سئوکار

سئوکار کیست و وظیفه آن چیست؟ آیا میتوان از سئوکار برای سئو و بهینه سازی سایت استفاده کرد؟ یک سئوکار چه کارهایی را باید انجام دهید؟ در این مقاله درباره این موضوع بیشتر صحبت میکنیم.

قبل از این که بخواهیم به صحبت درباره این که سئوکار کیست بپردازیم درباره این مسئله صحبت کنیم که سئو چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید که سئو در واقع الگوهایی هستند که با پیاده کردن آن ها بر روی محتوا و وب سایت خود می توانید رتبه سایت خود را در موتورهای جست و جو بالا ببرید، این الگوها در بسیاری از مواقع مورد تایید موتورهای جست و جو هستند و در برخی مواقع نیز موتورهای جست و جو آن ها را تایید نمی کنند.

قوانین و الگوهای بسیار زیادی وجود دارد که شخص سئو کار با پیاده کردن آن ها بر روی وب سایت شما باعث بالا رفتن رتبه شما در موتورهای جست و جو می شود از جمله این الگوها میتوان به مواردی از قبیل استفاده از کلمه های کلیدی مناسب، استفاده از سر تیترهای مناسب با مطلب، استفاده از لینک های فارسی و استفاده از کلمات کلیدی در لینک ها، تکرار دقیق و به اندازه کلمه کلیدی اصلی، استفاده از تصاویر با کیفیت و متناسب با متن و بسیاری دیگر از قوانین که شخص سئو کار ملزوم به یادگیری آن ها می باشد تا بتواند رتبه وب سایت شما را در موتورهای جست و جو بهبود ببخشد.

اهداف سئو چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشان می‌دهد.

بعد از اینکه سئوبرای بهبود رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد، این فرآیند نیازمند دانش و زمان برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد. زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.

بسته به اینکه چگونه کلمات کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، سئو هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد. اگر چه ممکن است نتایج بهینه‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در دراز مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای وب سایت‌ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتیجه طبیعی اول که ۵۸.۴ درصد کلیک‌ها را شامل می‌شود، قرار گیرند.

این جای تعجب نیست که وب سایت‌ها با محصولات و خدماتی که بفروش می‌رسانند بر سر رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کلیدی رقابتی “بیمه خودکار” ۱.۵ میلیون جستجوی گوگل را در ماه به خود اختصاص می‌دهد، این بدین معنی است که ۳ جایگاه اول ۵۸.۴ درصد بازدیدکنندگان و خود جایگاه اول ۳۶.۴ درصد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص می‌دهد. این مسئله برای خیلی از سایت‌ها سودمند است که در بالای نتایج جستجو قرار گیرند به خصوص آنهایی که با افزایش ترافیک سایت به تعداد مشتریانشان اضافه می‌شود.

یک مطالعه دیگر نشان می‌دهد جستجو کنندگان خیلی دوست دارند روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند؛ این مطالعه مشخص می‌کند ۷۲.۳ درصد کاربران گوگل روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک می‌کنند و تنها ۲۷.۳ درصد کاربران روی پیوندهای لیستهای پرداخت شده کلیک می‌کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شرکت‌ها تاثیر سئو را دانسته و حاضر هستند برای آن زمان و هزینه صرف کنند.

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث ایجاد برند می شود.
  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات است.

سئوکار کیست؟

حال که درباره سئو صحبت کردیم احتمالا بیشتر با واژه سئو کار آشنا شده اید و می دانید که سئوکار کیست؟ شخص سئو کار کسی است که عملیات سئو را با توجه به دانش و تجربه ای که در این زمینه دارد بر روی وب سایت شما انجام می دهد تا رتبه وب سایت شما در موتورهای جست و جو بالا رود.

شخص سئو کار دارای ویژگی های بسیار زیادی می باشد. شخص سئو کار موظف می باشد که قوانین مربوط به سئو را به صورت کامل فرا بگیرد و به آنالیز وب سایت و مطالعه در این زمینه بپردازد تا بتواند محبوبیت وب سایت را در موتورهای جست و جو افزایش دهد، این شخص همچنین موظف است که استراتژی های مختلفی را برای وب سایت شما در نظر بگیرد و برنامه های مرتبط با سئو وب سایت شما را در طول یک بازه زمانی مشخص تعیین کند حال که به جواب سوال سئوکار کیست؟ پاسخ داده شد بهتر است ویژگی های یک سئو کار مناسب را نیز بدانیم.

ویژگی های یک شخص سئو کار

بعد از پاسخ به این سوال که سئوکار کیست بهتر است ویژگی های یک سئو کار خوب را نیز بدانید. همان طور که گفته شد یک سئوکار خوب دارای ویژگی های بسیار زیادی است که باعث تمایز او با سایر سئو کاران می شود این ویژگی ها را میتوان به صورت خلاصه در چند مورد زیر بیان کرد:

انجام توصیه های گوگل

یکی از بهترین منابع برای سئو خود موتور جست و جو و شرکت گوگل می باشد، این موتور جست و جو توصیه های بسیار زیادی را به طراحان سایت کرده است که بتوانند رتبه بندی وب سایت خود را در این موتور جست و جو بهبود ببخشند، یک شخص سئو کار موظف است تمامی این توصیه ها را مطالعه کرده و آشنایی کاملی با آن ها داشته باشد. اگر وب سایت شما بر اساس توصیه های گوگل سئو شده باشد می توانید مطمئن باشید که خیلی زود می توانید رتبه وب سایت خود را در این موتور جست و جو بالا ببرید.

فعالیت مفید و اخلاقی شخص سئو کار

برای سئو روش های بسیار زیادی وجود دارد که از جمله این روش ها می توان به سئو کلاه سیاه و خاکستری اشاره کرد، این روش ها برای سئو مناسب نیستند چرا که روش هایی غیر اخلاقی می باشند که مورد تایید موتورهای جست و جو نیستند و در صورت مشاهده چنین مواردی ممکن است وب سایت شما دچار مشکلاتی نیز شود بنابراین شخص سئوکار موظف است که تمامی فعالیت های خود را در قالب سئو کلاه سفید انجام دهد که یک روش طبیعی و قانونی برای سئو است و مورد تایید موتورهای جست و جو نیز می باشد.

آشنایی با کلمات کلیدی مناسب

یکی دیگر از مواردی که شخص سئوکار باید در هنگام سئو سایت به آن دقت داشته باشد انتخاب کلمات کلیدی مناسب می باشد، گاهی اوقات محتوای تولید شده توسط شخص سئو کار محتوایی سئو شده می باشد با این حال کلمات کلیدی که انتخاب شده اند خیلی مورد علاقه کاربران موتورهای جست و جو نیستند و به همین دلیل سئو با شکست مواجه می شود بنابراین شخص سئو کار موظف است که کلمات کلیدی را به دقت و با کمک گرفتن از ابزار هایی که موتور جست و جوگر گوگل در اختیار وی قرار میدهد انتخاب کند، برای این کار میتوان از لیست پیشنهاداتی که خود موتورهای جست و جو در اختیار ما قرار میدهند استفاده کرد.

تجربه کاربری مناسب شخص سئوکار

یکی دیگر از ویژگی هایی که یک شخص سئو کار باید داشته باشد این است که در کنار اشخاصی که وظیفه طراحی سایت را بر عهده دارند حضور داشته باشد تا طراحان بتوانند با استفاده از راهنمایی های وی تجربه کاربری راحتی را برای کاربران طراحی کنند، هر جه کاربرانی که وارد وب سایت شما می شوند به طراحی زیباتر و در عین حال رابط کاربری ساده تری مواجه شوند تعداد بازدید وب سایت شما افزایش پیدا می کند و به این ترتیب رتبه وب سایت شما نیز به همان مقدار در موتورهای جست و جو بهبود پیدا می کند. در واقع هرچه محتوای شما با ارزش تر باشد ولی رابط کاربری مناسبی را برای کاربران طراحی نکنید بازدید از وب سایت شما افزایش پیدا نمی کند و در نتیجه تاثیری در رتبه خود در موتورهای جست و جو مشاهده نمی کنید.

تولید محتوای مفید

از جمله اصلی ترین کار های هر سئو کار تولید محتوای مفید برای وب سایت هایی می باشد که بر روی سئو آنها مشغول فعالیت می باشد. تولید محتوا برای وب سایت دارای شرایط بسیار خاص و ویژه ای می باشد و می بایست برای تولید محتوا وب سایت توصیه های مختلف کوگل را در آن لحاظ نمود. یک سئو کار خبره با تسلط کافی بر روی این ویژگی ها و توصیه ها می تواند بهترین محتوا را برای وب سایت شما نوشته و باعث پیشرفت سایت شما شود.

انجام سئوی سایت

جادوگر سئو با در اختیار داشتن سئوکارهای مجرب و حرفه ای در این زمینه میتوانند سایت شما را در کلمات کلیدی مختلف بالا آورده و به رشد مخاطب و فروش شما کنند. برای اطلاع از قیمت سئو و انجام آن به صفحه زیر مراجعه کنید.

قیمت سئو

برای دریافت آنالیز حرفه ای از سایت خود میتوانید از طریق صفحه درخواست آنالیز حرفه ای سایت اقدام کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 9 =

شروع گفتگو
راهنمایی نیاز دارید؟
واحد پشتیبانی جادوگر سئو
هر سوالی که درباره سئو دارید
از ما بپرسید
کارشناسان پشتیبانی در اولین فرصت جواب شما را میدهند.