بسیار متفاوتی را برای کاربران پورتلند دارند.
بازار جستجو در تغییر دائمی
مانند هر بازار اقتصادی دیگری، بازار جستجو نیز در یک حالت نوسان دائمی است، به این معنی که موتورهای جستجو اگر بخواهند اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار دهند که بیشترین ارتباط را با آنها دارد، باید فهرستبندی و فهرستبندی مجدد دادههای موجود را انجام دهند.
درخواست های جستجو از آنجایی که وبسایتهای جدید و/یا محتوای جدید دائماً در اینترنت ظاهر میشوند، برای موتورهای جستجو ضروری است که فهرستهای خود را دائماً بهروزرسانی کنند. گاهی اوقات، مدیران وب سایت ممکن است از اینکه یک صفحه جدید – حتی اگر با توجه دقیق به الزامات سئو و بازاریابی محتوا ساخته شده باشد – در نتایج جستجوی گوگل رتبه ای ندارد تعجب کنند. به طور معمول، دلیل آن این است که هنوز در فهرست گوگل قرار نگرفته است.
مشخصات فنی برای درج شاخص
طبق تعریف، اگر یک وب سایت در فهرست نباشد، نمی تواند و در هیچ یک از نتایج جستجو نمایش داده نمی شود و تمام ارزش خود را از دست می دهد. درک نحوه خزیدن گوگل و غیره در وب و در دسترس ساختن دامنه از نظر فنی ضروری است، به این معنی که خزنده می تواند تمام صفحات – و تمام محتوای موجود در آن صفحات – را بدون مشکل مشاهده کند و همه URL های موجود در یک دامنه را می توان در فهرست مربوطه گنجاند. اگر موتورهای جستجو در صفحه شما می خزند.
فهرست موبایل![]()
تا به حال، موتورهای جستجو از خزنده های دسکتاپ به عنوان ابزار اصلی خود برای جمع آوری اطلاعات برای فهرست خود استفاده می کردند. اینکه آیا یک نمایه تلفن همراه جداگانه وجود دارد یا نه، یا اینکه آیا نتایج تلفن همراه از نمایه دسکتاپ بهینه سازی شده است یا خیر، در معرض حدس و گمان قرار گرفته است.
با این حال، در سال ۲۰۱۶، یک پست وبلاگ مدیر وبسایت گوگل از برنامه تغییر به نمایهسازی موبایل اول خبر داد. این بدان معنی است که اطلاعات اولیه برای نمایه Google از خزیدن در نسخه های تلفن همراه وب سایت ها به دست می آید، با ایندکس دسکتاپ که یک انطباق تنظیم شده است.
در حالی که هنوز مشخص نیست که این روش جدید نمایه سازی چه معنایی برای وب سایت هایی با محتوای طولانی در صفحات دسکتاپ خود و محتوای کوتاه تر تلفن همراه دارد، اما نشان می دهد که هر مدیر وب سایتی که به دنبال موفقیت پایدار است باید از آخرین پیشرفت ها در نمایه سازی Google آگاه باشد. روشی که موتور جستجو یک صفحه را مشاهده میکند، در نهایت چیزی است که عملکرد آن را در رتبهبندی مشخص میکند.
شاخص معکوس چیست؟
یک نمایه معکوس سیستمی است که در آن پایگاه داده ای از عناصر متنی همراه با اشاره گرهایی به اسنادی که حاوی آن عناصر هستند، کامپایل می شود.
سپس، موتورهای جستجو از فرآیندی به نام tokenisation استفاده می کنند تا کلمات را به معنای اصلی خود کاهش دهند، بنابراین میزان منابع مورد نیاز برای ذخیره و بازیابی داده ها را کاهش می دهند.
این یک رویکرد بسیار سریعتر از فهرست کردن همه اسناد شناخته شده در برابر همه کلمات کلیدی و کاراکترهای مرتبط است.
ایندکس کردن در سئو چیست؟![]()
ایندکس کردن یا نمایه سازی فرآیندی است که توسط آن خزندههای گوگل اطلاعات و محتوایی را که در وبسایتها پیدا میکنند، ذخیره و دستهبندی میکنند و آماده نمایش در SERP هستند.
چرا ایندکس کردن مهم است؟
اطمینان از سئو وب سایت شما برای ایندکس کردن ضروری است، زیرا تعیین می کند که آیا وب سایت شما در SERP ظاهر می شود یا خیر.
اگر سایت خود را به درستی بهینه نکرده اید، ممکن است صفحات مهم ایندکس نشوند، یا در عوض، عناصری از وب سایت شما که نمی خواهید در SERP قابل کشف باشند، نمایش داده می شوند.
این به نوبه خود می تواند منجر به کاهش ترافیک سایت شما و رتبه پایین تر شود. یا ممکن است باعث شود محتوای تکراری و صفحات یتیم قابل مشاهده باشد.
که تأثیر منفی بر UX (تجربه کاربر) خواهد داشت و به طور بالقوه به عنوان تکنیک های کلاه سیاه تفسیر می شود که منجر به جریمه ها و کاهش اعتبار وب سایت می شود.
ایندکس کردن چگونه کار می کند؟
نمایه سازی زمانی اتفاق می افتد که خزنده های گوگل از پیوندی به پیوند دیگر برای یافتن صفحات وب جدید می پرند. آنها از نقشه سایت یا داده های ردیابی قبلی برای مکان یابی محتوا و اطلاعات استفاده می کنند.
سپس آنها این اطلاعات را پردازش کرده و بر اساس طیف وسیعی از عوامل از جمله کیفیت محتوا، کلمات کلیدی، متا تگ ها و تعداد کلمات یک صفحه تجزیه و تحلیل می کنند. سپس این اطلاعات ذخیره می شود تا بعداً در SERP ها نمایش داده شود.
چگونه می توانید وب سایت خود را برای ایندکس کردن بهینه کنید؟
مهم است که اطمینان حاصل کنید که کار خزنده را تا حد امکان آسان کرده اید و هیچ مانعی در راه قرار ندهید که مانع از ایندکس شدن سایت شما شود.
۱- از کنسول جستجوی گوگل برای بررسی هرگونه مشکل خزیدن و ایندکس کردن استفاده کنید
این یک راه خوب برای بررسی اینکه آیا صفحات شما به طور موثر خزیده می شوند یا خیر. اگر متوجه شدید که صفحات شما خزیده نمی شوند، می توانید مطابق با آن عمل کنید تا مطمئن شوید که صفحات مناسب در وب سایت شما به سرعت ایندکس می شوند.
۲- یک نقشه سایت ایجاد و ارسال کنید
این اطمینان حاصل می کند که خزنده ها می توانند صفحات مناسب را در وب سایت شما پیدا کنند و از صفحاتی که نمی خواهید دیده شوند جلوگیری می کنند. در اینجا استفاده از متا تگ ربات و تگ های متعارف مهم است. همچنین به شما کمک می کند تا صفحاتی را که از همه مهمتر هستند، اولویت بندی کنید.
۳- صفحاتی را که نمی خواهید خزنده ها فهرست شوند مسدود کنید
صفحات بی کیفیت برای سئو خوب نیستند. آنها UX را ضعیف می کنند، نرخ پرش را افزایش می دهند و زمان ماندن را کاهش می دهند. بنابراین، صفحاتی را با تگ بدون فهرست یا تغییر مسیر ۳۰۱ مسدود کنید.
۴- از لینک های داخلی استفاده کنید
ارائه یک شبکه خوب از لینک های داخلی به این معنی است که ربات های گوگل صفحات وب شما را سریعتر کشف می کنند و بودجه خزیدن شما را بر این اساس بهبود می بخشند.
۵- فعال باشید
میتوانید با استفاده از کنسول جستجوی Google، وارد کردن نشانی اینترنتی که میخواهید ربات Google از آن بازدید کند، و واکشی را مستقیماً بر ایندکس کردن تأثیر بگذارید. این باعث می شود خزنده ها از سایت شما بازدید کنند و به سرعت آن را ایندکس کنند.