چگونه داده های سئو می توانند به بازاریابی دیجیتال کمک کنند

داده های سئو
یک انقلاب داده جدید در حال رخ دادن است، و آنقدر سریع صنعت را فرا گرفته است که بسیاری از بازاریابان سئو و دیجیتال در تلاش برای درک بینش و هوشمندی در اختیار خود هستند. برای استفاده از این فرصت، بازاریابان باید طرز فکر خود را تکامل دهند و از فناوری برای تجزیه و تحلیل فرمت های داده های متعدد و درک فرصت های جدیدی که می تواند به ارمغان بیاورد، استفاده کنند.
بازاریابان سئو امروز و بازاریابان دیجیتال فردا نیاز به استخراج، ساختار سریع و دستکاری داده های سئو دارند تا حیاتی ترین نتایج کسب و کار را به دست آورند. داده ها همیشه برای تصمیم گیری دیجیتالی حیاتی بوده اند. اکونومیست در سال ۲۰۱۷ آن را با ارزش ترین منبع جهان معرفی کرد.
به گفته IDC، میزان داده های دیجیتالی ایجاد شده طی پنج سال آینده بیش از دو برابر میزان داده های تولید شده از زمان ظهور ذخیره سازی دیجیتال خواهد بود. سئو و بازاریابی محتوا چشم انداز بازاریابی دیجیتال را متحول کرده است.
تعاریف
قبل از پرداختن به تعامل بین سئو و بازاریابی محتوا، اجازه دهید ابتدا کلمات را تعریف کنیم. سئو فرآیند فنی افزایش کیفیت ترافیک وب سایت شما و جذب هرچه بیشتر کاربران است. از سوی دیگر، بازاریابی مواد بر استفاده از محتوای مفید و مرتبط برای ترویج فعالیت سودآور مصرف کننده یا مشتری تمرکز دارد.

سئو بدون بازاریابی محتوا شبیه داشتن بدن است اما نه روح. از آنجایی که هر وب سایتی به کلمات، مقالات، مواد، کلمات کلیدی و غیره نیاز دارد، سئو بر روی بازاریابی محتوا متمرکز است. هر دو باید پشت سر هم کار کنند تا موفق شوند.
به عنوان بازاریاب، ما می دانیم که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ضروری است. این به صفحات وب کمک می کند تا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالایی داشته باشند. پس از همه، ۶۷٪ از کل کلیک ها به پنج نتیجه اول جستجوی ارگانیک در گوگل می رود.
بنابراین برای ترافیک، سئو امری ضروری است.
اما آیا تا به حال به استفاده از شیوه های سئو برای اطلاع رسانی تصمیمات بازاریابی فکر کرده اید؟ یا ایجاد فرصت های شبکه؟
تنها استفاده از سئو برای اهداف ترافیکی، بستن راههای مختلفی است که میتوانید از مهارتهایی که در حال حاضر برای تصمیمگیری در زمینههای دیگر دارید استفاده کنید. برای دریافت ایده ای از روش های مختلف استفاده از سئو، ما قصد داریم انواع داده های سئو را توضیح دهیم، و لیست کوتاهی از اینکه چگونه داده های سئو می تواند منجر به تصمیمات بازاریابی بهتر شود.

نمایشهای ارگانیک
نمایش زمانی است که محتوای دیجیتال روی صفحه کاربر ظاهر میشود، و برداشتهای ارگانیک زمانی است که بدون تبلیغات پولی اتفاق میافتد. Impressions به کاربر نشان نمیدهد که اقدامی انجام داده است، اما نشان میدهد که دسترسی شما چقدر است.
ترافیک ارگانیک
ترافیک ارگانیک به بازدیدکنندگانی اطلاق می شود که از نتایج موتورهای جستجو به یک وب سایت می آیند در مقایسه با تبلیغات پولی. ترافیک ارگانیک مهم است زیرا نشان می دهد که آیا وب سایت شما پاسخی برای جست و جوهایی که مخاطبان به دنبال آن هستند دارد یا خیر.
تعداد دامنه های ارجاع دهنده
اینها وب سایت هایی هستند که بک لینک را انجام می دهند. بنابراین، برای مثال، اگر بخواهید این پست را به سایت خود بک لینک دهید، سایت شما یک دامنه ارجاع خواهد داشت. اگر یک پست دیگر را از یک وب سایت دیگر بک لینک کنید، آنگاه دو پست خواهید داشت. دامنه های ارجاع دهنده می تواند بر اساس تعداد وب سایت ها افزایش یابد، اما نه تعداد دفعاتی که یک وب سایت بک لینک داده شده است.
حجم جستجوی ماهانه کلمه کلیدی
حجم جستجوی ماهانه کلمه کلیدی نماینده تعداد جستجوهایی است که یک کلمه کلیدی در طول یک ماه انجام داده است. نشان دهنده میزان علاقه به یک کلمه کلیدی خاص است. شما می توانید MSV را بر اساس منطقه و همچنین در سطح جهانی اندازه گیری کنید. به عنوان مثال، یک کلمه کلیدی می تواند ۱۰۰ MSV در ایالات متحده، ۹۰۰ MSV در سراسر جهان داشته باشد.
تعداد بک لینک ها
بک لینک، هایپرلینکی در یک صفحه وب است که به سایت دیگری لینک می دهد. تعداد بک لینک هایی که وب سایت شما دارد مهم است زیرا شانس شما را برای رتبه بندی بالا در گوگل افزایش می دهد.
رتبه بندی ارگانیک
ممکن است متوجه شده باشید که گوگل تبلیغات را در بالای SERP ها و رتبه های بیشتری را در زیر رتبه بندی می کند. رتبهبندیهای زیر این آگهیها ارگانیک هستند، به این معنی که Google محتوای شما را بر اساس میزان پاسخگویی به سؤالات جستجو رتبهبندی میکند.
سرعت صفحه (بر حسب میلی ثانیه)
سرعت صفحه با مدت زمانی که طول می کشد تا یک صفحه وب بارگذاری شود تعیین می شود. این توسط بسیاری از عوامل مختلف، مانند اندازه فایل و فشرده سازی تصویر تعیین می شود. سرعت صفحه برای سئو مهم است زیرا سرعت پایین میتواند باعث خروج بازدیدکنندگان از سایت شود.
ما انواع دادههای سئو را تعریف کردهایم که میتوانید با آنها برخورد کنید و به روشهای مختلف استفاده کنید. در این بخش، قصد داریم توضیح دهیم که چگونه اجزای مختلف سئو میتوانند بر تصمیمات تجاری و بازاریابی تأثیر مثبت بگذارند.